Nu är Fråga Kirurgen-sektionen live! Välkommen med frågor!
Sannaw

Sannaw

Kvinna ·

450cc liten och smal?

Bröstförstoring
Hej, någon här som är hyffsat liten och har ca 450cc i implantatstorlek? Har i dagsläget 300 och vill byta till större, och de flesta säger att det inte är någon ide att byta mindre än 150cc. Tycker själv att 450cc (high profil) låter stort om man är liten och smal (162 cm, 50 kg). Hur tycker ni som har implantat kring 450, är det väldigt stort? Syns det jättemycket att det är konstgjorda bröst ? :) Vill inte att det ska synas på lång håll liksom :)
15

Sortera efter

lollsen

lollsen

Kvinna ·

Är det dina bröst på bilden du har? är det verkligen 300?:P
Gilla
Sannaw

Sannaw

Kvinna ·

Nix, det är önskebilden jag hade med mig på min konsultation :) Hittade den på en blogg,  den tjejen hade tydligen 375.
Gilla
Millan08

Millan08

Kvinna ·

Hänger på här då jag går i samma tankar fast jag fått veta av kirurgen att det nog inte är att tänka på för min del. Fått rippling också och med min beniga överkropp så kanske man inte ska ens ska fundera på det. Ändå gör jag det😉 Är 175 cm och väger nu 55 kg. Vill inte heller se superfejk ut.
Gilla
Målan

Målan

Kvinna ·

Är det så att man lättare får rippling med större implantat om man är smal? Jag har ju också haft funderingar på att jag skulle tagit större men ställer mig också frågan om det är värt det om man år komplikationer...hur långt efter operation fick du rippling Millan? Är den synlig?
Gilla
Millan08

Millan08

Kvinna ·

Borde kanske inte uttala mig i ämnet när jag inte är mer påläst men tycker mig ha fattat att riskerna att få rippling ökar med större implantat på bening överkropp. Nu hade jag ju inte tänkt mig att byta till implantat som gör att jag får två hemska fotbollar på framsidan men jag misstänker jag kommer bli avrådd att byta även till bara ngt större än de jag har. Och ska man betala en massa pengar igen och utsätta sig för mer komplikationer och andra risker så är det ju inte lönt om man knappt går upp i strl.
Får se vad läkaren säger när jag ska på min ngt försenade 3-månaders 'besiktining'. Ska nog inte göra mig några förhoppningar.
Så du har också funderat på ev gå upp i strl? Du har klarat dig fr rippling? Min rippling syns dessvärre lite på yttersidorna när jag står rakt upp. När jag böjer mig fram får jag jättemkt rippling på yttersidorna och inne i 'klyftan'. Tråkigt. I övrigt är jag nöjd med form och mjukhet.
Gilla
lollsen

lollsen

Kvinna ·

han som ska operera mig sa att om man är väldigt tunn och väljer för stora så ökar det risken för rippling
Gilla
GoldenHeart

GoldenHeart

Kvinna ·

Bredare implantat än den egna bröstbredden ökar risken för rippling, likaså om man har lite underhudsfett på överkroppen/bröstkorgen. Om man är väldigt smal är det också lättare att det ser "fejk" ut (kanske främst när man är naken), då implantaten inte lika lätt "smälter in" i kroppen om man är benig, som när man har lite hull.

Jag är kort och smal och hade 440cc HP förut, de var absolut inte superstora. De var lätta att dölja i kläder, men gick också att framhäva. Nu har jag 590cc UHP och det är ingen jätteskillnad. Jag har ökat 1 kupstorlek och upplever mina nuvarande som fylligare, men inte så mycket större. Anledningen till bytet var främst för att bli av med db, och inte att jag ville ha större bröst. 
Gilla
Mammamia87

Mammamia87

Kvinna ·

Jag har 400cc & tycker dom är stora. Det går ganska lätt att dölja i kläder men naket känns dom stora mot min smala kropp. Har bilder.
Gilla
Ängel83

Ängel83

Kvinna ·

Jag är 159 lång och väger 48 kg, är ganska så nätt. I mars la jag in 450cc hög profil, jag var nästan helt platt innan. Jag trivs jätte bra med storleken, ser inte så fejkat ut med kläder på men är jag naken så ser det kanske liiite stort ut men absolut inget som stör mej.
Gilla
Sannaw

Sannaw

Kvinna ·

Tack alla som svarar : ) Jätteskönt att få höra hur andra upplever storleken ungefär, för det är väldigt svårt att sätta sig in i hur mycket 0,7 cm i but och 1,2 cm i bredd extra skulle se ut.

Det är just det som är lite trist, att brösten känns bra med kläder men lite för stora utan. Jag vill att de ska se fylligare ut i kläder, men jag vill inte öka speciellt mycket i storlek utan kläder :) haha
Gilla
GoldenHeart

GoldenHeart

Kvinna ·

Om du vill att brösten ska synas mer i kläder är det ett tips att öka på putet lite mer :)
Gilla
Målan

Målan

Kvinna ·

Millan, ja jag har väl haft funderingar kring storleken...men sen känner jag kanske mer och mer det som andra också skriver -att det faktiskt inte är värt det med tanke på ev komplikationer. Jag blev lite nojig över det här med rippling och fick känna å klämma lite extra idag :) jag har ännu så länge inget synligt, men jag kunde känna lite på yttersidorna. Hoppas det förblir så.
Gilla
Dewdrop

Dewdrop

Kvinna ·

Det som jag tycker att är nackdelen med att ha ganska stor volym i brösten när man är smal är att BH-storleken blir så krånglig. När BH:ns omkrets är liten så är det ofta små kupor också. Mina bröst hade varit en C-kupa om jag hade haft 80 runt bröstkorgen. Ingen konstig storlek, finns överallt. Nu har jag 65 vilket betyder att kupstorleken blir F!! (Jag höll på att svimma när jag fattade det efter operationen. Jag som knappt fyllt ut en A-kupa före.) Så nu måste jag ettdera beställa BH på internet eller ha tur på Triumph. Om jag köper en 70E så kan jag ha den medan den är ny och spänstig, sedan blir den för vid om bröstkorgen.
'
Jag har inte 450 utan 400 och 420 men det ser inte stort ut med kläder på. Naken ser de faktiskt misstänka ut. Men jag visar å andra sidan bara det för min man och han vet ju om att jag opererat mig så det gör inget.
Gilla
Mammamia87

Mammamia87

Kvinna ·

Dewdrop skrev:
Det som jag tycker att är nackdelen med att ha ganska stor volym i brösten när man är smal är att BH-storleken blir så krånglig. När BH:ns omkrets är liten så är det ofta små kupor också. Mina bröst hade varit en C-kupa om jag hade haft 80 runt bröstkorgen. Ingen konstig storlek, finns överallt. Nu har jag 65 vilket betyder att kupstorleken blir F!! (Jag höll på att svimma när jag fattade det efter operationen. Jag som knappt fyllt ut en A-kupa före.) Så nu måste jag ettdera beställa BH på internet eller ha tur på Triumph. Om jag köper en 70E så kan jag ha den medan den är ny och spänstig, sedan blir den för vid om bröstkorgen.
'
Jag har inte 450 utan 400 och 420 men det ser inte stort ut med kläder på. Naken ser de faktiskt misstänka ut. Men jag visar å andra sidan bara det för min man och han vet ju om att jag opererat mig så det gör inget.

Håller med! När jag berättade för mina vänner om min eventuella BH-storlek (65G) så höll dom på att svimma - tills dom såg brösten. ;) På mina sport-BHs har jag dock bara D-kupa & det är ju lättare att hitta.

Med kläder kan jag också dölja hur lätt som helst. :) Är ju bara min sambo som också ska se brösten men i sommar då det blir bikini-väder lär det synas (bor på ganska liten ort med 1500 invånare så här har typ alla sett alla i bikini.. Hehe).

Gilla
Dewdrop

Dewdrop

Kvinna ·

Mammamia87: Förra året köpte jag två bikinisar. En trekantsbikini som jag kunde ha när ingen kände mig och så en med lite förvillande veck och rynk som jag hade när jag var i närheten av svärmor, mamma och andra som visste hur jag brukar se ut. ;-) INGEN märkte något och jag var nöjd.
Gilla
Community

Är du redo att påbörja din resa?

Bli medlem