Nu är Fråga Kirurgen-sektionen live! Välkommen med frågor!
annie91

annie91

Kvinna ·

400cc - Vad tror ni? OSÄKER

Bröstförstoring

Hej alla! Sist jag var på konsultation bestämde jag mig för 450cc motiva ergonomix. Dock kommer det bli som ca 380- 400cc eftersom han tar bort en del av min egen vävnad när han gör lyft. Jag är 162 cm lång och väger 56. Är ganska smal upptill, smal midja osv. Lite mer former ner, hyfsat breda höfter och lår. Har ännu inte fått till någon bra förebild.. Men vad tror ni? Låter det lagom? Är lite rätt att det kanske blir för stort.

16

Sortera efter

Toss

Toss

Kvinna ·

Jag är 162 och väger ca 61, valde 440 cc och tycker inte att det är för stort. Men kan ju hända att min bröstkorg är bredare än din. Jag lyfte och så tog de även bort egen vävnad på ena bröstet pga assymeti. Provade 400 cc vilket kändes bra och gick därför upp till 440 för att det skulle se ut ungefär som när jag provade 400. Be om att få prova igen på op-dagen så får du känns vad som känns bäst. Lycka till:-)
Gilla
annie91

annie91

Kvinna ·

Toss skrev:

Jag är 162 och väger ca 61, valde 440 cc och tycker inte att det är för stort. Men kan ju hända att min bröstkorg är bredare än din. Jag lyfte och så tog de även bort egen vävnad på ena bröstet pga assymeti. Provade 400 cc vilket kändes bra och gick därför upp till 440 för att det skulle se ut ungefär som när jag provade 400. Be om att få prova igen på op-dagen så får du känns vad som känns bäst. Lycka till:-)

Tack för ditt svar! :) ja, det är därför jag vill ha lite extra, så det blir som när jag provade där. :) har inte alls breda axlar heller, vet ej exakt mått och sådant....litar mycket på kirurgen. Han sa att mycket större går inte på mig för jag är så nätt. Och det ser bara dumt ut om det blir för stort. Hade du mycket egen vävnad innan op?
Gilla
Toss

Toss

Kvinna ·

Min kir tyckte inte att 510 cc skulle se konstigt ut på mig heller, vilket jag kände då det landat lite. Det hade säkert inte sett konstigt ut bara det att det att jag själv hade upplevt det stort. Hade ca 200 i ena och 150 egen vävnad i andra. De tog bort ca 50 från ena för att det skulle bli så lika som möjligt.
Gilla
Moa4

Moa4

Kvinna ·

Jag är lite längre än du och väger något kilo mer, har också en urammad c-kupa. Jag har inte varit på konsultation än, ska till Patrik Höjier (hm, heter han så?) nu i juni. Men jag har tänkt ungefär som du storleksmässigt, vill vara kurvig men inte att det ska bli för stort. Det jag kurar på är det där med Ergonomix. Vad sa din kirurg om det? När jag läser här på forumet så säger vissa att det är bra att ha round när man lyfter. Men jag tycker att Ergonomix verkar så fin i formen. Hur har du tänkt?
Gilla
annie91

annie91

Kvinna ·

Moa4 skrev:

Jag är lite längre än du och väger något kilo mer, har också en urammad c-kupa. Jag har inte varit på konsultation än, ska till Patrik Höjier (hm, heter han så?) nu i juni. Men jag har tänkt ungefär som du storleksmässigt, vill vara kurvig men inte att det ska bli för stort. Det jag kurar på är det där med Ergonomix. Vad sa din kirurg om det? När jag läser här på forumet så säger vissa att det är bra att ha round när man lyfter. Men jag tycker att Ergonomix verkar så fin i formen. Hur har du tänkt?

Han sa att vill man ha ett mer naturligt resultat, väljer man ergonomix. Vill man ha lite hårdare bröst och lite rundare så väljer man round. Ergonomix följer kroppen mer tydligen, och blir mer droppformade. Det är jag ute efter, vill absolut inte ha runda hårda.. Så jag hoppas detta blir bra. Har kollat många bilder med både ergonomix och round och ergonomix faller mig helt klart bäst i smaken, även om det kanske inte är så stor skillnad på vissa:).
Gilla
Matildamm

Matildamm

Kvinna ·

Jag är också ganska liten. 160 och 51 kg. När jag var på min konsultation föreslog Patrik först 450/425 cc och det kändes bra när jag provade. Gick dock mycket och nojjade över storleken fram till op(som de flesta). På operationssalen när vi provade och kollade igen tyckte Patrik att max-storleken för mig skulle vara 425/400 och att allt över skulle kännas för stort på min lilla kropp och jag höll med. Han tyckte jag skulle ta 375/400 men jag valde ändå det större eftersom det inte är så stor skillnad. Nu i efterhand är jag supernöjd med storleken! De första dagarna efter operationen hade jag lite ångest och tyckte dom kändes för stora men det var nog mest för att dom var svullna och man var så ovan. Brösten ser jättenaturliga ut i kläder och man tänker absolut inte på att det skulle vara silikonbröst när jag är påklädd eller inte har urringat. Naken känns och ser dom större ut och det tycker jag om så det har jag inget emot. Jag var ute efter hyfsat "stora" men som jag fortfarande kan klä ner när jag vill :)
Gilla
annie91

annie91

Kvinna ·

Matildamm skrev:

Jag är också ganska liten. 160 och 51 kg. När jag var på min konsultation föreslog Patrik först 450/425 cc och det kändes bra när jag provade. Gick dock mycket och nojjade över storleken fram till op(som de flesta). På operationssalen när vi provade och kollade igen tyckte Patrik att max-storleken för mig skulle vara 425/400 och att allt över skulle kännas för stort på min lilla kropp och jag höll med. Han tyckte jag skulle ta 375/400 men jag valde ändå det större eftersom det inte är så stor skillnad. Nu i efterhand är jag supernöjd med storleken! De första dagarna efter operationen hade jag lite ångest och tyckte dom kändes för stora men det var nog mest för att dom var svullna och man var så ovan.
Brösten ser jättenaturliga ut i kläder och man tänker absolut inte på att det skulle vara silikonbröst när jag är påklädd eller inte har urringat. Naken känns och ser dom större ut och det tycker jag om så det har jag inget emot. Jag var ute efter hyfsat "stora" men som jag fortfarande kan klä ner när jag vill :)

Åh, tack för bra svar! Verkar som vi är ute efter samma sak. Vill kunna dölja och ta fram brösten som jag vill. Vill ha stora men inte för stora. Tuve sa också att större tyckte han absolut inte, detta var maxat på mig. Men ändå var det han som föreslog det. Så därför litar jag på honom. Skönt att du är nöjd med dina :) !
Gilla
otr199

otr199

Kvinna ·

Är 160 cm och ca 55 kilo. Min kirurg sa han max lägger in 380 cc på mig. Jag är väldigt smal men har rumpa och höfter. Är rädd 380 blir stort men många som har 400 är helt perfekta. Så på mig tror jag 380 blir perfekt :) Men så svårt och få en bild i huvudet innan, får lita på kirurgen bara
Gilla
codyboo

codyboo

Kvinna ·

Jag är 155 lång (kort hihi) och väger 53 kilo. La först in 300/350 cc men det såg riktigt tråkigt ut. Har 610 cc nu och skulle säga att folk tycker att jag har stora bröst men att det fortfarande är fint till min kropp.
Gilla
codyboo

codyboo

Kvinna ·

Hade b- liten c innan op :)
Gilla
annie91

annie91

Kvinna ·

otr199 skrev:

Är 160 cm och ca 55 kilo. Min kirurg sa han max lägger in 380 cc på mig. Jag är väldigt smal men har rumpa och höfter. Är rädd 380 blir stort men många som har 400 är helt perfekta. Så på mig tror jag 380 blir perfekt :) Men så svårt och få en bild i huvudet innan, får lita på kirurgen bara

Ja det är max på mig också sa han.. större ser bara dumt ut. Men 400 ser lagom ut på många så jag kör på. Känner samma som du, väljer att lita på kirurgen! När har du op? :)
Gilla
annie91

annie91

Kvinna ·

codyboo skrev:

Jag är 155 lång (kort hihi) och väger 53 kilo. La först in 300/350 cc men det såg riktigt tråkigt ut. Har 610 cc nu och skulle säga att folk tycker att jag har stora bröst men att det fortfarande är fint till min kropp.

Okej, ja 610 låter mycket men alla ser olika ut i kroppen, så det är säkert fint på dig! Huvudsaken är ju att man själv är nöjd. Och visst är det fint med stora bröst! ;)
Gilla
Moa4

Moa4

Kvinna ·

annie91 skrev:

Moa4 skrev:

Han sa att vill man ha ett mer naturligt resultat, väljer man ergonomix. Vill man ha lite hårdare bröst och lite rundare så väljer man round. Ergonomix följer kroppen mer tydligen, och blir mer droppformade. Det är jag ute efter, vill absolut inte ha runda hårda.. Så jag hoppas detta blir bra. Har kollat många bilder med både ergonomix och round och ergonomix faller mig helt klart bäst i smaken, även om det kanske inte är så stor skillnad på vissa:).

Tack för svaret! <3 Jag vill också ha naturligt resultat, det känns jätteviktigt. :)
Gilla
otr199

otr199

Kvinna ·

annie91 skrev:

otr199 skrev:

Ja det är max på mig också sa han.. större ser bara dumt ut. Men 400 ser lagom ut på många så jag kör på. Känner samma som du, väljer att lita på kirurgen! När har du op? :)

Börjar seriöst fundera gå ned till 355, velar lite fram och tillbaka... omöjligt för mig att föreställa mig hur det blir.. Har op 3 juli!! Längtar som en tooook!
Gilla
annie91

annie91

Kvinna ·

otr199 skrev:

annie91 skrev:

otr199 skrev:

Börjar seriöst fundera gå ned till 355, velar lite fram och tillbaka... omöjligt för mig att föreställa mig hur det blir.. Har op 3 juli!! Längtar som en tooook!

Åh 3 juli, snart ju!!!! Förstår att du längtar... tror du inte att du kan få prova en gång till på op dagen? :-)
Gilla
annie91

annie91

Kvinna ·

Moa4 skrev:

annie91 skrev:

Moa4 skrev:

Tack för svaret!

Så lite!! :) ja det känns väldigt viktigt för mig också. Har du bestämt ungefär hur stora du vill ha, eller du velar? :)
Gilla
Community

Är du redo att påbörja din resa?

Bli medlem