Nu är Fråga Kirurgen-sektionen live! Välkommen med frågor!
Chl

Chl

Kvinna ·

475 eller 550cc

Bröstförstoring

Har en bokad bröstförstoring i september. På konsultationen föreslog kirurgen 475 eller 550 cc. Har sådan beslutsångest för vad jag ska välja. Vad har ni andra som är ca 170 lång och väger 60kg?

8

Sortera efter

Mamsen

Mamsen

Kvinna ·

Op mig den 20:e och la in 550 cc, round, medium profil, är iofs bara 160 cm och 70 kg men det mesta beror nog på dina mått runt om och vad som passar din kropp. Dock nöjd med mina.
Gilla
Chl

Chl

Kvinna ·

Tack för ditt svar! Härligt att du är nöjd :) Fick med mig bilder från konsultationen och där tycker jag 550 ser lagom ut, men är nog mer psykologiskt att det låter mycket med 550. Innan konsultationen trodde jag kanske mer på typ 300. Har bokat en tid för att komma och känna på storlekarna igen och förhoppningsvis bli lite klokare. Ser att du opererade dig på Citadellkliniken, är du nöjd med dom?
Gilla
arli

arli

Kvinna ·

Velade mellan 475 och 550, blev 550 round full profil. Kanske är lite för stora + ena har vridit sig och de hänger något så behöver troligtvis göra om, inte fått svar av kirurgen än.
Gilla
Vonkan

Vonkan

Kvinna ·

Hej jag väger 60 kg men är bara 156 lång har motiva 725 å tycker absolut inte de ser förstort ut ska snart ut med fler bilder efter mitt återbesök på fredag så då kan du kolla
Gilla
Chl

Chl

Kvinna ·

Åh vad bra, ska absolut kolla så fort jag får medlemsnivån så att jag kan se bilder.
Gilla
Chl

Chl

Kvinna ·

LOHOSE, hur har dom vridit sig? Dum fråga från en orutinerad, men om dom är runda, kan dom ändå lägga sig fel? Ser att du varit på Citadellkliniken, vad tycker du om dom?
Gilla
arli

arli

Kvinna ·

Chl skrev:

LOHOSE, hur har dom vridit sig? Dum fråga från en orutinerad, men om dom är runda, kan dom ändå lägga sig fel?
Ser att du varit på Citadellkliniken, vad tycker du om dom?

De ställer sig lite på högkant. Mina förra gjorde också det så fickan måste antagligen sys in riktigt ordentligt. Vi har samma kirurg. Jag tycker de var bra, återstår att se hur detta hanteras, att jag inte är nöjd och behöver korrigera alltså, men jag är inte så orolig :) Mina gamla (runda perthese) vred sig, de ställde sig på högkant för att sen tippa över och ligga med platta insidan utåt.
Gilla
Mamsen

Mamsen

Kvinna ·

Personalen är underbar och tar verkligen bra hand om dig när du är där.
Gilla
Community

Är du redo att påbörja din resa?

Bli medlem