Gucci89
Kvinna ·
12 mar, 2012
500cc eller 550cc ?!!!!!!!!!
BröstförstoringJag ska opereras om 11 dagar. Jag känner mig lite smått stressad eftersom detta har varit en dröm sedan jag var 15 år gammal, alltid önskat mig en större byst en min nu lilla lilla B kupa. Jag var på konsultation och där provade jag 525cc fast det var inte runda implantat som jag ska ha utan det var droppformade jag provade... Är kluven om jag vill ha 500cc eller om jag vill ha 550cc, snälla .. någon som har något tipps? Någon som har lagt in samma?
Sortera efter
LipziL
Man ·
12 mar, 2012
LipziL
Man ·
12 mar, 2012
Cool1
Kvinna ·
12 mar, 2012
Jag byter från 390 till 550 Mentor HP. Jag valde 550 för det skiljde bara 2mm på bredd och put så då kan jag lika gärna ta den större. Sedan till 600 var det större hopp på 5mm på bredden och bara 1mm på putet så det bredden kan jag nog inte ha. Så kolla på måtten istället för att stirra sig blind på CC.
Ta 550 tycker jag för det skiljer nog inte många mm, kolla på listan över implantaten vad måtten är.
Gucci89
Kvinna ·
12 mar, 2012
OK :) Men tjejer? kommer man kunna hitta snygga Bhar i denna storleken jag tänkt operera mig, 550cc .. ni som har likande? Eller kommer man få bära tant bh?
GoldenHeart
Kvinna ·
12 mar, 2012
Det finns snygga BH:ar i stora storlekar också, men utbudet i Sverige är inte lika stort. Det finns dock en hel del schyssta sidor på nätet som man kan beställa från :)
Gucci89
Kvinna ·
12 mar, 2012
Milia
Kvinna ·
12 mar, 2012
Jag är 170 och har 500 och det ser inte gigantiskt ut på mig. Det KAN se stort ut om jag klär mig på ett visst sätt, men till vardags ser det enbart proportionerligt ut enligt mig själv och andra (du kan kolla mitt bronsgalleri om du vill). Du är längre än mig, men också kurvig, så jag skulle råda dig till att ta 550 för att få till det där snygga proportionerliga resultatet.
BH:ar är helt klart svårare än innan att hitta, men du kommer INTE behöva gå runt i fula tant-bh:ar. Change är en superbra kedja till exempel, men jag har faktiskt köpt lite bh:ar på Lindex som har passat i kupan, men jag har sytt in dem runt om (klippt bort en bit på varje sida och sytt ihop igen - jättelätt!). Fuskbröst går ju inte att "knyckla ihop" på samma sätt som riktiga bröst så de kräver större kupor. Du kommer nog hamna på G- eller H-kupa..
Gucci89
Kvinna ·
12 mar, 2012
PowerS
Kvinna ·
12 mar, 2012
Jag hade 500 och 550 innan och jag fick storlek 70G, kunde handla på Twilfit, Change och många sidor på nätet.
Cool1
Kvinna ·
12 mar, 2012
På menyn ovan, Av intresse och sedan bröstimplantat. Där har du pdf för olika märken.
Dinkel
Kvinna ·
12 mar, 2012
Jag funderar också på om jag ska ha mer än 450cc. Var på konsultation hos Carl Johan på Proforma jag med och ska op 23 april. Jag är 167cm-60kg. Jag vill ha stor byst men vill inte se "tjock" ut så att säga. Där gör kanske profilen skillnad, så att de står ut mer från bröstkogen. Jag ska placera mina implantat framför i allafall.
Som jag uppfattat på många i min omgivning är att de tyckte i efter hand att de borde ha haft mer cc än vad de valde vid op.
Anonym användare
13 mar, 2012
Anonym användare
27 mar, 2012
PowerS
Kvinna ·
27 mar, 2012
Blir säkert bra :-) Bestämt dig för framför eller bakom?
Gucci89
Kvinna ·
27 mar, 2012
Kör på det :) jag tog 590 tillslut =)
Anonym användare
27 mar, 2012
PowerS
Kvinna ·
28 mar, 2012
Ok... Jag tror ju definitivt framför hade blivit snyggast på dig. Men ditt val 🙂
Anonym användare
28 mar, 2012