Nu är Fråga Kirurgen-sektionen live! Välkommen med frågor!
sandra1987

sandra1987

Kvinna ·

465 eller 520 Extra hög?! Hjälp med bredden...

Bröstförstoring

Ok, jag måste bestämma mig idag :( är rädd att göra något förhastat :(

Men jag ska välja mellan 465cc allergan extra hög eller 520 allergan extra hög.

465 = 12,5cm i bredd och 5,9 i put

520 = 13cm i bredd och 6cm put.

Vad ska jag välja? det är ju bredden som är den "stora" skillnaden på dessa... 13 cm kanske inte behövs för mig så, det räcker nog med 12,5, men kanske för att få snyggare form på brösten, i förhållande till putet, att det lixom "jämnar ut" lite mer utan att bli strutar så kanske det är bättre med 13.. samtidigt som det kanske ser apa stort ut?

Att ha 520 i extra hög är ganska mycket va??

4

Sortera efter

GoldenHeart

GoldenHeart

Kvinna ·

Vad är din egna bröstbredd?  
Jag har 590cc UHP, och de är stora. Inte enorma och jag kan fortfarande dölja dem ganska väl i vissa kläder, men de är större än normalt och jag tror att det syns att de inte är naturliga eftersom jag är så kort och smal.. Men det är så jag vill ha det :P Mina är 12,6 i bredd och 6,5 i put. Min egna bröstbredd är 11,8.

Frågan är ju också vilket resultat du är ute efter?

Gilla
sandra1987

sandra1987

Kvinna ·

Ja din är ju skitsnygga! :)

Men känns som att det aldrig blir lika snyggt på mig för jag har en konstig kropp... Har ganska kort överkropp, så kanske ser ut som de tar över hela mig med för breda... för de blir ju breda "lodrätt också", lixom uppifrån och ner, och inte bara på 'bredden'...

Jag vill ha stora, idag tycker jag mina är normalstora (har 350/575 hög profil 12cm bredd, 5cm put) kan självklart se lite större ut beroende på bh, men jag vill ha större än normalt men det får ju inte se sjukt ut... egentligen bryr jag mig inte så mycket om de är väldigt stora "privat" men vill kunna vara på jobbet utan uppmärksamhet på brösten...

Lite konstigt om jag helt plötsligt byter klädstil till stora slappa kläder :P det skulle också verka misstänksamt

Gilla
dana747

dana747

Kvinna ·

Tror faktiskt på 520. Det gör inte så mycket på putet men ger lite mer bredd.

De ger en liten förändring på putet mot nuvarande men ger lite mer på bredden.

Tror inte det syns så väldigt med den skillnaden mot nuvarande om du har normala kläder på dig och inte så uringat.

Sedan så vänjer ju folk sig så tror inte att de kommer att fundera så mycket på det faktiskt.

Gilla
sandra1987

sandra1987

Kvinna ·

Tack så mycket!! :) det lutar åt 520, vid min första op fegade jag ur och tog det mindre alternativet, borde kanske inte göra samma misstag igen...

Då har jag ytterligare en fundering - jag tar 520 uhp - men borde jag välja det mjukaste implantatet kanske? Eftersom det är en relativt stor storlek så blir det kanske bättre med mjukare så de sjunker ner/plattas till lite..? Det låter iaf bra, men frågan är om det kommer kännas bra när jag väl har dem i mig? Vänjer mig säkert vi storleken och kanske känns tråkigt då om de plattas till..?

Å ena sidan, å andra sidan, å tredje, fjärde, femte sidan.. aaah blir galen av alla olika val som måste göras.......

Gilla
Community

Är du redo att påbörja din resa?

Bli medlem