Nu är Fråga Kirurgen-sektionen live! Välkommen med frågor!
Appenzeller

Appenzeller

Kvinna ·

450cc hp eller 590cc uph? Hjälp!

Bröstförstoring

Jag velar så inför storlek. Kan tydligen bara välja dessa pga bröstbredd. Ergonomix. Snälla hjälp! Är rädd att 450 kommer kännas för små. är ju typ platt nu. och samtidigt orolig i fall 590 känns tungt/för stort. Nån med bra råd? Hur ska man tänka? Vill ha synliga bröst men inte bli bröst om ni förstår. Hur blir det med häng etc. vad räknas som stort/tungt?

11

Sortera efter

Miss-B

Miss-B

Kvinna ·

Jag är 174cm lång, har storlek 75B före op och ska lägga in 550 cc. Enligt kirurgen jag har valt så är det inte för tungt/stort för mig utan kommer se naturligt ut för min kroppsbyggnad. Men vad som blir tungt/stort beror ju ofta på hur lång man är, kroppsbyggnad mm (vad jag förstått). Råder dig till att lyssna på kirurgen, de brukar vilja sträva efter ett resultat som passar patientens kropp. Om kliniken du valt endast kan ge dig 450cc eller 590cc så kanske du kan gå på konsultation hos en annan klinik och se vad de har att erbjuda och vad de har för åsikter? Hoppas det löser sig för dig :)
Gilla
Appenzeller

Appenzeller

Kvinna ·

Tack det är så svårt. smaksak tyckte kirurgen. jag skulle kunna ha båda. är 450cc hp litet? och är det stor skillnad på hp och uhp? skulle bara skilja ca 1 cm i put. blir 590cc bröst äldre i utseendet fortare än 450cc? tappar formen eller dyl. ska ha ergonomix.
Gilla
ANGIE

ANGIE

Kvinna ·

Appenzeller skrev:

Tack det är så svårt. smaksak tyckte kirurgen. jag skulle kunna ha båda. är 450cc hp litet? och är det stor skillnad på hp och uhp? skulle bara skilja ca 1 cm i put. blir 590cc bröst äldre i utseendet fortare än 450cc? tappar formen eller dyl. ska ha ergonomix.

450 är absolut inte litet;) Jag har 425 ergonomix. Har du A kupa idag hade jag kört på 450. Du kommer garanterat få bröst:)
Gilla
Appenzeller

Appenzeller

Kvinna ·

ANGIE skrev:

Appenzeller skrev:

450 är absolut inte litet;)
Jag har 425 ergonomix. Har du A kupa idag hade jag kört på 450. Du kommer garanterat få bröst:)

Gilla
Appenzeller

Appenzeller

Kvinna ·

är bara rädd jag kommer känna det är för litet. platt nu. samtidigt velar jag om uhp och 590cc är det för stort/tungt
Gilla
ANGIE

ANGIE

Kvinna ·

Appenzeller skrev:

är bara rädd jag kommer känna det är för litet. platt nu. samtidigt velar jag om uhp och 590cc är det för stort/tungt

Det får du avgöra själv vad du tycker är lagom;) Har en vännina som la in 580ml enligt mig och henne själv blev hon "två tuttar". Hon hade A innan. Ser tungt och brett ut. Jag tycker det är jättefint med stora bröst men det måste vara klädsamt enligt mig, inga värderingar i de som tycker annat. Jag resonerade att jag är 33 år och ville ha ett par riktigt snygga bröst där folk undra.. är det silikon eller kan man ha så snygga tuttar;) så förstora inlägg gick bort för mig. Sen vill jag ha ett par inlägg som fungerar storleksmässigt lång tid (år) framöver. Testa dig fram med ristestet och lyssna på din magkänsla.
Gilla
Jenkan91

Jenkan91

Kvinna ·

Har lagt in Motivas 450cc full profil och var rädd att det skulle bli för litet men det har det verkligen inte blivit. När man inte är van att ha nått som sticker ut framtill så känns det stort. Mina är ju svullna och inte "hängt till sig" än men hade aldrig velat ha större. Smaksak såklart
Gilla
Petraa

Petraa

Kvinna ·

Hej jag är också där, ska operera mig den 18/4 och tror jag har bestämt mig för 500cc men provade 450 också, kirurgen tyckte 450 men jag vet inte om det kanske blir för litet. Gjorde en tråd här om dagen och frågade då några svarade att de är så pass liten skillnad att de knappt syns, jag är helt platt från början också. Hoppas på att 500 inte blir att man blir två vandrande bröst :p så himla svårt att bestämma sig.
Gilla
Appenzeller

Appenzeller

Kvinna ·

mycket grubbel och ont i magen. nån som haft 450cc eller 590cc i nåt år som kan ge sin syn. är nog rätt storleks blind just nu.
Gilla
Soffipropp87

Soffipropp87

Kvinna ·

Appenzeller skrev:

Hmm.. är i liknande funderingar som du.. väldigt liknande.. Jag var inne och kikade på din sida på förebild. Vi har ganska lika utgångsläge med lite bredare mellan brösten. (Jag kanske har lite mer brett än dig). Det jag är rädd för är ju att det mellanrum som finns, och som faktiskt blir mer påtagligt med större bröst, kommer att se konstigt ut med ultra hög profil (corse)? Då blir ju mellanrummet detsamma men djupet i klyftan blir större.. Skräcken är Tori Spelling. Å andra sidan, att ha två bredare med mindre put med stort mellanrum är inte heller det bästa. Jag blev dock rätt nöjd efter min första op, med mellanprofil (4 cm put) och rätt breda med lagom till min kropp. Sen får man ju tänka att ett perfekt resultat är ju beroende på vilka realistiska önskemål man har. Jag som var så platt var glad för bröst över huvudtaget, och allt är bättre än vad de var.
Gilla
KimLand99

KimLand99

Kvinna ·

Jag tycker 590 ser jättefint ut när du provar implantaten. Kör på det om du tycker det känns bra. Det är så individuellt så det är bara du som kan avgöra. Jag förstår det som att du vill få bröst som syns men som passar dig och håller formen länge. Lycka till
Gilla
Community

Är du redo att påbörja din resa?

Bli medlem