Nu är Fråga Kirurgen-sektionen live! Välkommen med frågor!
xplo

xplo

Kvinna ·

425 eller 440?

Bröstförstoring

Hejsan!! Tankarna går runt om vilken storlek man ska välja.. på min konsultation gav Peter mig först ett par 400 high profile implantat.. jag frågade efter lite större och då gav han mig 440 coursé. Han sade då att han inte rekommenderar att jag tar större än så. sen frågade jag om det fanns ett mellanting och då sade han 425 high profile så då bestämde vi oss för det.. nu funderar jag om jag ska ta 425 eller 440? Skiljer det sig åt mycket? Implantatet jag kommer ha är motiva Ergonomix och jag har läst att det lätt kan bli häng om man har mer än 400cc Ergonomix? Är det någon som kan hjälpa mig ur dimman??

3

Sortera efter

rosamorgonrock

rosamorgonrock

Kvinna ·

Hej! Jag har 450 i ena och 425 i andra motiva, hade lite olika stora men inte mycket, finns före och efterbilder i mitt galleri :) Jag skulle från början ha 380 och 360 motiva ergonomix, men innan op på dagen pratade jag med Patrik o s att jag va rädd att de ser häng ut senare eftersom att mina egna bröst "sitter långt ner" på mig. Då tyckte han vi skulle byta till round och gå upp till 425/450 - So we did. Första dagarna kändes sååå STORA och jag va lite ledsen över de då jag va noga med att jag hellre får för små än för stora bröst. Men nu efter 3 veckor känns de jättebra även om de är större än vad jag förväntade mig från början.
Gilla
xplo

xplo

Kvinna ·

Dina blev jättefina ju!! Passar din kropp jättefint. Jag är lite osäker på om jag ska ha 425 hög profil eller 440 course.. jag är lite osäker på Ergonomix då jag har hört att några känner att dem är sladdriga/lite hängiga.. jag skrev till cosmo att jag var osäker på dem och att det kanske var bättre med runda motiva. Då fick jag till svar att dem mycket sällan använder dessa då det ger ett onaturligt resultat. Men kollar jag på dina bilder så tycker jag inte att det han säger stämmer alls.. är så kluven
Gilla
rosamorgonrock

rosamorgonrock

Kvinna ·

Jag förstår att de är jättesvårt, hade jättesvårt innan för att tolka och ta beslut kring dessa funderingar du har. Det är många parametrar att ta hänsyn till och man funderade så mycket att man blev helt tokig och bestämde sig för en sak från ena sekunden till den andra. Jag valde till slut att sluta fundera så mycket och lägga beslutet i kirurgens händer och gå på magkänsla, det lugnade mig mycket. En annan sak är att tänka på att alla vill ha olika resultat och fundera på vilka parametrar som är viktigast för dig och jämför implantatens olika fördelar tex. Villman verkligen ha naturliga kanske ergonomix passar bäst. Min egen erfarenhet : Jag var noga från början med naturligt resultat, men när jag pratade med Patrik att jag var rädd för att de ska sitta långt nere och att jag inte skulle ha klyfta utan bh. Enligt Patrik så skulle jag inte riktigt få klyfta utan bh om jag hade ergonomix. Jag har 12.5 cm i bredd vilket jag hade haft både 380/360 ergonomix som de jag tog round 450/425 så skillnaden är putet. Jag hade gärna haft mindre put då de är där JAG tycker att mina blev lite stora men i mitt galleri finns en bild där man ser från sidan i spegel , om du vill så kan jag lägga upp fler bilder från sidan.
Gilla
Community

Är du redo att påbörja din resa?

Bli medlem