fridaanna
Kvinna ·
440 cc eller 500 cc?? SNÄLLA HJÄLP?!?!
Konsultation 23 sept hos Göran Elmerstig på Citadellkliniken i Lund. Ska lägga in perthese "540" high profile runda bakom muskeln. Har hela tiden innan konsultationen trott att jag vill ha nånstans runt 300-350 cc. Men när jag kom dit och började prova implantat utan att han berättade storleken innan utan jag fick stå framför spegeln och skulle säga till när jag hade så stort som jag max kunde tänka mig. Och när han bytt x antal gånger och frågar mig igen om jag tycker det känns för stort och jag säger nej får jag en chock när han säger att det är 500 cc jag har i bhn! Ber att få prova 440 igen (storleken under) och väljer nu mellan 440 cc eller 500 cc. Har mer och mer vart inne på 440 sen konsultationen, e livrädd att 500 ska bli för stort. Men o andra sidan sa Göran och många andra att man alltid ska välja det största om man velar mellan olika storlekar. Beslutsångest!!!! Ena dan känner jag mig säker på 440 för att sedan nästa dag ändra mig till 500! Vet inte om det är för att 300-350 (som jag hade tänkt från början) sitter kvar i mitt huvud, då låter 500 så sjukt stort! Vill att det ska se naturligt och proportionerligt ut till resten av kroppen, dom får gärna vara stora men som sagt proportionerliga. Vill inte ha ngr "bomber" .O andra sidan blir man faktiskt lite storleksblind av att surfa runt o kolla massa bröst hela tiden;) Vet inte om det är till ngn hjälp men jag är 164 väger ca 58 och har 76 cm under brösten(tight mätt), bh-storlek 75 B (HM) men jag kanske oxå har använt fel bh-storlek som jag läst många andra har här? Tacksam för all hjälp jag kan få
Sortera efter

Malin88
Kvinna ·

Anonym användare
Tycker också du ska ta 500cc om det kändes bra, man vänjer sig snabbt. Tar du 440 kommer du säkert tänka sen, "fan skulle tagit 500" haha

citadellboobisar
Kvinna ·
håller med åvanstående!
Tänk INTE på cc, jag har 650 cc, och vad skulle det vara då?! Biggersta Pamela Andersson eller.... LOL
Nää, de är rätt små faktiskt! Allt handlar om hur din kropp ser ut för alla kroppar "äter" olika mycket cc, så om 540 eller 500 kändes bra för dig, ta det största då, för ärligt talat, många MÅNGA ångrar sig i slutändan att de inte tagit större, varav just jag är en, känner att man lätt skulle kunna ta en 150 cc till utan att bli bröst och sen jag! :D

Malin88
Kvinna ·

fridaanna
Kvinna ·
Tack för era svar! Känns bättre o ja får försöka ställa in mig på 500 och lita på att det blir bra även om jag säkert kommer ändra mig 7000 gånger till;)
Malin88 - Ja det har jag inte ens tänkt på. Provade bara upp till 500 o som du säger, projektionen är ganska liten på den storleken.
Hur är det med tyngden förresten?? Man har ju hört tidigare att det är tungt och påfrestande med stora bröst med ryggproblem mm men när jag höll i implantatet vägde det typ ingenting? Hur känns det när dom är "monterade"? Är det tungt? Stor skillnad mot innan?

Malin88
Kvinna ·

Anonym användare
jag e lika lång som dej och väger nog ungefär lika mycket. på min första konsultation så valde jag 500 högprofil. men jag va som du livrädd att det skulle bli för stort, så jag va där igår och provade 450 i stället och det kändes bra , men vill man ha större e de ju bara att ta på en bh så får man nästan en storlek större sa hon! så jag ska köra på 450 hoppas de blir bra ska op nästa vecka !
givetvis ska du ta det som känns bäst för dej lycka till !

Kittygumms
Kvinna ·
Frågade om det där med ryggproblem på min konsultation och fick svaret att i och med att det inte är riktigt bröst så ska man inte få samma problem med rygg. Varför kommer jag tyvärr inte ihåg men det skulle inte vara så i alla fall :)

Marina
Kvinna ·
Frågade om det där med ryggproblem på min konsultation och fick svaret att i och med att det inte är riktigt bröst så ska man inte få samma problem med rygg. Varför kommer jag tyvärr inte ihåg men det skulle inte vara så i alla fall :)
Intressant! DET skulle jag bra gärna vilja höra förklaringen på! Tyngden är ju där, och ska bäras av samma kropp... Vad skulle kunna göra att det spelar mindre roll? Skulle du få chansen, så be gärna om ett förtydligande! :)

Kittygumms
Kvinna ·
Intressant! DET skulle jag bra gärna vilja höra förklaringen på! Tyngden är ju där, och ska bäras av samma kropp... Vad skulle kunna göra att det spelar mindre roll? Skulle du få chansen, så be gärna om ett förtydligande! :)
Kan nog fråga nästa gång jag är där :)

Anonym användare
Fridaanna!
Har du bestämt storlek än?
Fan jag får PANIK! Jag hade tänkt sätta in mycket mycket mindre men är nu inne på ca 350-375 och tycker att det känns gigantiskt!! Jag ska också ha runda och bakom muskeln, OCH op. samma dag som du...
Är det någon som vet om man har tid för sådana här diskussioner igen med kirurgen samma dag som op? Eller är det direkt till bordet som gäller?
Jag ska opereras på Strandkliniken hos dr Oya.

fridaanna
Kvinna ·
izadoras:Nej det har jag inte, jag kommer nog inte bestämma mig förrän jag ligger på operationsbordet, om ens då ;) Eller "bestämmer mig gör jag ju hela tiden egentligen, men jag ändra mig lika ofta haha. Trodde inte ens det var möjligt i vela så här mycket.
Har börjat fega lite med storleken. E jätterädd att det ska bli för stort. Jag känner att jag hellre får för små än för stora.
Allt e ju större än utgångsläget liksom;) Dessutom har jag ryggproblemoch äter starka smärtstillande till o från o vågar
därför hellerinte ta för stora implantat. Väljer nu mellan 400 o 440 ist o hade väl nästan bestämt mig för 400. Men har gått
med 4 dl i ristestet o det känns bra men så försvinner det ju 25-50 cc när man lägger under säger dom ju så då hamnar ja på
440 iaf. Men när ja kollar på alla bilder så tycker ja oftast '400-tuttarna' e finare storleksmässigt till mig men ja vet inte. Fan, varför måste det vara så svårt??!! :)
Funderar faktisktpå om ja ska låta Göran (min kirurg)välja? För jag blir bara dum i huvudet på detta;) Ge han lite "fria händer"-400 eller 440-det han tycker passar mig o min kropp bäst. Ja menar dom har ju ändå gjort det här miljoner gånger o har öga för det o vet vad som passar och jag litar på honom och känner mig trygg i mitt val där iaf;)
Ang tid o prata med sin kirurg på op-dan så e det nog lite tajt. Tydligen e dom ganska stressade vad jag förstått så utrymme för samtal mer än det "nödvändiga" är nog svårt att få till. Men det kanske är olika på olika kliniker? O vissa dagar e kanske lugnare också:)
Spännande att det är dags nu snart iaf! Massa lycka till!! :)

Rosamoln
Kvinna ·
Ja jag är inte avundsjuk på dig i det här med storlekarna;) Jag var istället så rädd och få för små efter op då jag ville har stort! Tur var väl i slutändan att min kirurg fick "bara" in 550 cc så var det löst och jag vet att mer gick inte och få in i alla fall;)
Det här med tyngden. Jag känner ju inte nån extra vikt, men måste säga att i axlarna känns det att man har nån extra vikt på sig. Och jag har inte ens börjat jobba. Kanske har det och göra med att man är stel och så efter op, får hoppas på det! För även jag har hört att det ska inte vara lika ansträngt för ryggen med fejk än naturliga för de hänger mer om det är större bröst. Men om det är en myt eller inte har jag ingen aning om..Lycka till:)

Marina
Kvinna ·
Fridaanna - jag kan inte försilvra dig för du saknar informativ signatur. Jag har PMat också, men du har ändå ingen än. Läs mer under menyn Medlemskap eller i det PM du fick som ny, om du inte förstår.