Nu är Fråga Kirurgen-sektionen live! Välkommen med frågor!
Emeli

Emeli

Kvinna ·

410 cc för litet??

Bröstförstoring

Ska göra bröstförstoring den 30 mars, men har storleksnojja! Har nu 275cc egen bröstvävnad. Vill att mina bröst ska se rätt stora ut. Men min plastikkirurg säger att 410 ultra high är bland det mesta han kan lägga in nu... Så finns det någon här som har en hum om hur stora mina bröst kommer bli? vill inte att det ska bli för lite ju. Har inte jättestor lust att göra om min op för ytteliggare 40000... Tacksam för svar!! :)

22

Sortera efter

Nallon

Nallon

Kvinna ·

Du kommer nog definitivt att få större än "rätt stora" 

Har du provar ristestet?

Gilla
Malin88

Malin88

Kvinna ·

Vet du vad du har för bröstbredd? Du borde få in mer än 410cc då du inte är helt platt. Men det beror också på hur bred bröstbredd du har. För 410cc ultra hög är väl rätt smala implantat? Jag va platt innan o har en smal bröstkorg o hade fått plats med 485cc iaf. Kanske även 590cc. De blir nog inga jättestora bröst. Men man får räkna med sin egna vävnad med. Men om du vill ha större än normalt o att de syns i kläder bör du nog lägga i mer. Om du inte är superkort. Längd slukar mkt cc. Annars får man gå till en annan kirurg. Alla säger olika o vill lägga i olika mkt. Du får säkert plats med mer
Gilla
Powerpuff

Powerpuff

Kvinna ·

fick du inte prova ut implantat i en provbh ?

Gilla
Emeli

Emeli

Kvinna ·

Ja, jag har provat ris-testet :) mina bröst blir rätt stora faktiskt :) men är så orolig att det inte stämmer... av någon anledning :o
Gilla
Emeli

Emeli

Kvinna ·

Jag vet inte min bröstbredd... hur mäter man det? ,:/ Enligt håkan (plastikkirurgen) så hade jag väldigt liten bröstkorg... Jag är 1.61 lång :) så inte speciellt lång. Alltså han kunde troligtvis sträcka sig till 440cc ultra high. Men är onödigt att lägga in mer om 410 blir stort, och med tanke på att håkan va väldigt skeptisk till mer cc :s
Gilla
Powerpuff

Powerpuff

Kvinna ·

Men varför fick du inte prova ut när du var där ? Han kan väl inte bara gissa sig fram till vad han tycker ser bra ut, eller ? Hade jag varit du hade jag sagt till honom att du borde få testa med implantat i provbh för att du ska få se hur det ser ut ?
Gilla
Nallon

Nallon

Kvinna ·

Jag säger bara såhär i all välmening. Du är ung, nu vill du har stora bröst, som syns vad du än tar på dig kanske. Tänk bara på att det kan komma en dag när du kanske inte vill att brösten ska synas HELA tiden. En ev graviditet kan göra att brösten växer 3-4 kupor till om du har otur, jag själv gick upp dill D-kupa medans jag ammade, älskade mina bröst då, tyvärr fick jag tillbaka mina gamla med lite extra skinn på när allt var klart. Hoppas du blir nöjd med vad du väljer! =)
Gilla
Malin88

Malin88

Kvinna ·

Bröstbredden mäter kirurgen. Det är den man utgår ifrån när man väljer storlek. Svårt att mäta själv. Men man mäter själva bredden på bröstet i diamter. Rakt över. Men eftersom du inte är så lång blir det säkert stort o fint :) sen gör inte 50cc nån märkbar skillnad om du skulle ta steget större :)
Gilla
Emeli

Emeli

Kvinna ·

Jo klart! provade en 380, och bestämde mig för det, eftersom han sa att det skulle bli rätt stort och så ville han helst inte lägga in mer :s . Men efter en del tänkande så ringde jag tillbaka till honom och bestämde mig för större... och han gick med på 410cc. Men nu börjarjag bli nojjig att det också är för litet. Undrar bara om han vill lägga in mer :/
Gilla
Emeli

Emeli

Kvinna ·

Jo jag förstår dig. Men jag kommer inte kunna få barn, så den delen behöver jag inte oroa mig för. Och jag tänker ju självklart på ryggproblem och andra komplikationer. Men är rädd att 410 inte är stort alls på mig :/ Men få verkligen hoppas att det blir stort, med tanke på kirurgen som helst inte vill lägga mer än 410. :)
Gilla
Powerpuff

Powerpuff

Kvinna ·

Ja alltså om det är så du känner, så hade jag bara frågat honom om det, och hört vad han säger, men precis som Nallon säger du vet inte hur det blir i framtiden. Och precis som malin88 säger så försvinner ju 50cc eftersom det bli inanför sen.
Gilla
Emeli

Emeli

Kvinna ·

Ok :) nej jag har också funderat på det... tar jag 440 så blir det bara 30cc extra :P är ju inte så mycket :) Förresten har du någon bild på hur dina bröst såg ut efter din första bröstop med 390cc? :)
Gilla
Nallon

Nallon

Kvinna ·

Som Malin skrev här ovan så borde det vara ett rätt smalt implantat och om du har så smala bröst så borde det se ganska stort ut på dig. Jag ska ha 440CC men min bröst är så breda så jag får bara en Medium profil på så många CC. Så jämfört med andra silikonbröst så kommer nog mina att se ganska "normala" ut i storleken vilket kommer passa mig alldeles utmärkt.
Gilla
Emeli

Emeli

Kvinna ·

Ja jag ska ju ha ultra high, så det kommer bli mera put. Få inte ha medium eller high om jag skulle lägga in 410...
Gilla
Malin88

Malin88

Kvinna ·

Jag har bilder i profilen :) men du måste bli silvermedlem först. Annars kan du få min blogg. Men det ör mest bilder på mina 495cc. Men har några på mina förra :)
Gilla
Emeli

Emeli

Kvinna ·

Ok, jag tar gärna din blogg :)
Gilla
Emeli

Emeli

Kvinna ·

förresten vad hade du för bröstvävnad innan dina op? :)
Gilla
Malin88

Malin88

Kvinna ·

Jag pma dig nu :) hade en 70a innan op.
Gilla
Emeli

Emeli

Kvinna ·

Du kan ta min blogg med, så kan du ju se hur jag ser ut nu.. tror jag har någon bild på överkroppen, så kan du ju se hur min bröstbredd verkar vara x)
Gilla
Nyaballonger

Nyaballonger

Kvinna ·

Jag har lagt in 475 i tisdags och kan inte säga så mycket än om resultatet men mina är absolut inte jättestora tycker jag. Dom syns inte mycket i kläder men självklart är dom ju ändå stora. Nu valde jag ju mellan profil eftersom som jag vill ha så naturliga som möjligt. Men de Är verkligen såååä himla olika från kropp till kropp. Vet inte hur din kropp ser ut!? Jag är smal me har breda höfter och rumpa. Du kanske inte har de och då kommer 410 se stort ut på dig. Man ska nog lita på sin kirurg! Men vill du ha markant skillnad ska du nog ta större. Har du blogg? Läser gärna den så kan du få min;)?
Gilla
Community

Är du redo att påbörja din resa?

Bli medlem