Nu är Fråga Kirurgen-sektionen live! Välkommen med frågor!
Gerda83 profilbild

Gerda83

Kvinna ·

15 mar, 2012

450cc bakom + lyft

Andra bröstoperationer

Gjorde min OP i Ockelbo i tisdag, 450cc hög profil under muskeln + lyft.

Har riktigt ont o det krampar ibland. Kan inte sova liggandes utan måste sova sittandes.

Hur länge har man ont?

När åker brösten ner lite?

När man börjar man se fint resultat?

10

Sortera efter

BooBoo

Kvinna ·

15 mar, 2012

Smärtan är värsta de första dagarna.. Jag kände ingen smärta efter en vecka... Dock kan svullnaden hålla i sig ett bra tag... Testa att bulla upp med kuddar under ryggen när du ska sova så blir de nog lite bekvämare :)
Gilla

Gerda83

Kvinna ·

16 mar, 2012

Tycker redan nu, efter 3 dagar att dem ser finare ut :)

Hur ofta massera eller trycker ni ihop brösten?

Gilla

Gerda83

Kvinna ·

17 mar, 2012

Jag har fortfarande lika ont,är det vanligt? Vaknar några gånger på natten för att ja har så ont. Opades i tisdags, trodde smärtan skulle avta lite iaf. Kan det hå med att ja har stora bröstmuskler? Tycker inte Alvedonen hjälper nå mot smärtan :(
Gilla

Anonym användare

17 mar, 2012

Gerda83 skrev:
Jag har fortfarande lika ont,är det vanligt? Vaknar några gånger på natten för att ja har så ont. Opades i tisdags, trodde smärtan skulle avta lite iaf. Kan det hå med att ja har stora bröstmuskler? Tycker inte Alvedonen hjälper nå mot smärtan :(

Fick du bara Alvedon mot smärta? Inga morfintabletter eller andra starkare smärttabletter. Alvedon är ju inte så stark. Om inte, ring och fråga dem! För det kan ju inte vara mening att du ska känna smärta när det finns hjälp att få.

Gilla

Gerda83

Kvinna ·

17 mar, 2012

Fick 3 tabletter med mig hem som är morfin i, inge mer. Dem har tyvärr bara teletid mån-tor, så har jag såhär ont på måndag måste jag ringa o höra med dem...ucha

Gilla

Anonym användare

17 mar, 2012

Gerda83 skrev:

Fick 3 tabletter med mig hem som är morfin i, inge mer. Dem har tyvärr bara teletid mån-tor, så har jag såhär ont på måndag måste jag ringa o höra med dem...ucha

Det var ju inte många tabletter. Fick du inget journummer eller mailadress som du kan använda för att få kontakt med din läkare? Lider med dig.

Gilla

Gerda83

Kvinna ·

17 mar, 2012

Har försökt ring men inget svar.
Gilla

Gerda83

Kvinna ·

17 mar, 2012

Hon ringde upp, skulle börja ta 1g alvedon + diklofenak, å tror det hjälpte. Hon sa att jag inte skulle vara rädd att röra armarna o ju mer jag gjorde strech övningen hon visade ju bättre var det. Så nu sträcker jag på ryggen o fortsätter med mina stretch övningar. Dem flesta känner ingen smärta efter 1 vecka sa hon.

Nu till ett annat prolem, vägde mig nu...innan OP vägde jag 67kg nu 71kg!!!😲

Antar att det är vätska men jag kommer inte ens i mina jeans, som jag hade på mig innan OPn...varken i midja eller lår!

Hur lång tid tar det att få ur den här vätskan då? Blir ju helt hisspig!!!

Jag har lagt in 450 i vardera bröst, så antar att det är 1kg man går upp pga av dem?

Gilla

Anonym användare

17 mar, 2012

Gerda83 skrev:

Hon ringde upp, skulle börja ta 1g alvedon + diklofenak, å tror det hjälpte. Hon sa att jag inte skulle vara rädd att röra armarna o ju mer jag gjorde strech övningen hon visade ju bättre var det. Så nu sträcker jag på ryggen o fortsätter med mina stretch övningar. Dem flesta känner ingen smärta efter 1 vecka sa hon.

Nu till ett annat prolem, vägde mig nu...innan OP vägde jag 67kg nu 71kg!!!😲

Antar att det är vätska men jag kommer inte ens i mina jeans, som jag hade på mig innan OPn...varken i midja eller lår!

Hur lång tid tar det att få ur den här vätskan då? Blir ju helt hisspig!!!

Jag har lagt in 450 i vardera bröst, så antar att det är 1kg man går upp pga av dem?

Du kan vara lugn, det är bara vatten. Det är normalt vid en operation att man får vatten i kroppen men det försvinner av sig själv. Så ta det lugnt. Det var ju bra att läkaren ringde upp dig till slut! Fortsätt nu och strecha som hon sa, men ta inte i för hårt. Lycka till!

Gilla

Mrs Wounderland

Kvinna ·

08 nov, 2016

Varför är du inte nöjd med ditt lyft? Vad satte kirurgen som maxgräns att fylla eftersom du lyfte samtidigt?
Gilla
Community

Är du redo att påbörja din resa?

Bli medlem