dreamaway
Kvinna ·
13 aug, 2019
425 eller 500cc
BröstförstoringHej, Jag ska operera mig på Nordiska Kliniken om 2 veckor och jag har fått två rekommendationer men jag har jätte svårt att bestämma mig för vad jag ska välja! Vi gjorde 3D bilder men jag tycker inte att man ser någon skillnad alls mellan storlekarna där. Tydligen kommer det vara fylligare upptill med de större. Antingen 425 cc som ska se naturligt men snyggt ut. Eller 500 cc som ser lite mer fake ut. Jag vill ha stora men jag måste kunna dölja och se "representabel" ut på jobbet och t ex vid släktträffar. Kommer det se jätte onaturligt ut med 500? Någon som vet? Jag är 175 och väger kanske 65. Tacksam för all input! :)
Sortera efter
TyTy
Kvinna ·
13 aug, 2019
dreamaway
Kvinna ·
13 aug, 2019
TyTy
Kvinna ·
14 aug, 2019
2040
Kvinna ·
18 aug, 2019
Kan tillägga att jag gick igenom många faser kring vad jag tyckte om storleken under de första 3 månaderna.
Förstora. För små. för stora. Blev skraj att jag valt fel.
Men det är verkligen som så många skriver här. När de fått sin riktiga form och mjukhet så ser allt så väldigt annorlunda ut. Nu känns de perfekta. Hade kunnat ta större, men storleken är helt rimlig nu och de är ju verkligen de relativt stora bröst jag önskade mig =)
TyTy
Kvinna ·
19 aug, 2019
Kan tillägga att jag gick igenom många faser kring vad jag tyckte om storleken under de första 3 månaderna.
Men det är verkligen som så många skriver här. När de fått sin riktiga form och mjukhet så ser allt så väldigt annorlunda ut. Nu känns de perfekta. Hade kunnat ta större, men storleken är helt rimlig nu och de är ju verkligen de relativt stora bröst jag önskade mig =)
Hur många ml i egen vävnad hade du innan op på ett ungefär tro?
Believe Recieve
Kvinna ·
22 aug, 2019
dreamaway
Kvinna ·
22 aug, 2019
Believe Recieve
Kvinna ·
23 aug, 2019
Tack för alla tips och kommentarer! Ja nu känns det nog som att det blir 500cc. Jag har spanat alla bilder med liknande mått som jag har, det borde bli bra! :) Jag har i princip ingen egen vävnad alls så 500 från nästan noll borde inte bli gigantiskt.. Nu är det 6 dagar kvar! :)
Vad spännande att du opererade dig igår! Gick allt runt omkring som du förväntat dig? Hade du tid på morgonen eller eftermiddagen? Såg att du gjgmorde på Nordiska, jag ska också dit. Jag har tid på eftermiddagen, känns som att det hade varit bättre på morgonen...
Vert
Kvinna ·
25 aug, 2019
emmlo
Kvinna ·
28 aug, 2019
Men det är verkligen som så många skriver här. När de fått sin riktiga form och mjukhet så ser allt så väldigt annorlunda ut. Nu känns de perfekta. Hade kunnat ta större, men storleken är helt rimlig nu och de är ju verkligen de relativt stora bröst jag önskade mig =)Hur många ml i egen vävnad hade du innan op på ett ungefär tro?
Oj, vet faktiskt inte. Men bland de första bilderna på min profil är en före-bild. Du kan få in och bläddra till sida ett där och kika?
dreamaway
Kvinna ·
29 aug, 2019
TyTy
Kvinna ·
29 aug, 2019
Nu är det gjort!! Det blev 500 och det känns absolut inte för stort! Förstår att det inte är så här det kommer se ut sen men spontant känns det som att storleken inte kunnat bli bättre. Även om det var den större storleken jag valde upplever jag inte alls att storleken känns stor/fake utan väldigt naturlig. Är säkert för att jag är så pass lång och inte hade mkt egen vävnad innan. Trodde nog att de skulle bli större, men känns som sagt jätte bra! Formen ser säkert lite fake ut utan kläder men för mig var det viktigare att kunna se "representabel ut" med kläder på. Hoppas att du kommer fram till vilken storlek som känns bäst Vert! Och Lycka till!
TyTy
Kvinna ·
29 aug, 2019
Men det är verkligen som så många skriver här. När de fått sin riktiga form och mjukhet så ser allt så väldigt annorlunda ut. Nu känns de perfekta. Hade kunnat ta större, men storleken är helt rimlig nu och de är ju verkligen de relativt stora bröst jag önskade mig =)Hur många ml i egen vävnad hade du innan op på ett ungefär tro?
Oj, vet faktiskt inte. Men bland de första bilderna på min profil är en före-bild. Du kan få in och bläddra till sida ett där och kika?
Tyty: ser i din ”fotnot” (eller vad man ska kalla det) att du sänkt båda bröstvecken, varför gör man det? Hur vet man om man behöver göra det?
Förlåt för att jag lånar din tråd till en annan fråga ts :)
2040
Kvinna ·
30 aug, 2019
Tyty: ser i din ”fotnot” (eller vad man ska kalla det) att du sänkt båda bröstvecken, varför gör man det? Hur vet man om man behöver göra det?
Förlåt för att jag lånar din tråd till en annan fråga ts :)
Det är faktiskt ganska vanligt att man sänker bröstveck på oss som har små bröst från början. Anledningen är att man vill ha ungefär lika mycket implantat över och under bröstvårtan, så att bröstvårtan liksom blir centrerad över implantaten. Har man kort avstånd mellan bröstvårtan och vecket kan man således behöva göra snittet lite längre ner och därmed skapa ett nytt bröstveck så att implantatet får plats.
Jag har märkt att många inte ens tänkt på det så mycket, och först när de tänker på det inser att det gjorts. Inga konstigheter. Kirurgerna tar nog mest upp det aktivt om det skulle vara risk för DB, dvs att man ser även det gamla vecket som ett hack eller en skugga på bröstet ovanför det nya vecket, för att det inte tryckts ut av implantatet. Enligt min kirurg fanns det en liten risk för en skugga, men det blev inget =)
TyTy
Kvinna ·
30 aug, 2019
Förlåt för att jag lånar din tråd till en annan fråga ts :)Det är faktiskt ganska vanligt att man sänker bröstveck på oss som har små bröst från början. Anledningen är att man vill ha ungefär lika mycket implantat över och under bröstvårtan, så att bröstvårtan liksom blir centrerad över implantaten. Har man kort avstånd mellan bröstvårtan och vecket kan man således behöva göra snittet lite längre ner och därmed skapa ett nytt bröstveck så att implantatet får plats.
Jag har märkt att många inte ens tänkt på det så mycket, och först när de tänker på det inser att det gjorts. Inga konstigheter. Kirurgerna tar nog mest upp det aktivt om det skulle vara risk för DB, dvs att man ser även det gamla vecket som ett hack eller en skugga på bröstet ovanför det nya vecket, för att det inte tryckts ut av implantatet. Enligt min kirurg fanns det en liten risk för en skugga, men det blev inget =)
Hur gör man om brösten redan sitter lågt naturligt?
dreamv
Kvinna ·
10 okt, 2019
Vert
Kvinna ·
25 okt, 2019
Hej!
Jag gick i samma tankar som du, hade valt 500, men var osäker på om det blir för stort.. kollade bilder som en galning och beslutade mig ändå för 500! För jag kände att hellre lite för stort än lite för litet..
Jag opererades igår så kan inte svara än. Min första tanke när jag vaknade var ”vad små de är”, inte alls så stora som jag förväntat mig att vakna till. Nu har de dock svullnat upp ordentligt och sen ska de lägga sig tillrätta.. så jag har inte så bra uppfattning än. MEN summa summarum, jag är glad att jag valde 500 och inte mindre :) Jag känner som du att jag vill ha stora, men kunna vara mer än 2 tuttar också. Jag hade dock lite egen vävnad innan.
Lycka till i ditt val och med operationen!
Vert
Kvinna ·
25 okt, 2019
Hej!
Jag var hos Patrik Höjer för några veckor sedan. Han rekommenderade mig 500cc men sa även att jag kunde ha 550cc.. jag sa att jag ville att det skulle se naturligt ut. Med mig hade jag en vän som själv lagt i runt 400 och fick en chock när Patrik tyckte jag skulle ha så mycket. Dock sen med 3d bilden så såg det inte alls mycket ut, inte heller med test i Bh. Jag är 1.73 och väger 70 kg
dreamv
Kvinna ·
14 nov, 2019
2040
Kvinna ·
15 nov, 2019
Hej!
Hittade vår konversation nu. Hur gick det för dig är du nöjd med form och storlek?
Jag har bokat operation nu 3 december 500 cc High profile lagom nervös