Nu är Fråga Kirurgen-sektionen live! Välkommen med frågor!
FaAiiia

FaAiiia

Kvinna ·

500cc, för litet eller normalt?

Bröstförstoring

Jag har nu en 70B, ev. liten C. och vill lägga in 500cc är tanken, men helt ärligt är jag rädd att det blir för litet. Jag är 170cm och väger mellan 58-60kg. Har lite ''skidbacke'' bröst nu, alltså underpol.

har även funderat över framför/bakom, det stora beslutet haha! Vill inte ha dem så de blir droppformade och allt för naturliga endå, utan jag vill gärna ha lite åt det runda hållet (skall ha runda implantat HP) men vart får man mest kontur? Framför eller bakom? ska jag välja större än 500cc? (Ja 500cc får plats för första op)

Op - 150709 nervös!! och beslutsångest!

Hjälp tack!! (:

18

Sortera efter

turisten

turisten

Kvinna ·

Det beror på vad du menar med normalt. Det är en normal storlek att lägga in vid operation, men ovanligt att ha så stora naturliga bröst om man inte samtidigt har en har rätt hög fettprocent. De allra flesta smala eller normalbyggda som har så stora implantat ser uppenbart opererade ut, men ganska få ser "hej här kommer mina bröst gående" ut enligt mig 😀

Gilla
FaAiiia

FaAiiia

Kvinna ·

Jaa, men jag vill inte ha för små. så svårt o se hur storleken blir! Jaa jag har inget emot att se opererad ut men behöver ju inte ha 1500cc direkt. Men snygga runda rellativt stora ca E-kupa tuttar var la tanken? Räcker 500cc då när man har utgångsläge B-kupa. De va la så jag menade  haha :D

Gilla
Rock666

Rock666

Kvinna ·

Jag ska lägga in uhp 535cc i vä och 590cc i hö då min bröstkorg är lite ojämn :) jag ärva 161 o väger 48 men jag tyckte strl var perfekt på mig även om det låter mycket ;)
Gilla
Erriperri

Erriperri

Kvinna ·

Jag vill också lägga in drygt 500 men min kirurg ville inte lägga in så mycket och sa att det inte går :(
Gilla
Anonym användare

Anonym användare

Erriperri skrev:
Jag vill också lägga in drygt 500 men min kirurg ville inte lägga in så mycket och sa att det inte går :(

Du kommer inte kunna se någon skillnad på 450 och 500 cc ;) Det krävs minst 150 cc för att det ska bli en visuell skillnad så 50 cc hit och dit spelar egentligen ingen roll.

Gilla
Erriperri

Erriperri

Kvinna ·

Nä jag vet det, men som jag skrev "drygt 500" :) men tror mina kommer bli bra, går det inte så går det inte liksom :)
Gilla
Elita

Elita

Kvinna ·

Jag la 425. Hade 75 b innan och 70f efter. Men visuellt stor D kupa kke.. Men i lite lösare kläder är de ingen som ser att jag har silikon. Men naken eller tajt klädd så är dom ganska stora. Men du är ju längre så kanske kan ta ännu större. Vill du ha stort i silikonbröst mått mätt eller ett par vanliga naturliga bröst. De är ju inte många som är smala och dra så stora storlekar som vi gör här på pof ;)
Gilla
FaAiiia

FaAiiia

Kvinna ·

Jag vill inte ha sk. "Vanliga" bröst utan mer åt sillisar hållet! Kanske ska prata med han och se om han vill lägga i större eller vad hans max cc skulle vara på mig :)
Gilla
Ophelia

Ophelia

Kvinna ·

Isabella88 skrev:

Erriperri skrev:

Du kommer inte kunna se någon skillnad på 450 och 500 cc ;) Det krävs minst 150 cc för att det ska bli en visuell skillnad så 50 cc hit och dit spelar egentligen ingen roll.

50cc gör skillnad om det är mellan profiler. Jag ska byta från 325cc mp till 400cc hp. Samma omkrets men 1,7 cm mer put :-). Kan inte ha större pga min bröstkorg och vävnad/ tunna hud. Men vill inte ha så stora att de ser opererade ut. Skulle dra åt sig blickar jag inte vill ha. Är tunn som en pinne, så skulle bli två bollar på kroppen ;-). Men jag är en sådan där tråkig som vill ha naturligt resultat. Jag hade inte ens a- kupa innan och fick 70E efter operationen. Antar 500cc i normal (C-kupa) vävnad kommer ge större storlek än E.
Gilla
Längtansfull

Längtansfull

Kvinna ·

Allt beror ju självklart på ens kroppsform. Sen beror det väldigt mkt på profilen/putet. Jag har 505ml, hög profil. Jag har 75E-F, och hade en del vävnad innan. Mina känns perfekt storlek, tycker jag! Riktigt shyssta med kläder, och lagom stora utan! Är det sillisarlooken du vill ha ska du nog ha minst 500! :-)
Gilla
Pamina

Pamina

Kvinna ·

FaAiiia skrev:

Jag har nu en 70B, ev. liten C. och vill lägga in 500cc är tanken, men helt ärligt är jag rädd att det blir för litet. Jag är 170cm och väger mellan 58-60kg. Har lite ''skidbacke'' bröst nu, alltså underpol.

har även funderat över framför/bakom, det stora beslutet haha! Vill inte ha dem så de blir droppformade och allt för naturliga endå, utan jag vill gärna ha lite åt det runda hållet (skall ha runda implantat HP) men vart får man mest kontur? Framför eller bakom? ska jag välja större än 500cc? (Ja 500cc får plats för första op)

Op - 150709 nervös!! och beslutsångest!

Hjälp tack!! (:

Det är inte litet .. jag är lika lång som dig men väger 10 kg mer och jag har 500. Tycker storleken är perfekt, går både att framhäva och gömma (svår att gömma i bikinin dock men det vill man ju inte ändå ;) ) . Kan tänka mig att det skulle se lite större ut på dig då som är smalare och det är ju ett plus isåtala om du vill att det ska synas:). Jag tror att hårdheten på implantatet avgör utseendet lite mer än storleken.. trots att mina är bra i storlek så ser de väldigt naturliga ut i formen. Hade jag vetat det hade jag tagit ett fastare implantat då jag hellre ville haft liite mer fakelook. Men man kan ju inte få allt. ) Finns några bronsbilder på min profil om du vill titta.
Gilla
FaAiiia

FaAiiia

Kvinna ·

Det var bra jag vet inte vad för hårdhet det är på de silimed (tror jag det stavas?) som Bo har. Men hur vet man det? Det är ju rätt klart egentligen att de avgör men har inte tänkt på det. Det ska jag fråga! Ser jättebra ut på dig! Nej exakt i bikini vill man ju att de syns ^^ tack för tipset! Jättebra!
Gilla
FaAiiia

FaAiiia

Kvinna ·

Men då har jag en till fråga, framför eller bakom placering på implantaten? Kan verkligen inte bestämma mig. Alltid vart för bakom placering men det känns nu som att det blir mer neutralt med bakom, och det är ju faktiskt inte det jag önskar. Det är jobbigt. Tror Bo är lite av en bakom kirurg, så tips? Vet redan för/nackdelar när det gäller komplikationer men utseendemässigt då? Vill gärna ha mer info om framför? Och resultat, blir det bra. Flyttar brösten isär när man ligger på sidan så mycket som vissa säger oså? (:
Gilla
Vinna

Vinna

Kvinna ·

Framför/delvis bakom är ju en het potatis ☺️ Jag tycker framför ger en väldigt fin form, ffa om du har egen vävnad. Med stora implantat lägger väl de flesta bakom för att spara på huden. Jag väljer bakom för ett långsiktigt bättre resultat o för att jag har liten egen vävnad upptill.(kirurgens rek) Jag tror i detta fall att man (som alltid) ska lyssna på kirurgen när hen bedömer ens hudkvalitet! Många bilder jag ser så tänker jag -wow va snyggt det måste vara framförplac men så är det bakom ändå! Stort lycka till!
Gilla
Cilla08

Cilla08

Kvinna ·

Jag är 172 cm och väger 62 kg. Har bestämt mig för att lägga in 550cc på Clinic Strömstad . Har idag B kupa/liten C . Bo rekommenderade anatomiska med framförplacering på mig eftersom jag har lite häng sen innan (vill ej göra bröstlyft). Ville ej lägga bakom pga risk för DB när man har häng. Har velat mellan 485cc och 550cc men många verkar ångra att de inte tog större och det vill inte jag göra:) Nu velar jag med profilen i stället, hög eller Xtra hög?! Livet är fyllt av svåra val, ha ha :-)
Gilla
Erriperri

Erriperri

Kvinna ·

Många som har lite häng byter till extra hög profil för att få upp brösten lite men fråga din kirurg vetja :)
Gilla
silicea

silicea

Kvinna ·

Det kommer definitivt synas att de är fake i bikini, tighta kläder, naken etc. Silimed HP är extra/ultra hög i tex Mentor

Du kan säkert ha framför med din längd/vikt/kupstl men bakom ger dig den där slitz-brud-kanten.

Fundera istället på vilka komplikationer du är mest rädd för, inte enbart utseendet.

Gilla
silicea

silicea

Kvinna ·

Bosse är ingen bakom-fanatiker.

Gilla
Community

Är du redo att påbörja din resa?

Bli medlem