Nu är Fråga Kirurgen-sektionen live! Välkommen med frågor!
bankedink profilbild

bankedink

Kvinna ·

04 nov, 2015

500cc och 150cm lång! Litet???

Andra bröstoperationer

Jag tror jag blir galen!! Det är så att jag ska opereras i februari och min rädsla är att jag kommer att bli missnöjd med storleken! Inte att dom blir för stora utan tvärtom! Jag har i nuläget valt 500cc, jag är 150cm lång , vikt JUST nu är 55-56 ( bantar ) :p Någon med samma längd som gjort en bröstförstoring med ca 500cc? Vad tror ni resultatet blir? Slutliga bh strl? Blir ens 500cc stort på mig? Kan knappt sova av all tänkande haha hjäääälp :p

9

Sortera efter

booobisar

Kvinna ·

04 nov, 2015

Ja det blir stort och tvivlar på att du ens får lägga in mer än så på din första operation. Jag är 15 cm längre än dig o de är stora, får ha 2 utspretade händer för att hålla om ett av brösten! :)
Gilla

bankedink

Kvinna ·

04 nov, 2015

Ja precis tror inte heller att kirurgen kommer gå med på större med tanke på min längd osv ... Så vill endå inte ha för höga förväntningar , men kan inte sluta vara nervös över att dom kanske blir för små när man har byggt upp en " bild " i huvudet med vissa plagg o så :D
Gilla

booobisar

Kvinna ·

04 nov, 2015

Men har du varit på konsultation ännu? Är du ens säker på att 500cc går in på dina mått över brösten? :) sånna där utvikningstuttar brukar man inte få på en operation men de är du kanske medveten om?
Gilla

bankedink

Kvinna ·

04 nov, 2015

Har vart på konsultation, o vi beslutade oss för 500 cc vilket jag nu tror kmr ge mig ett mindre resultat än det jag hade önskat ...
Gilla

booobisar

Kvinna ·

04 nov, 2015

Ja men du kommer inse sen när de svullnar upp efter operationen att de hade vart omöjligt. Jag kände iaf att jag verkligen landade i att acceptera storleken eftersom jag insåg att de inte hade gått i större åt nått håll för då hade skinnet lyft mellan brösten. Fick tillomed rulla ihop ett linne o sätta emellan dem idag pga trycket där. Hade inte vart kul att få ett par bröst som bara ska korrigeras, göra ont och kosta massa pengar i sjukskrivningar. Ska du ha större ändå får du nog rikta in dig på att göra fler operationer. Sen ska man tänka på ytterligare en grej att oavsett om man ska köpa ny telefon eller tuttar så blir man lite insnöad på det just då... men sen ska du leva med dina val också o det är kanske inte kul att ha bröst som blir ivägen för o leva normalt.
Gilla

Vinna

Kvinna ·

04 nov, 2015

Det låter väldigt stort på en 150cm tjej. Många andra faktorer spelar iof in också! Men det är ju du som ska bli nöjd! Glöm inte heller att desto större implantat desto större chans för komplikationer. Större implantat sliter mer på huden = hängbröst snabbare. Och en sak till - desto större implantat desto mer känselbortfall i brösten... Lycka till med dina val!
Gilla

Rosett

Kvinna ·

06 nov, 2015

Jag la in 925 vid min första op. Är 161cm och vägde 53 eller om det var 54 på opdagen. Men det är en riktigt smärtsam process. 

Tror däremot inte att du kommer tycka 500 är litet. Dessutom, om det vore så, så är det nog lättare att klä upp dom en tid om man senare vill göra en ny op, än att känna att det blev alldeles för mycket och försöka gömma sig. 

Gilla

Nsusanna

Kvinna ·

06 nov, 2015

Jag är 158cm o jag la in 500cc . Det beror lite på hur du i övrigt ser ut i kroppen. Hur bred bröstkorg osv. Jag har lite höfter o bredare axlar förklarade kirurgen och bred bröstkorg så 500 passar mig utmärkt. En annan person som har en helt annan kroppsform o inte har det kurvorna jag har så kanske 500 sett gigantiskt ut på henne. Sen beror ju det lite på hur mycket vävnad du själv har sen innan.
Gilla

Bambis

Kvinna ·

24 nov, 2015

Jag är en tunn liten 158 cm La in 400cc 2008 Det går ju inte förneka en bröstop efter. Två händer för att nå runt ett bröst. Ju större du väljer ju fortare blir det häng, om du har tunn bröstvävnad så är rippling som ett brev på posten. Tungt för nacke och axlar. Är nyopererad nu och bytte från 400 till 355. Men allt är ju en smaksak... Lycka till :))
Gilla
Community

Är du redo att påbörja din resa?

Bli medlem