sara2013
Kvinna ·
485 cc eller 530 cc?
Om en månad ska jag byta implantat från 320 till 485cc (perthese) är det bestämt. Nu börjar jag fundera på om 530cc är bättre. Är det någon som är lite mer insatt. Är livrädd för bomber, samtidigt är jag rädd för att 485 inte blir en synlig skillnad.
Om bröstkorgen är 12,0cm - hur breda implantat kan jag max ha då utan att de ska sticka ut på sidorna för mkt..
Sortera efter

Candycane
Kvinna ·

Alma27
Kvinna ·

Martyme
Kvinna ·
jag fick välja mellan 485 och 530.. men det är ju ingen skillnad på putet utan bara på bredden.. skiljer ju bara 0.3 mm.. inte mkt skillnad. men jag valde 485 för kändes som att klyftan skulle bli för tajt annars vilket jag är glad för att jag gjorde :) tycker min klyfta är perfekt hittils, jag har 12.7 cm i bröstmått och 485 är 12.6 cm.
Så ta det du tror bli bäst på dig, du kommer iaf få en jäkla klyfta ;)

sara2013
Kvinna ·
Aj då.. det stämmer nog det du säger att 530 har samma put som 485 fast lite bredare. Jag vill åt putet egentligen. Är det någon som vet vilken nästa storlek är då om jag ska behålla samma bredd som 485 (12,6). Putet på 485 är 6,0 om jag minns rätt - stämmer det?

Martyme
Kvinna ·
https://plastikoperationsforum.se/sites/default/files/user/10/PERTHESE%20BROCHURE%2001%2008%20009.pdf
Där har du pertheses implantat lista.. tror dock inte att det finns större med samma bredd..

sara2013
Kvinna ·
Det verkar inte som det tydligen... Ingen som är nära heller vad gäller bredd... =(
Har kollat Mentor också men hittar ingen bra motsvarighet. Är väl Allergan kvar att kolla...

Martyme
Kvinna ·
jaa.. varför vill du inte ha 485 då ? :)

sara2013
Kvinna ·
jag tänkte om jag skulle gå upp en storlek för att få lite mer put. Har 320 idag och ska byta till större och börjar tvivla på om 485 räcker? Jag får ju mer put med 485 än vad jag har idag i vilket fall som helst, men... ja.. :) Lite storleksblind blir man, trodde aldrig det!

Martyme
Kvinna ·
aha okej, jag har just nu 65H i strl... men tuttarna har blivit lite större så tror jag slutar på en 65I .. Du kommer få stora tuttar med 485 ! ;)
Jag tycker nog att du borde köra på den större storleken. Jag ökade 35cc från 290cc till 325cc och de ser med kläder på mindre ut än tidigare för att de plattas till betydligt mer än mina förra anatomiska. Jag tror att ett par perthese ser lite mindre ut än mentor eller allergan i samma storlek och mått.