Nu är Fråga Kirurgen-sektionen live! Välkommen med frågor!
sockerpullan

sockerpullan

Kvinna ·

435/550 framför, bollbröst?

Bröstförstoring

Pratade nyss med min kirurg,, jag ringde och ändrade från 400/500 cc till: 435/550cc. (Assymetri) Alltså, Höger bröst: 550 cc, hp. 13,5 cm bredd, 6,1 i projektion. Vänster bröst: 435 cc uhp, 13 cm bredd och 4,9 i projektion. Då blir det fortf 1,2 cm projektionsskillnad, som jag har nu, och 115 cc skillnad istället för 120 cc som jag har nu. (Tar jag 400 vs 500 cc blir det 100 cc i skillnad, lite mindre alltså) Men han menade på att 435/550 implantaten skulle synas igenom på mig, att jag skulle se opererad ut. Tror ni det?? :( Vi skulle bestämma under op om jag fortf ska lägga framför, eller bakom. Kommer fortf hålla vid framför! Men som sagt, funderar på det mindre alternativet igen.. Vad tror ni?? :(

14

Sortera efter

twinky

twinky

Kvinna ·

Nu tycker jag visserligen att kan man bära upp 500 kan man även bära upp 550 men det kan vara ett smartare val att välja den mindre storleken om du ska ha framför...beroende på hur mkt egen vävnad och hur tjock hud du har - speciellt i de utsatta områden som insidan klyftan och upptill. Fast jag tänker mer på ripplingsrisken än kanter. Om jag var du skulle jag stå på mig och välja framför och då kanske de mindre implantaten om det behövs. Tror inte att dina muskelrelaterade problem går att lösa på annat sätt.
Gilla
Flisan69

Flisan69

Kvinna ·

Först vill jag säga att det är synd att du råkat ut för dina komplikationer för dina bröst var verkligen fina.
När det gäller korrigeringsoperationen måste du nog fråga dig själv vad du är ute efter förutom att få bort det som du har fått problem  med föstås. Större bröst? Samma storlek som innan korren? Vilken skillnad märkbara kan du stå ut med, vill du stå ut med mm.
Om du nu har fått problem med bakomplaceringen bör du nog välja framför om det tar bort komplikationerna till den högsta %.

Gilla
sockerpullan

sockerpullan

Kvinna ·

Framför är jag helt säker på att jag vill ha. Men ville ha bredare implantat och lite större bröst så det var därför jag tänkte 435/550. Ska ha släta (tänkte mindre rippling) och soft touch {coh 2} (tänkte mindre rippling där med) - - JUST NU så har jag: Höger bröst: 480 cc, bredd på 13,25 cm å projektion 5,4. Hp. Vänster bröst: 360 cc, bredd på 12,75 å projektion 4,2. Mp. (Texturerade, soft touch) BAKOM muskeln. - - Första alternativet var ju; 400 cc på vänster å 500 cc på höger. Med båda 13,5 cm bredd. 4,2 (vänster) vs 5,1 (höger) cm projektion. Fortf mp på det större bröstet och hp på det mindre. Det andra blir ju uhp och hp istället för hp och mp. Faaaan är så kluven :( vill inte gå igenom en till op!
Gilla
Pygme

Pygme

Kvinna ·

Men varför ska det bestämmas under op om framför eller bakom? Verkar ju helt galet om du korrar för muskelproblem? Eller fattar jag fel? Fö skulle jag nog ta kirurgens rekommendationer om du byter placering..
Gilla
Jossan_80

Jossan_80

Kvinna ·

Det är alltid säkrast att ta det större inplantatet så att man inte ångrar att man tog större eftersom man lagt ut så mycket pengar. 
Det är även lättare leva med att brösten blev så stora som man kan drömt i pusch up bh mm i en tunn bikini eller att ha det när du går helt utan bh. istället för att behöva köpa vaderade bh´s för att du känner att dom fortfarande är lite försmå även efter att du operarat dig.
Gilla
sockerpullan

sockerpullan

Kvinna ·

Vi hade bestämt 400/500 cc framför muskeln, men iom att jag ändrade mig till 435/550 cc så sa han att ser det helt galet ut kan vi lägga bak dom. Jag var trött imorse och sa "ja, ja". Men jag kommer INTE att säga ja till bakom. Vill ha framför nu, men det är just storleken jag tänker på.. - Om ni vet nån med stora framför implantat men tunna innan op, säg gärna till!! Hittar inte så mkt bilder :/
Gilla
sockerpullan

sockerpullan

Kvinna ·

Jossan_80! Såg nu att du hade ju framför, jättesnygga :) Har rippling eller så?
Gilla
geléhallon

geléhallon

Kvinna ·

Tror inte storleken har så stor betydelsen om det nu inte skiljer mer på valen än 100-150cc, om du ska lägga framför eller bakom. men vill du ha framför så se till att det är tydligt bestämt innan du somnar in, för det skulle inte förvåna mig om du vaknar med bakombröst och kirurgen sa att det gick inte lägga framför.
Lycka till
Gilla
Jossan_80

Jossan_80

Kvinna ·

sockerpullan skrev:
Vi hade bestämt 400/500 cc framför muskeln, men iom att jag ändrade mig till 435/550 cc så sa han att ser det helt galet ut kan vi lägga bak dom. Jag var trött imorse och sa "ja, ja". Men jag kommer INTE att säga ja till bakom. Vill ha framför nu, men det är just storleken jag tänker på.. - Om ni vet nån med stora framför implantat men tunna innan op, säg gärna till!! Hittar inte så mkt bilder :/

Jag tycker i alla fall att du ska ta 550cc framför för att vara säker. Men jag älskar ju synen av stora bröst. Du kan ju kolla in Cita och henns bilder hon har samma utgång läge som du 75C hon har framför. Men hon är något längre än dig men det gör inget så mycket. Det kommer bli snyggt i alla fall. Det kommer inte alls att ser helt tokigt ut om du lägger framför. Det är troligen för att misstag från kirurgen syns lättare vid framför placering än om man väljer bakom  för då håller muskeln in implnatatet och mörkar hans mistag mer. Vid framför så syns det lätter om han tabbar sig. Stå på dig och var noga med att du vill ha helt framför så han inte dra över några muskel trådar eller muskel hinnan! Då har han förstört din muskel likförbannat och det ger lika mycket risk för alla komlikationer som vid helt bakom.

Nä jag har inga komplikationer på mina nya bröst. Men dom kommer att bytas ut till ett par 1650cc eller 1500cc UHP i framtiden.
jag kunde knappt lyfta 2kilo mjöl innan min fram flytt efter som jag hade en så vidrig muskel påvärkan!
Pygme Skulle du värkligen ta kirurgens rekomendation om att fortsätta ha bakom muskeln efter att du inte kunnat lygta upp dina barn eller hjälpa familjen med att bära matkassarna eller varför inte något så lätt som att lyfta fram damsugaren ur städskåpet om det går sönder ett glas när du har små barn hemma på besök eller dina egna kottar. Det tror jag inte. 
Det är din kropp det är du som ska kunna leva och fungera i vardagen.

Det kommer inte att gå träna som man vill med muskel påvärkan. Den komplikationen kommer att ta dit fria rörliga liv ifrån dig!! Det är alldrig värt att ta den risken även om kirurgen tok vägrar att lägga framför för att han inte kan få det snyggt. Det finns en lätt lösning på det problement! byt kirurg! Jag önskar att ingen får sånna besvär av muskelpåvärkan som jag hadde men det är valigare än man tror. Spec hos folk som tränar och vill hålla sin kropp i trim och se bra ut Typ alla nu förtiden asså! Dom löpper nämligen större risk att utvecka muskelpåvärkna än folk som inte tränar och har lagt bakom.
Vi kan ju ta Anna-Liza Valdes som ett exempel. Hon har nog en av dom finsat tänade korpparna i sverige just nu . Men sen hon förstorat brösten så kan hon inte lägga lika mycket träning på bröst efter som hon får ont av sin bakomplcering "Muskelpåvärkan", Hon har även rätt kraftig rippling i klyftan men det är inget som värkar störa henne.
Hur fin som helst.
Gilla
Jossan_80

Jossan_80

Kvinna ·

geléhallon skrev:
Tror inte storleken har så stor betydelsen om det nu inte skiljer mer på valen än 100-150cc, om du ska lägga framför eller bakom. men vill du ha framför så se till att det är tydligt bestämt innan du somnar in, för det skulle inte förvåna mig om du vaknar med bakombröst och kirurgen sa att det gick inte lägga framför.
Lycka till

Jag säger det igen! VAR STENHÅRD PÅ ATT DU VILL HA HELT FRAMFÖR!! Det går alltid att läga framför det är generelt sett lättare lägg framför. Men vill ha inte byt kirurg!!! till någon som gärna lägger framför utan att konta om det! Som Gunnar Kratz tx. Han gör sjukt finna Framför lökar! 🤭

Gilla
Pygme

Pygme

Kvinna ·

Jossan_80: Nä jag skrev precis att det verkade helt galet att låta kirurgen välja placering under op om det nu är så att hon korrar för muskelproblem... Med f.ö menade jag rekommendationen om stl
Gilla
sockerpullan

sockerpullan

Kvinna ·

Bakom är inget alternativ för mig längre.. :) Tror ni dom blir mycket större mellan det jag har nu (480/360 cc) och 550/435 cc? Med tanke på placering också, de säger ju att med bakom "försvinner" lite cc. Och mellan det jag har nu och 500/400, skiljer det bara pyttelite där? Också med tanke på placering å så.. - - Jossan! Vad har du för implantat? Jag ska ha allegran, soft touch :)
Gilla
Jossan_80

Jossan_80

Kvinna ·

sockerpullan skrev:
Bakom är inget alternativ för mig längre.. :) Tror ni dom blir mycket större mellan det jag har nu (480/360 cc) och 550/435 cc? Med tanke på placering också, de säger ju att med bakom "försvinner" lite cc. Och mellan det jag har nu och 500/400, skiljer det bara pyttelite där? Också med tanke på placering å så.. - - Jossan! Vad har du för implantat? Jag ska ha allegran, soft touch :)

Mina implnatat är special beställda. Efter som jag ville ha UHP 850cc men det finns bara 850 hög. Mina gamla 400cc uhp var Mentor
Gilla
Flisan69

Flisan69

Kvinna ·

Om kirurgen ska lägga framför och lägger bakom ist ska detta framgå innan op genomförs och anledning varför. Jag gick genom vårtgården men om de var för små skulle kirurgen göra ett snitt på bröstet för att få in implantatet. Detta fick jag till mig innan op och sa få ja till detta. Tur att han var fingerfärdig. ;) När det gäller träning o implantat är nog Jossan_80 helt rätt person att lyssna på här! Hon ser fantastisk fin ut! Undra hur länge och ofta man få träna för att uppnå ett sådant resultat!?!
Gilla
Community

Är du redo att påbörja din resa?

Bli medlem