A.79
Kvinna ·
450 cc eller 500 cc???
Jag va på konsultation hos Patrik Höijer på nordiska kliniken, vi kom fram till ungefär 450 cc men när jag tänker på det är jag osäker på om jag ändå inte lika bra ska ta 500 cc.. ni som har lagt in 450 cc och haft en liten b kupa eller mindre tidigare känner ni att det va stort med 450 eller önska ni att ni tog lite större? Jag är ute efter ett naturligt men lite större resultat, inga stora meloner men fortfarande så att de syns i kläder, jag är dock inte så lång och vill inte ha e fake look heller.. beslutsångest... Efter konsultationen känner jag mig bestämd på vissa saker som snitt implantat osv men samtidigt känns det som att jag inte vet något alls, som att jag inte kom med vettiga frågor för tiden flög iväg! Som att man missat mycket och att infon var ytlig men kan inte riktigt komma på vad.. är det bara jag som känt så eller har ngn annan upplevt det också? Har en konsultation bokad hos Tuve Mårtensson också så har ngt att jämför med vilket är skönt. Man är bara så rädd att inte få de resultat man önskar.. men båda kirurgerna verkar vara riktigt bra oavsett vad!
Sortera efter

Coor
Kvinna ·

Miss.s
Kvinna ·

A.79
Kvinna ·
Hej! I tisdags opererades jag. Gick också från konsultationen med 450 eller 500 som val. Jag va inställd på 500 eftersom jag va mer orolig för att jag skulle tycka att dem va för små än för stora. Men när det va väl va operationsdags verkade det som att Patrik hade tänkt lite på det iaf. För han visste att jag va mer inne på 500 men han tyckte verkligen att 450 skulle bli bättre och snyggare. Så jag litade på hans omdömde och jag är jättenöjd än så länge :) dem känns stora men absolut inte enorma. Jag hade liten b innan. Det är blir ju förstås jätte olika från person till person hur det blir. Och sen får du försöka ha i tankarna att det faktiskt bara skiljer 0,5 cm i bredd och inget mer :)

A.79
Kvinna ·

Coor
Kvinna ·
Hej! I tisdags opererades jag. Gick också från konsultationen med 450 eller 500 som val. Jag va inställd på 500 eftersom jag va mer orolig för att jag skulle tycka att dem va för små än för stora. Men när det va väl va operationsdags verkade det som att Patrik hade tänkt lite på det iaf. För han visste att jag va mer inne på 500 men han tyckte verkligen att 450 skulle bli bättre och snyggare. Så jag litade på hans omdömde och jag är jättenöjd än så länge :) dem känns stora men absolut inte enorma. Jag hade liten b innan. Det är blir ju förstås jätte olika från person till person hur det blir. Och sen får du försöka ha i tankarna att det faktiskt bara skiljer 0,5 cm i bredd och inget mer :)
Det är det jag är orolig över, att dom skulle kännas för små.. Ja som du säger det är inte jätte stor skillnad och även om han inte sa ngt så kändes det inte heller som han hade velat gå mycket större än 450 på mig. Hur ser det ut på operationsdagen när det gäller bestämmelser, går man igenom det man bestämt om storlek profil och önskat resultat? så man checkar av att man är överens liksom haha

Norrlandsbrutta
Kvinna ·

A.79
Kvinna ·
Hej! Jättebra tråd, jag var på min konsultation nu i helgen hos Patrik. Det landade på ett lyft + förstoring då jag efter kraftig viktuppgång och sedan viktnedgång fått en förändrad byst. Valet av implantat står emellan 450/500cc och 500/550cc, har en storleksskillnad på brösten. Det större alternativet tyckte både jag och Patrik var mest passande på min kropp. Jag har en bred bröstkorg. Det jag velar över är nog profilen, enl papperna provades jag ut på ”full”. Men jag funderar över ”demi”. Är också rädd för att dom ska kännas för stora då jag aldrig varit den som haft varken en fyllig eller fin byst. Men vill vellre våga lite än att ångra sedan att jag tog för små.

Hill
Kvinna ·

A.79
Kvinna ·
Jag fick också valet 450cc el 500cc. jag kände att jag hellre chansar och eventuellt får lite för stora än att fortfarande vara missnöjd med att de är för små, vilket jag varit sen jag fick bröst.
En vecka efter OP så är jag nöjd med mitt val av 500cc och hoppas att de mesta av svullnaden lagt sig nu, jag vill inte att de ska bli mindre än de är nu :)