Rakel
Kvinna ·
450 el 500cc, hjälp!!
Jag har varit på konsultation och ska boka tid för op im:). Men e så velig med storleken!! Jag e 170 och väger 65 ,kvinnliga former,inte supersmal.När jag provade inlägg så best jag mig för 450cc medium bakom. Men nu när allt har fått sjunka in så kanske 500cc?.. Tittar på bilderna jag tog från kons med 450cc och det ser ju inte såå stort ut, sen blir det ju lite mindre när dom kommer in eller?? Jag vill ju inte ha megaboobs men ändå fylliga. Men vill inte va jag och mina bröst sen!! Snälla hjälp mig!! Ska lägga in bilder snarast, har inte hunnit det än!
Sortera efter

Emelies
Kvinna ·

Rakel
Kvinna ·

Miss.B
Kvinna ·
Hej Rakel!
Jag är ganska så nyopad och jag hade samma funderingar som dig så jag tänkte dela med mig lite av mina tankar och funderingar med facit i hand så att säga...
När jag var på konsultationen hos Johan tyckte han direkt att jag skulle ha 485cc/435cc Allergan, då kändes det liiite för stort men Johan sa att jag skulle gå därifrån med just den känslan....okej, det gjorde jag men jag var ändå inte överens med mig själv!
Jag bokade ännu en implantatsprovning där jag provade 400cc, 485cc samt 500cc...blev egentligen inte mycket klokare än att jag kände att 400 cc kanske ändå skulle räcka, vill ju inte ha jättestora bröst utan mer en fyllig och fast byst, dock sa sjuksköterskan att jag skulle gå på Johans rekommendationer då det ALLTID är de patienterna som blir nöjdast, och så blev det!
Jag tänkte jättemycket på detta så jag ringde igen och frågade om jag kunde ta 400 cc och fick då svaret att jag endast kunde få de i låg profil och det ville jag absolut inte ha så då fick det bli 485cc...
När jag vaknat upp från operationen kändes brösten gigantiska och jag frågade mig själv vad jag hade gjort, ännu värre blev det 3:e dagen då jag skulle duscha och för första gången själv se och känna på mina nya bröst...jag grät i duschen för jag kände att detta var inte jag, hur skulle jag orka gå runt med dessa enorma bröst, de passade liksom inte in på mig...
Dagarna gick och jag började vänja mig mer och mer vid brösten och för varje dag som gick började jag gilla dem mer. De började också få en ny, fin, rund form samt att svullnaden började lägga sig, nu var de inte alls så stora och jag började tycka att de såg riktigt fina ut!
Idag, 13 dagar efter operationen trivs jag väldigt bra med storleken, de kommer ju att ändras mer ju längre tiden går, är ju fortfarande lite svullen och blå och formen är ju inte heller helt 100 än MEN det jag ville komma fram till efter detta väldigt låååånga inlägg är att jag skulle kunna tänka mig en aning större bröst😛!!!??? Helst sjukt egentligen att jag säget det då jag aldrig har varit någon som gillat en stor byst!
Jag tycker inte du ska hänga upp dig på 50 cc för det kommer du inte ens att märka rent visuellt, 50 cc försvinner ju också eftersom du lägger bakom. De säger ju att 100 cc är en kupstorlek så möjligtvis att du märker det där men så här med facit i hand skulle jag valt lite större!
Hoppas att jag har varit lite till hjälp! Lycka till med alla beslut!
Hälsningar,
Miss.B

Rakel
Kvinna ·

Miss.B
Kvinna ·
Hej igen!
Jag opades av Johan Nordqvist på Citadellkliniken.se och han är en helt underbar kirurg...lyhörd, empatisk, proffsig, lugn och förstående samtidigt som han förklarar allt så att man förstår OCH säger vad man kan förvänta sig för resultat! Tyvärr har jag inga som helst goda intryck av Peter Cosmo och jag skulle aldrig låta honom skära i mig men allting är väldigt individuellt, det är många här på forumet som är supernöjda med honom, visst, han gör fina bröst men man ska också kunna bemöta och behandla sina patienter med respekt och förståelse!!!
Jag hade också kört på 500cc om jag hade varit dig...vad ska du ha för implantat? Profil? Vad har du för byst idag? Hur ser du ut för övrigt? Det är väldigt många frågor man ska ta ställning till vid en bröstoperation för att brösten ska passa in med övriga kroppen! Var har du varit på konsultation ?Vad säger kirurgen om val av implantat/storlek?
Hälsningar,
Miss.B

Sjörövare
Kvinna ·
Absolut, 50cc är ingenting. Välj det större! Du kommer bara ångra dig efteråt varför du inte valde det :)
Så kör på 500 :D
Hade en vän som var i samma tankar hon prata med sin kirurg och ska ev prova om någon dag =)