Nu är Fråga Kirurgen-sektionen live! Välkommen med frågor!
Majlajki

Majlajki

Kvinna ·

475cc implantat

Andra bröstoperationer

Har varit på citadell på konsultation. Jag har nu D kupa men ska ta bort mycket vävnad och sätta in ett implantat istället. Jag vill inte ha för stora bröst men blev rekomenderad att ha 475cc. Tror att detta blir för stort. Någon som har detta implantatet? Jag har en kvinlig kropp med kurvor så kanske ser propotionerligt ut ändå?

9

Sortera efter

Imagination

Imagination

Kvinna ·

Jag har 485 cc mina är bara 16 dagar gamla men tycker dom e stora ( jsg e medveten om att dom kommer minska lite när svullnaden går ner) jag e 175 lång och väldigt bred med kurvor men smal jag tycker 485 är prrfekt till min kropp och dom går samtidigt att dölja med en lite större tröja
Gilla
Majlajki

Majlajki

Kvinna ·

det låter som att vi har samma kroppsform, jag är 173 och väger 75kg smal midja men kvinnliga höfter och rumpa. jag vill inte att brösten ska bli så stora så att jag ser större ut. med tanke på att jag har haft D kupa innan så vll jag ha något snarlikt. kanske E kupa. Vilken storlek har du i BH om du får gissa?

Gilla
Zara1

Zara1

Kvinna ·

Jag är 160 och väger ca 50-51kg. Jag har 500cc. Dock tycker jag att mina är alldeles för stora men med kläder så är det många som inte alls tänker på att jag har så stora bröst. Jag har haft mina implantat nu i tre år, jag var jätte nöjd först, älskade dem! Nu tycker jag de är för stora och vill ha mindre. Nackdelen många gånger med för stora implantat är att det ser inte naturligt ut, iallafall inte om man vill ha söta linnen och toppar, då det blir rätt vulgärt, annars med rätt kläder kan det vara riktigt snyggt! Jag vill nu ha 375cc istället, det var en perfekt storlek för mig, det hade jag första gången jag opererade mig, ångrar att jag gjorde större :( Jag är väldigt liten så när jag har bikini ser det alldeles för stort ut med 500cc. :( 

Gilla
Sednem

Sednem

Kvinna ·

Jag hänger på här! Skall också op på Citadellkliniken och har 75D/E nu i storlek men måste göra implantatbyte till högprofil samt större.. De rekommenderade 520cc för mig och jag är 168cm 58kilo Är mer inne på den storleken de sa till dig.. Vi har ju samma utgångsläge och jag vill inte heller ha bomber... Gör endast bytet för jag tappat volymen upptill. Hur känner du nu tagit något beslut än?
Gilla
Majlajki

Majlajki

Kvinna ·

Det ä svårt! Jag känner spontant att jag kan ha lite större då jag har kurvor men vill inte ha för stora så att dem ser oäkta ut. Då jag inte kan se bilder här ännu så gick jag in på beverlyhillsplasticsurgery.com och kollade före och efter bilder. Dom hade 168 bilder. Jag har sett endel som haft 475 och då kan jag tycka att dom är snarlika mina egna. Det som jag har svårt att se är hur mycket utav min egna vävnad som kommer tas bort. Jag ska göra lyfta med ankarelyft och ta bort egen vävnad och sen ha implantat istället. Jag vill ha ungefär samma kupstlk som jag har nu (stor D/E).

Gilla
Sednem

Sednem

Kvinna ·

Vilken påverkan har det att ta bort egen vävnad? Är de något jah också borde göra för att få fastare form kanske?
Gilla
Imagination

Imagination

Kvinna ·

Jag kommer nog landa på 80D eller 75e skulle jag nog chansa på :)
Gilla
Majlajki

Majlajki

Kvinna ·

anledningen till att don tar bort min egna vävnad är för att jag har stora bröst redan och det kommer inte bli bra att bara sätta in ett implantat då. Jag ska ta bort 300ml i varje bröst och fylla upp med 450cc som det ser ut just nu. Tror inte att det är något för dig sednem då detta anses som en bröstförminskining och man måste göra ett ankarelyft.

Gilla
Anonym användare

Anonym användare

Jag är både kortare och väger mindre än dig och har 600. 300 i egen vävnad. Tycker inte mina är speciellt stora i kläder om jag inte har något jättetajt. Du kan ju kolla mina bilder.. brösten blir inte så stora som man tror.

Gilla
Community

Är du redo att påbörja din resa?

Bli medlem