Nu är Fråga Kirurgen-sektionen live! Välkommen med frågor!
Redhead

Redhead

Kvinna ·

450 cc=???

Bröstförstoring

Nu vet jag inte om någon kan svara på detta.. Men jag som är just nu en 75B och ska lägga in 440 cc, vilken bh storlek kommer jag hamna på då ungefär? Jag vet att min "tortyr bh kommer vara på 65 E. Har kollat runt lite på sidan och googlat lite men finner inget svar på min fråga. Kanske är det någon här som jag som har opererat från 75B till 440 cc och fått vilken storlek då i bh? :) Tack på förhand!

16

Sortera efter

sourcherry

sourcherry

Kvinna ·

Jag hade 80a innan och har idag 75d eller dd typ :)
Gilla
Barbafin

Barbafin

Kvinna ·

Hänger på här, har precis samma förutsättningar som dig. Har idag 70b och kommer lägga in 450cc. Hoppas på många svar!
Gilla
Manilla

Manilla

Kvinna ·

Hejhej Det här med bhstorlekar är en djungel kan jag lova:) Det sägs att man ökar ca 1 kupa per 100 cc ungefär. Det har iaf stämt på mig o en del andra. Sen har du säkert som så många helt fel underband, vilket du måste mäta ut ordentligt så att de nya boobisarna får rätt stöd. Mät under bysten så stramt det bara går, sen rundar du neråt ett el två steg i bhbandsmått. Tex är du 72 cm runtom skall du ligga på typ 65 i underband. Behåller du 75 kanske du hamnar på 75f el 70g el 65h. Detta har jag läst mig till o det har stämt bra på mig hittills:) Storlekarna låter gigantiska men men:) Lycka till!
Gilla
10maj

10maj

Man ·

Vilka fina bröst du har :)
Gilla
Redhead

Redhead

Kvinna ·

Manilla: Storlekarna låter verkligen gigantiska men men.. ^^

Gilla
e-licious

e-licious

Kvinna ·

tänk på att silikon drar alltid större storlekar... du kanske ser ut som en "D-kupa" men behöver större i bh storlek :)

Gilla
Redhead

Redhead

Kvinna ·

Ahaaa, då förstår jag!
Gilla
e-licious

e-licious

Kvinna ·

får man fråga vilken storlek du vill hamna på visuellt? :)

Gilla
Redhead

Redhead

Kvinna ·

Visuellt sätt vill jag hamna på en D, men efter jag läst & granskat ganska mycket här på forumet så tror jag att jag kommer få en E, vilket jag är skeptisk till.. :/ men så länge det passar min kropp och ser snyggt ut så är väl de okej, men storlek E är inte mina drömbröst..
Gilla
e-licious

e-licious

Kvinna ·

samma här!! vill med ha en visuell D kupa, men enligt andra kommer jag hamna på mkt mera... skitsvårt verkligen att veta vad man skall gå efter osv..
men samtidigt är en d kupa på ett visst sätt för andra än för en själv. man upplever visuella storlekar olika helt enkelt..
e nog bäst o lita på sin kirurg! där dom kan visa före o efterbilder..

Gilla
Redhead

Redhead

Kvinna ·

Ja precis! Jag vet att jag kommer ha 65 E under tortyren, så jag hoppas på att efter svullnaden lagt sig så hamnar jag på en D. Är lite smått skeptiskt till en E, kommer ju bli svårt att hitta rätt bh:ar till rimligt pris, och tänker på min stackars rygg hehe. :) När, var och vem ska du opereras?
Gilla
Barbafin

Barbafin

Kvinna ·

Jag opade mig i tisdags och la in 450cc bakom. Jag har 65E i tortyren. Jag älskar mina nya bröst de är riktigt stort och fylliga men inte gigantiska. Precis exakt så som jag ville ha det! Nu undrar man ju vad det blir för storlek när de e klara.. De verkar ju som att de kommer hänga till sig och bli något större kanske att man hamnar på E-F kan det vara rimligt?
Gilla
Redhead

Redhead

Kvinna ·

E-F låter gigantiskt för min del men jag hoppas du blir nöjd! Jag själv vill ju gärna kunna gömma mina bröst också, det kanske blir svårt om man har så stora tuttar? :) Eftersom du la in bakom så är jag lite nyfiken på hur du har mått efter operationen? Ska också ha bakom och har hört många skräckhistorier nu! Vilken klinik och av vem gjorde du de hos? Grattis till de nya brösten! :)
Gilla
Barbafin

Barbafin

Kvinna ·

Jag opererade mig hos Tuve på citadellkliniken. Efter operationen har jag mått bra. Visst hat det gjort ont i omgångar men inte en enda gång har jag ångrat mig. Idag är första dagen jag inte har ont. Jag har tagit smärtstillande efter ordination och har tack och lov mått bra av dom. Även morfinet. Värsta smärtan tyckte jag var när lokalbedövningen i brösten släppte efter ca 6 timmar. Men det fanns ju medicin mot det oxå!! Sov situationen har varit trixig, första natten hemma sov jag i soffan men hade svårt att komma upp på natten, andra natten sov jag i sängen, då låg jag för platt och fick ordentligt ont. Lösningen var att släpa in en badenbaden stol i vardagsrummet (jag vet det låter sjukt) jag sov som en prinsessa! Jag måste säga att brösten inte är så stora ändå, jag går runt hemma i en tjock tröja och då tycker jag dom e lite för små, men knäpper man upp å kikar ner så ser man att visst gömmer det sig ett par ordentliga tuttar där innanför. De kommer vara lätta att klä både upp och ner men visst är de stora..... I smyyyyyyg som Lotta på bråkmakargatan säger!!
Gilla
Redhead

Redhead

Kvinna ·

Låter ju helt underbart! Jag hoppas jag har lika tur som dig och känner mig nu lite lugnare om jag nu hamnar på en E. :)
Gilla
e-licious

e-licious

Kvinna ·

E är nog en ganska vanlig bh storlek om man vill ha en visuell D kupa. Silikon drar ju alltid större storlekar, de flesta på forumet här har visuell d kupa och bh storlek som ligger på E-F kupa:) Så jag räknar också att ligga på det ungefär... Större storlekar är ju lite dyrare på bh. Men lindex är ju bra priser på just bhs o storlekar:) change, twilfit m.m e ju lite dyrare i priser.. Sen bh toppar o bandeu o sånt i bh o bikini blir ju lättare.. Där bör man få på sig en L eller XL:) Jag ska opas på kkab i falköping av ivan letterfors. Skall göra ankarlyft o inlägg. Men kan ej bestämma storlek:/
Gilla
Community

Är du redo att påbörja din resa?

Bli medlem