Nu är Fråga Kirurgen-sektionen live! Välkommen med frågor!
Gelehallon89

Gelehallon89

Kvinna ·

450cc eller mer?

Bröstförstoring

hej, den 24 nov ska jag göra bröstförstoring och valde då 450cc och de tyckte kirurgen med men när jag nu gjort ristestet så tycker jag att de är på gränsen, mindre vill jag inte ha. Jag ska sätta dem  bakom muskeln kommer dem bli en aning mindre då? bör jag ta 500ist för o va säker på att få den strl jag vill ha? 

21

Sortera efter

Jd.88

Jd.88

Kvinna ·

Följer
Gilla
Wirre

Wirre

Kvinna ·

det försvinner ju ca 10-15%, jag valde implantat på 440 på konsultationen men för att få det resultatet måste jag lägga in 500cc. 

Gilla
Me86

Me86

Kvinna ·

Tänk bara på att 10% försvinner ca, så tar du 500cc istället så får du ca 450cc ;-)

Men spännande! snart dags för dig :)

Jag säger hellre lite större än för lite, då dom flesta säger dom kunde tänke sig att ta större efter OP.

Jag gick för större på förra konsultasjon jag var nu :-) har varit så förvirrad med storleker och har pratat med två av mina kollegor som båda har gjord bröstförstoring och hon ene gjorde en korrigering för att hon tyckte dom blev för små.

Ps. Om skrivfel så är det för att jag er norsk hehe!

Gilla
slk

slk

Kvinna ·

Jag har exakt samma "dilemma"! Är det så att 10% försvinner när man placerar bakom muskeln vill man ju ha en lite större size för att få det resultat man ser i spegeln? Tror nog att jag kommer lägga in 500cc alternativt 475. :) Om det får plats dvs!

Gilla
Hami

Hami

Kvinna ·

När jag var på konsultation så var de procenten som försvinner tillagda i de implantat jag provade. :-)
Gilla
Gelehallon89

Gelehallon89

Kvinna ·

okej, ja jag tar isf 500 för ja som du skrev så vill jag absolut inte behöva ångra mig och göra dem större :P jag har inget emot stora bröst heller så :)   ja nu är det nära och jag längtar massor. :D  ne ingen fara du skrev bra på svenska ;)

Gilla
Me86

Me86

Kvinna ·

Kommer bli jättebra! ;-)

Hehe! jag fick besked om 390cc skulle få plats, men inte mer :D så jag kan inte go bigger! men jag er nöjd och dom ser stora ut, men inte giga och det är det jag vill ha!

Skal jag först göra en b.op. så får jag jo ta så man ser nån skillnad, annars är det waste of money för MIN del.

Jag ser jo dom som har tagit, men som man knappt ser nån skillnad på.. och det var jag rädd för, men man kommer se skillnad från min platta bröskorg och 390cc ultra hög :)

Gilla
Gelehallon89

Gelehallon89

Kvinna ·

Hami skrev:
När jag var på konsultation så var de procenten som försvinner tillagda i de implantat jag provade. :-)

jasså? det måste jag ringa dem och fråga för om det är så är de ju kanon :)
Gilla
Hami

Hami

Kvinna ·

Ja gör det. Jag frågade en extra gång för jag läst en del här på forumet om såna som fick lägga till ml för att få rätt storlek. Men det kan ju vara olika på olika implantat och storlekar...kanske:) lycka till!
Gilla
Ophelia

Ophelia

Kvinna ·

Om du är nöjd med profilen du får av en storlek brukar en bra kirurg lägga till det extra som "försvinner" vid bakomplacering för att slutresultatet ska bli det du var nöjd med.

Under min op provdes 305, 325 och 350 cc, och slutade på 325.

Gilla
Gelehallon89

Gelehallon89

Kvinna ·

har kollat bilder och testat ristestet flera gånger och de blir 500cc så länge det finns plats för det :)  inte många dagar kvar! :D 

Gilla
Erriperri

Erriperri

Kvinna ·

Jag funderar också mycket kring den där delen som "försvinner" . Jag privade 450cc men ville egentligen ha lännu lite större men fick då höra att det inte skulle vara möjligt.. Men om man kollar på t.ex. Bröstbredd osv så får de ju plats mer men ja, korurgen har nog rätt..
Gilla
Erriperri

Erriperri

Kvinna ·

Haha ursäkta alla fina stavfel!
Gilla
Gelehallon89

Gelehallon89

Kvinna ·

jaha, ja jag är lite rädd för det med men han sa att 450 passar mig bra och inte att de va på gränsen att de får plats så hoppas 500 passar mig med :)  

Gilla
Erriperri

Erriperri

Kvinna ·

Jag vill ju egentligen lägga in 535.. :(
Gilla
Gelehallon89

Gelehallon89

Kvinna ·

men va tråkigt ;/ de enda är isf att göra det igen sen när huden töjt sig men då får man lägga mer pengar på det och de är ju lite surt :/ fast vill man verkligen ha större sen så är de kanske värt det ? :/

Gilla
Erriperri

Erriperri

Kvinna ·

Ja men precis, lördag med att lägga in 455cc uhp nu så får vi se om man nöjer sig med det, de kanske blir alldeles lagom :)
Gilla
Gelehallon89

Gelehallon89

Kvinna ·

ja men det tror jag absolut det blir! när har du tid för op?  :)

Gilla
Erriperri

Erriperri

Kvinna ·

Jag har inte bokat någon tid ännu, men tänkte försöka få en tid i februari kanske, håller på att dra in pengarna :) funderade på att ta ett lån till en liten del men känns ändå bättre att spara ihop pengarna så man slipper sitta och betala för något som man redan har sen efter op. :)
Gilla
Gelehallon89

Gelehallon89

Kvinna ·

okej ja de är ju smartast och spara ihop :)  ja de är ju inte ens egna bröst isf förens dem är avbetalda haha 

Gilla
Community

Är du redo att påbörja din resa?

Bli medlem