Nu är Fråga Kirurgen-sektionen live! Välkommen med frågor!
titttut profilbild

titttut

Kvinna ·

29 okt, 2011

440cc = D-kupa?

Bröstförstoring

Jag var på konsultation igår på polarkliniken och allt kändes kanon, dom tyckte jag hade kanon förutsättningar för att få ett bra resultat.

Dom förklarade allt väldigt bra, svarade på mina frågor och lyssnade på hur jag ville ha det. Jag förklarade att jag ville ha en D-kupa (har A nu), efter att jag provat lite olika implantat (hon tog fram implantat som skulle motsvara en D-kupa) så visade det sig att storleken som jag tyckte såg bra ut var anatomiska 440cc!? Tycker att det lät mycke, men hon sa att om jag skulle lägga in det så skulle det bli en D-kupa på mig, känns som hon borde veta vad hon pratar om. Hon sa även att 390 skulle bli en full C, alltså va det de minsta jag skulle ta för att komma nära det resultat som jag vill ha.

Någon som har något att säga om detta? Tror ni att 440cc skulle kunna motsvara en D-kupa? Vill inte ha större än D.

Tycker det känns svårt med storlekar, men det är kanske dumt att jag stirrar så mycket på vad cc storleken eftersom det är bh-storleken jag är ute efter, vet inte riktigt hur jag ska göra, allt kändes bra efter konsultationen men just det där gjorde mig lite förvirrad såhär i efterhand.

30

Sortera efter

Anonym användare

09 dec, 2011

Ok, så om jag skulle vilja ha 75 i bh (gillar inte när det sitter åt så mkt *L*) så kommer jag att hamna på 75c-75D ca? Det låter ju bra!! :-D

Gilla

Malin88

Kvinna ·

09 dec, 2011

Ah de lär du nog göra. Men du bör ha max 70 i underband. Om du är rädd om brösten. Jag har 68cm under brösten och gillar inte heller när det sitter supertajt. Men 70 i underband sitter perfekt tycker jag. Om du inte ger brösten rätt stöd så lär de förstöras mkt fortare. Men det är en vanesak.
Gilla

nami

Kvinna ·

09 dec, 2011

Jag har lagt i 440 och 410, jag provade nyligen bh för första gången och i den hade jag 80 D, kan ha 75 runt om men antar att det då blir E kupa.

hade b kupa från början :)

Gilla

nami

Kvinna ·

09 dec, 2011

Malin88. vad menar du att om man inte ger brösten rätt stöd så kan dem förstöras fortare? :O
Gilla

Malin88

Kvinna ·

09 dec, 2011

En 80D är samma som 75E :) så det bör du ha då :)
Gilla

Anonym användare

09 dec, 2011

nej nej...

det blir INTE D om du har 70 runt om!!

Jag har 70 runtom och har lagt in 435 och har

70G/H

Gilla

nami

Kvinna ·

09 dec, 2011

Skönt att höra att jag fått "rätt". provade nog 6 olika behåar, svårt då de är olika väldigt många.

Hade tidigare 75 i bandet, men aldrig mätt mig runt om. Men gör de något att man har 80 D då eller

det är samma som 75 E? Tänker så man inte förstör brösten, så att det är för löst eller något!

Gilla

Nilsson87

Kvinna ·

09 dec, 2011

nani skrev:

Skönt att höra att jag fått "rätt". provade nog 6 olika behåar, svårt då de är olika väldigt många.

Hade tidigare 75 i bandet, men aldrig mätt mig runt om. Men gör de något att man har 80 D då eller

det är samma som 75 E? Tänker så man inte förstör brösten, så att det är för löst eller något!

KUPAN är samma på en 80D å en 75E, men BHn är inte desamma. Om du använder en bh som har större omkrets än vad du själv är, så är det brösten som håller upp bhn och inte bhn som håller upp brösten. Du kommer på det sättet att få ont i axlarna, ryggen och vissa hävdar även att brösten kommer börja hänga tidigare.

Bhn ska vara MINST 5 cm mindre än vad du själv är för att ge rätt stöd åt brösten, axlarna och ryggen. Tänk oxå på att en ny bh ska knäppas på det yttersta knäppet. Det är därför det finns flera knäppen, så att man ska kunna flytta in dem när bhn blir äldre och töjer sig.

Gilla

nami

Kvinna ·

09 dec, 2011

Tack för svaren :) snart bara en vecka kvar sen får jag använda en riktig bh. skall mäta mig och tänka på det med 5 cm mindre !

Gilla

Anonym användare

09 dec, 2011

gå till change!

Gilla
Community

Är du redo att påbörja din resa?

Bli medlem