Nu är Fråga Kirurgen-sektionen live! Välkommen med frågor!
Emlan

Emlan

Kvinna ·

450 eller 500cc? Hjälp!

Bröstförstoring

Jag ska operera mig den 8 maj. Jag är 176 cm lång och 53 kg lätt. Har tänkt lägga in 450 eller 500 cc. Vill inte ha för små men heller inte för stora. Dock hellre lite större än lite mindre! Så är jag på rätt bana gällande storlek? Vilken skulle passa bäst tror ni? Sen de där med bröstbredd.. Var inget som läkaren nämnde eller mätte på konsultationen? Tack på förhand!!! /Emlan

15

Sortera efter

Erriperri

Erriperri

Kvinna ·

Ta det som kändes bäst när du provade implantaten. Jag ska lägga in 455cc uhp i juni, vill dock ha 480 men det verkar inte vara ett aöternativ tyvärr. Bröstbredden kan du mäta själv och jämföra hur breda implantaten är. Jag har valt uhp eftersom jag är så smal och inte vill ha tuttarna liggandes i armhålorna. Lycka till! :)
Gilla
Boobis70

Boobis70

Kvinna ·

Av egen erfarenhet skulle jag rekommendera den större varianten. Det handlar om 50cc, så jag tror det blir någon större skillnad.
Gilla
Emlan

Emlan

Kvinna ·

Vad är uhp? Jag provade bara upp till 450cc och dom kändes bra men sen kommer det ju försvinna ca 50cc då jag lägger bakom bröstmuskeln så det är därför jag kanske ändå ska ta den större? Min läkare sa att jag skulle vara försiktig om jag ville ta större än 450 men när de endast gäller 50cc extra så lär de nog inte vara några större problem :) MEN jag är smal och jag vill som du inte heller ha brösten i armhålan.. Så himla svårt!! Tack!! Och lycka till du med! :)
Gilla
Sommarflickan_86

Sommarflickan_86

Kvinna ·

50 cc är en mycket liten skillnad, så velar du mellan de två storlekarna så ta den större ;-)

Gilla
Emlan

Emlan

Kvinna ·

Är väldigt smal men är lång också så jag tror jag skulle kunna bära upp den storleken utan att det ser onaturligt ut. Är nog mest rädd för att brösten ska hamna i armhålorna eller att de ska bli ett jättestort mellanrum mellan brösten. Vill ju som ha en snygg klyfta :) vet dock inte om det är storleken eller kanske bröstbredden som avgör sådant? :)
Gilla
Emlan

Emlan

Kvinna ·

Var helt säker på att jag skulle ta 450cc först.. Först nu jag börjar vela då ca 50 cc försvinner när jag lägger bakom. Så svårt! Men tack för svar! Återkommer senare vad det blev ;-)
Gilla
Maddiez

Maddiez

Kvinna ·

Jag hade samma dilemma som dig 450 eller 500. Valde 450cc vilken jag ångrar idag, hade säkert kunna haft närmare 600 utan att det sett dumt ut. Kör på det större!
Gilla
Emlan

Emlan

Kvinna ·

Såpass! Funderar starkt på 500, men har ju ett tag till på mig att fundera :) 21 dagar kvar, betalningen åkte in igår så nu är man nervös!! Synd att du ångrade dig. Man vill ju verkligen inte göra det men samtidigt är det så svårt att veta!! Tack för svar :)
Gilla
Tuttlös 2014

Tuttlös 2014

Kvinna ·

Ingen skillnad ta de större
Gilla
9April

9April

Man ·

Bröstbredd är inget man mäter själv. Det är inte helt lätt att få det rätt och därför är det ingen mening med det. Dock tycker jag att du ska kolla med korurgen vad din bredd är o vad implantatens bredd är samt att du INTE vill ha för brett mellan brösten. Gör det i god tid så du hinner fundera. När det gäller storlek så kan den ökningen på 50 cc skilja sig på bredd eller put el både och. Bra om du tar reda på var skillnaden ligger på implantaten.
Gilla
Erriperri

Erriperri

Kvinna ·

Uhp= ultra hög profil. Implantaten är då smalare men med mer put. Jag ska själv kolla med min kirurg igen då jag bli fundersam varje gång jag läser här. Vill inte ha någon motorväg mellan brösten men inte heller ha dom i armhålan därav att jag valt ultra hög profil. Sen dedär med att 50cc inte borde göra något ska du inte alltid va helt säker på. Min kirurg sa att han kunde lägga in 455cc men han ville inte gå upp till 480cc under det samtalet. De skiljer ju bara 25cc..
Gilla
Emlan

Emlan

Kvinna ·

Jaha okej! Ja men det är samma här!! På vissa ser 500cc skitstort ut men då har de ändå haft lite bröst innan. Själv är jag helt platt. Vill som du INTE ha landningsbana eller brösten i armhålorna... Gud så svårt. Ska höra lite med min kirurg också :)
Gilla
9April

9April

Man ·

Erriperri skrev:
Uhp= ultra hög profil. Implantaten är då smalare men med mer put. Jag ska själv kolla med min kirurg igen då jag bli fundersam varje gång jag läser här. Vill inte ha någon motorväg mellan brösten men inte heller ha dom i armhålan därav att jag valt ultra hög profil. Sen dedär med att 50cc inte borde göra något ska du inte alltid va helt säker på. Min kirurg sa att han kunde lägga in 455cc men han ville inte gå upp till 480cc under det samtalet. De skiljer ju bara 25cc..
Men då betor det på att du ligger på gränsen på bredden o att du inte kan gå upp mer. 50 cc är 5 matskedar utspritt över hela bröstet. Då förstår du kanske att det inte ger någon visuell skillnad.
Gilla
Erriperri

Erriperri

Kvinna ·

Jag vet att det inte ger någon vidare visuell skillnad men det var mitt önskemål.
Gilla
Erriperri

Erriperri

Kvinna ·

Ville från början lägga in 535cc men det görningen på mig då det är så enkelt att de inte får plats
Gilla
Community

Är du redo att påbörja din resa?

Bli medlem