Nu är Fråga Kirurgen-sektionen live! Välkommen med frågor!
ohbaby

ohbaby

Kvinna ·

450 eller 500cc?? hjälp!

Bröstförstoring

Jag ska snart göra en bröstförstoring, har inte alls stora bröst nu, men jag fyller ut en a kupa. Jag är väldigt liten i kroppen så vill inte att det ska se konstigt ut, men jag vill ändå ha stora bröst.. ska välja mellan 450 och 500cc och jag har ingen aning över huvud taget.. vad tror ni? Och vilken bh storlek tror ni jag får av 450cc? 

16

Sortera efter

Elocin

Elocin

Kvinna ·

Tror inte att det syns ngn speciell skillnad mellan de två storlekarna :)

Gilla
ohbaby

ohbaby

Kvinna ·

Nej jag fick ju testa på konsultationen, inte jättestor skillnad men man såg ändå att 500 var större och framför allt så kände man det. Vill inte att det ska bli för stort på min lilla kropp, men ändå inte för litet!

Gilla
Nallon

Nallon

Kvinna ·

Vilket slags implantat ska du ha? Vilken bröstbredd har du? har du kollat i implantatslistan hur mycket det egentligen skiljer i put och bredd?

Själv väljer jag mellan 440 medium profile och 500 high profile perthese implantat och har haft såååna hemska kval över vilket jag ska välja, tills jag gick in i implantatslistan och såg att skillnaden var en mm i putet ut från kroppen. Nu känns det som det kvittar helt och hållet vilket av dem jag väljer. Ska ändå på en provning till för att bli helt säker. =)

Gilla
Emeli

Emeli

Kvinna ·

Jag har 445 ultra high profil ! Och mina är enorma! Men jag är bara 161, ser dock att du bara är bronsmedlem :( så du kan inte se... Men jag har iaf en visuell 75E . Och då hade jag inga stora bröst innan op
Gilla
Sjörövare

Sjörövare

Kvinna ·

Emeli skrev:
Jag har 445 ultra high profil ! Och mina är enorma! Men jag är bara 161, ser dock att du bara är bronsmedlem :( så du kan inte se... Men jag har iaf en visuell 75E . Och då hade jag inga stora bröst innan op

Visuell kupa o den egentliga bh-storleken är INTE samma sak ;)
Jag har 60G. Låter enormt, men det är likastort som en 75D. Men i visuell kupa kanske jag har en liten D liksom. 

Gilla
Elocin

Elocin

Kvinna ·

Och sen har vi såna som mig som har 400-450 och ser ganska små ut. Är så himla olika mellan olika personer ;)
Gilla
Anonym användare

Anonym användare

jag har 435 high profile..

har 70 H i bh.. och mellan 450 och 500 skiljer de knappast en halv dl..

Gilla
ohbaby

ohbaby

Kvinna ·

Dina bröst var verkligen fina! Vill ha ungefär som du. Men tror jag väljer det större faktiskt! Hellre lite för stort än lite för litet tycker jag :)

Gilla
Strumpan

Strumpan

Kvinna ·

jag är i samma tankar, 450 eller 500 cc vilket ska ja välja!? De tåls att tänka på..

Gilla
MalleBalle

MalleBalle

Kvinna ·

Jag vet hur det känns, skall också operera mig och velar mellan 450cc/500cc (ena tutten e mindre) och 500cc/550cc. Hur lång är du, vikt?
Gilla
MalleBalle

MalleBalle

Kvinna ·

Jag vet hur det känns, skall också operera mig och velar mellan 450cc/500cc (ena tutten e mindre) och 500cc/550cc. Hur lång är du, vikt?
Gilla
ohbaby

ohbaby

Kvinna ·

Jag är ganska liten, är 165 och väger 48 kg. Mitt ena bröst är också lite mindre så det blir ju nåt sånt för mig med

Gilla
MalleBalle

MalleBalle

Kvinna ·

Vi är lika långa, jag tränar så jag väger lite mer, runt 55 kg (mest rumpa och muskler). Hur känns det för dig? Gått runt med två rispåsar i min bh idag. Har lagt 4,5 dl i den vänstra och 5 dl i den högra. Det känns bra men tänker mycket på att dom ska läggas bakom bröstmusklen och vet att en del försvinner så jag blir lite nojig nu. Dom känns nästan för stora nu, men har läst överallt att många ångrar att de inte har tagit större. Har du gjort ristestet?

Gilla
Trollmamma

Trollmamma

Kvinna ·

jag ska lägga in 440 cc hög profil... jag velade lite om jag skulle haft 380 och mellan hög profil men bestämde mig till slut för att välja 440 hög profil.

jag är 163 cm och väger 57 kilo..

enligt min kirrurg kommer jag fortfarande att få ett naturligt resultat.

allt e ju beroende på vilket resultat du vill ha =) om du vill ha stort eller naturligt.. men det skiljer ju inte så mkt på 450 och 500.. iallafall inte om man kollar implantatslistan.... https://plastikoperationsforum.se/sites/default/files/user/10/PERTHESE%20BROCHURE%2001%2008%20009.pdf

lycka till med beslutet =)

Gilla
ohbaby

ohbaby

Kvinna ·

Ja jag har gjort det, 450 verkar passa min lilla kropp men som du säger så försvinner det ju lite när man lägger bakom, så tror ändå jag ska ta 500! Men vi får se också när jag träffar min kirurg på operationsdagen, de har ju öga för vad som ser bäst ut. Men jag tycker ändå att hellre lite för stort än lite för litet, så som sagt, 500 verkar bra för mig =)

Gilla
ohbaby

ohbaby

Kvinna ·

zilverzara: Jag är också ganska bredaxlad, det sa hon iallafall på konsultationen. Men hur stora bröst hade du innan op? Är du liten i kroppen? 

Gilla
Community

Är du redo att påbörja din resa?

Bli medlem