Nu är Fråga Kirurgen-sektionen live! Välkommen med frågor!
Gucci89 profilbild

Gucci89

Kvinna ·

12 mar, 2012

500cc eller 550cc ?!!!!!!!!!

Bröstförstoring

Jag ska opereras om 11 dagar. Jag känner mig lite smått stressad eftersom detta har varit en dröm sedan jag var 15 år gammal, alltid önskat mig en större byst en min nu lilla lilla B kupa. Jag var på konsultation och där provade jag 525cc fast det var inte runda implantat som jag ska ha utan det var droppformade jag provade... Är kluven om jag vill ha 500cc eller om jag vill ha 550cc, snälla .. någon som har något tipps? Någon som har lagt in samma?

38

Sortera efter

LipziL

Man ·

12 mar, 2012

Du lär ju få betydligt större än en E-kupa. Silikon tar större kupor eftersom Sion är bredare. Jag har G idag (på change) men det ser ut som en D-kupa i BH typ :)
Gilla

LipziL

Man ·

12 mar, 2012

Silikon är bredare*
Gilla

Cool1

Kvinna ·

12 mar, 2012

Jag byter från 390 till 550 Mentor HP. Jag valde 550 för det skiljde bara 2mm på bredd och put så då kan jag lika gärna ta den större. Sedan till 600 var det större hopp på 5mm på bredden och bara 1mm på putet så det bredden kan jag nog inte ha. Så kolla på måtten istället för att stirra sig blind på CC.

Ta 550 tycker jag för det skiljer nog inte många mm, kolla på listan över implantaten vad måtten är.

Gilla

Gucci89

Kvinna ·

12 mar, 2012

OK :) Men tjejer? kommer man kunna hitta snygga Bhar i denna storleken jag tänkt operera mig, 550cc .. ni som har likande? Eller kommer man få bära tant bh?

Gilla

GoldenHeart

Kvinna ·

12 mar, 2012

Det finns snygga BH:ar i stora storlekar också, men utbudet i Sverige är inte lika stort. Det finns dock en hel del schyssta sidor på nätet som man kan beställa från :)

Gilla

Gucci89

Kvinna ·

12 mar, 2012

Okej.. =) Cool1 , finns det någon sådan mått tabell på nätet ?
Gilla

Milia

Kvinna ·

12 mar, 2012

Jag är 170 och har 500 och det ser inte gigantiskt ut på mig. Det KAN se stort ut om jag klär mig på ett visst sätt, men till vardags ser det enbart proportionerligt ut enligt mig själv och andra (du kan kolla mitt bronsgalleri om du vill). Du är längre än mig, men också kurvig, så jag skulle råda dig till att ta 550 för att få till det där snygga proportionerliga resultatet.

BH:ar är helt klart svårare än innan att hitta, men du kommer INTE behöva gå runt i fula tant-bh:ar. Change är en superbra kedja till exempel, men jag har faktiskt köpt lite bh:ar på Lindex som har passat i kupan, men jag har sytt in dem runt om (klippt bort en bit på varje sida och sytt ihop igen - jättelätt!). Fuskbröst går ju inte att "knyckla ihop" på samma sätt som riktiga bröst så de kräver större kupor. Du kommer nog hamna på G- eller H-kupa..

Gilla

Gucci89

Kvinna ·

12 mar, 2012

Okej:) jag slängde nyss iväg ett mejl till min kirurg. Om det är möjligt med 600cc på mig. Vet ej om jag kanske ska ta det istället. Så sjukt kluven..
Gilla

PowerS

Kvinna ·

12 mar, 2012

Jag hade 500 och 550 innan och jag fick storlek 70G, kunde handla på Twilfit, Change och många sidor på nätet.

Gilla

Cool1

Kvinna ·

12 mar, 2012

På menyn ovan, Av intresse och sedan bröstimplantat. Där har du pdf för olika märken.

Gilla

Dinkel

Kvinna ·

12 mar, 2012

Soffansso skrev:
Ååå nu börjar jag få strlksångest också. Var först inställd på typ 375 efter en konsultation på Akademikliniken -tanken då var att bara fylla i de urammade brösten. Var sen på Proforma (ska op-as där 4 apr) och kom då fram till 450cc med Calle. Skulle passa min kropp etcetc.. Men nu är jag lite inne på ännu större. Jag är ju trots allt 177cm lång och såg att du också är det gucci. Jag har en "tom" överdel på bysten men har typ B-kupa (breda bröst mer än putiga därav kupan, skulle nog tro en À kupa är mer passande annars). Shit! Ångest! Vill du ha stooora bröst o därför satsar du på 550cc eller bara så det passar din kropp? Börjar tänka om 450cc är "litet" på mig...

Jag funderar också på om jag ska ha mer än 450cc. Var på konsultation hos Carl Johan på Proforma jag med och ska op 23 april. Jag är 167cm-60kg. Jag vill ha stor byst men vill inte se "tjock" ut så att säga. Där gör kanske profilen skillnad, så att de står ut mer från bröstkogen. Jag ska placera mina implantat framför i allafall.

Som jag uppfattat på många i min omgivning är att de tyckte i efter hand att de borde ha haft mer cc än vad de valde vid op.

Gilla

Anonym användare

13 mar, 2012

Vad är fördelen med framför kontra bakom? Calle sa - absolut bakom - gällande mig!!??
Gilla

Anonym användare

27 mar, 2012

Läste här igen o nu har jag bestämt mig!! Jippo! 550 blir det.. Testade mina ris-påsar på 450 i den "plastikplagg"-bh jag beställt för efter open o det såg litet ut :)
Gilla

PowerS

Kvinna ·

27 mar, 2012

Soffansso skrev:
Läste här igen o nu har jag bestämt mig!! Jippo! 550 blir det.. Testade mina ris-påsar på 450 i den "plastikplagg"-bh jag beställt för efter open o det såg litet ut :)

Blir säkert bra :-) Bestämt dig för framför eller bakom?

Gilla

Gucci89

Kvinna ·

27 mar, 2012

Kör på det :) jag tog 590 tillslut =)

Gilla

Anonym användare

27 mar, 2012

Det blir bakom! Litar på Dr i detta fallet. Han menar som jag trott att jag då inte har "hängveck" även om de sitter rätt långt ned så blir det snyggast med bakom..
Gilla

PowerS

Kvinna ·

28 mar, 2012

Soffansso skrev:
Det blir bakom! Litar på Dr i detta fallet. Han menar som jag trott att jag då inte har "hängveck" även om de sitter rätt långt ned så blir det snyggast med bakom..

Ok... Jag tror ju definitivt framför hade blivit snyggast på dig. Men ditt val 🙂

Gilla

Anonym användare

28 mar, 2012

Tack för in-put! Jag ska ta upp det en sista gång på Den STORA dagen D på onsdag så jag verklige är 100. Vill ju lita på kirurgen :)
Gilla
Community

Är du redo att påbörja din resa?

Bli medlem