Nu är Fråga Kirurgen-sektionen live! Välkommen med frågor!
Sandra1990

Sandra1990

Kvinna ·

475 cc = B-kupa?!

Bröstförstoring

Hej! Opererades igår. Gick från 70A (Hm super push up) skulle säga 70AA snarare då mina bröst var så platta och långt isär. I och med att jag har en nätt bröstkorg kunde vi gå 475cc HP under muskeln som högst utan för många komplikationer. Mätte nu med tortyren på, 70cm under bysten samt 86 där brösten är som störst just nu. Enligt beräkningarna kommer jag ha en 70B... B?! kan det verkligen stämma?

17

Sortera efter

Banannie

Banannie

Kvinna ·

Dina bröst har inte ploppat ut ännu. För mig Skiljer det 24 cm på 475 cc i demi profil och mitt mått under bröstet. Vilket slutade på 75 g. Kram
Gilla
katalin

katalin

Kvinna ·

Hej hej En fråga, är du nöjd med brösten? Så länge man är nöjd är det en sån stor grej då om bh storlek är 70 b, 75c osv? Kan tycka att fler och fler hakar upp sig på cc och bh storlek om brösten ändå blivit bra. Är bara så nyfiken på att veta då jag är totala motsatsen, visste inte ens hur många cc det var under prövningen och knappt min bh storlek innan haha och struntar i storlek så länge brösten blev bra, vilket dom nu blev :) menar inget negativt, vill man veta så klart man ska ta reda på det, själv mest nyfiken bara :)
Gilla
Sandra1990

Sandra1990

Kvinna ·

Hej! Tack för svar :) Är definitivt nöjd. Tror det blir lite per automatik att man snöar in sig på siffrorna och bokstäverna, speciellt om man haft en A hela livet och lagt in stora inlägg. För att få bekräftat (Troddr jag) att man bara gått upp 1 kupa, en kupa jag skulle tycka var för liten i mitt tycke :/
Gilla
E-A

E-A

Kvinna ·

katalin skrev:

Hej hej
En fråga, är du nöjd med brösten?
Så länge man är nöjd är det en sån stor grej då om bh storlek är 70 b, 75c osv?
Kan tycka att fler och fler hakar upp sig på cc och bh storlek om brösten ändå blivit bra. Är bara så nyfiken på att veta då jag är totala motsatsen, visste inte ens hur många cc det var under prövningen och knappt min bh storlek innan haha och struntar i storlek så länge brösten blev bra, vilket dom nu blev :) menar inget negativt, vill man veta så klart man ska ta reda på det, själv mest nyfiken bara :)

Det är ju sant att man inte ska tänka på siffrorna. Jag gör det för att få en bild av hur de kommer att blir, men det är ändå svårt att veta.
Gilla
E-A

E-A

Kvinna ·

Sandra1990 skrev:

Hej!
Tack för svar :) Är definitivt nöjd. Tror det blir lite per automatik att man snöar in sig på siffrorna och bokstäverna, speciellt om man haft en A hela livet och lagt in stora inlägg. För att få bekräftat (Troddr jag) att man bara gått upp 1 kupa, en kupa jag skulle tycka var för liten i mitt tycke :/

Jag skulle också tro att man går upp mer än en kupa med 475cc.
Gilla
Sandra1990

Sandra1990

Kvinna ·

Därför jag blev så konfunderad.. Att jag bara Mätte 86 över brösten :/
Gilla
E-A

E-A

Kvinna ·

Har väl också med projektionen att göra?
Gilla
Sandra1990

Sandra1990

Kvinna ·

Corsé
Gilla
Therese87

Therese87

Kvinna ·

Vi verkar ha ganska lika mått och jag har 440 corse. Självklart är det svårt med exakt bhstl och jag är ganska nyopererad så har inte testat så mycket än. Men jag tror att mina kommer hamna på D eller E. Så nä, med ett så kort underband som du också kommer behöva så kommer nog du och jag få ganska lika resultat ;)
Gilla
Lillafrur

Lillafrur

Kvinna ·

Haka inte upp dig på det men svårt att tro B. Jag hade 70a/AA i bombshell och land 450, fick 65e i läkbh, change mätte mig till g och i övrigt F. Alla är olika :)
Gilla
Sandra1990

Sandra1990

Kvinna ·

Skönt att höra er feedback! Att det skulle hamna på B låter ju väldigt lustigt nu, ni fick mig att lätta på tankarna :)
Gilla
FloEmi

FloEmi

Kvinna ·

Nej du kommer hamna på en 65/70 E,F kanske G på någon men detta motsvarar kanske som ett äkta bröst stor D. Mina har 375cc och har en stor riktig C byst men i bh från dem flesta twillfit hunken möller bär jag D alt E.
Gilla
Magggan

Magggan

Kvinna ·

Hej, har du ngn bild... ska själv lägga in 425 g om 2 veckor å är rädd att det blir för stort (375 g kanske räcker)?
Gilla
FloEmi

FloEmi

Kvinna ·

Lise-Lotte skrev:

Hej, har du ngn bild... ska själv lägga in 425 g om 2 veckor å är rädd att det blir för stort (375 g kanske räcker)?

Vet inte ditt utgångsläge men ta större. Jag skall ev byta båda mina till 500cc. Men min kirurg ville avvakta minst till 9-12 månader. Så skulle jag känns att strl känns mer ok så kommer ena bröstet korras till 400cc så jag upplever dem symmetriska. Lycka till. Om du har mitt utgångsläge med 100cc så blir det en riktig D men i bh affären en E alt f kanske. Med omkrets 70
Gilla
Tuwalisa77

Tuwalisa77

Kvinna ·

Jag var helt platt innan, och jag in 405 cc. Jag har bara B-kupa! Ibland kan jag ha C, men bh:n ser ofta lite "tom" ut då. :-(
Gilla
fiffy78

fiffy78

Kvinna ·

Jag lade in 450cc, var platt innan. Min stödbehå från Freya som jag fick från klinkiken blev 75 E vid utprovning, men en behå från Kapp ahl blev 75 D o en från HM 75C( utan byglar) så det är säkert lite olika beroende på var man köper...
Gilla
Lolitamin

Lolitamin

Kvinna ·

Hej, Det är alldeles för tidigt att avgöra var du kommer landa i storlek. Kolla in @edenknowsimplants på insta, där finns det massa bilder på hur brösten förändras med tiden. Då kommer du förstå. Jag opererade mig för 4 dagar sedan, hade jag tagit ett mått då skulle jag säkert fått liknande siffror som du, redan idag är de mycket större och räknar med att de kommer bli ännu större. Ta det lugnt och ha tålamod! Kram
Gilla
Community

Är du redo att påbörja din resa?

Bli medlem