Lara Croft
Kvinna ·
500cc-tungt när man springer?
Jag måste göra ett val av storlek idag-500cc eller 450cc. Min läkare tyckte jag skulle göra ristestet och känna efter, men det är jättesvårt att avgöra skillnad i tyngd. Upplever ni som har 500cc att det är tungt/skumpigt/jobbigt att jogga med 500cc? Älskar att jogga, så jag vill helst kunna göra det i framtiden. :)
Sortera efter

Hängis o slängis
Kvinna ·

9April
Man ·

Flisan69
Kvinna ·
Skillnaden är nog stor vid framför kontra bakom placering då framför inte har någon muskel som hjälper till att hålla dem lite bättre på plats.
Sen skumpar ju även de så klart! Tungt - Ja! Med rätt sport-bh - Nej!
Jag har shock absorber och tycker inte att den är så jättebra för löpning men till vanliga pass och lite studs typ badminton mm helt ok.
Använder den även när jag golfar.
Den bästa jag har för löpning utomhus terräng är Anitas. Inget skumpnade alls där och inga spänningar vid sidan efter att jag kört ett pass.
Rekommenderas skarpt!
Sen är 50 hit och dit sak samma tror jag. :)

Vonkan
Kvinna ·

Anonym användare
Har sprungit med 450, 540 och 600. Märks ingen skillnad i vikt mellan dom och tycker inte det är tungt.
Däremot gör valet av bh enorm skillnad i skump och tyngd. Jag använder tex bara panache sport bra när jag springer för att den har inbyggda byglar och är gjord på ett annat sätt än en vanlig sportbh så brösten blir mer inkapslade än intryckta, stödet blir annorlunda. Trots att en "vanlig" för mig självklar är i rätt mått, tex 65 i underband och rätt kupstorlek men jag tycker inte sportisar utan byglar håller brösten lika stilla vid skumpig träning.
En annan sak som jag märkte skillnad av är bakom och framförplacering. Hade framför bara 5 veckor så hann aldrig börja springa men kändes som att framförbrösten skumpade lika mycket när jag gick som när jag springer med bakom. Bakom känns stadigare även om man inte ska se muskeln som en bh så det skulle va ok att skippa bra stöd därför.. Alla bröst, hur stora små osv dom än är söker sig tyvärr neråt med tiden. Bättre att vara noga så man får behålla ett fint resultat så länge som möjligt :)

Lara Croft
Kvinna ·

Lara Croft
Kvinna ·

9April
Man ·

tavelram
Kvinna ·

geléhallon
Kvinna ·
Med rätt stöd tror jag nog inte att skillnadenmellan 450-500 är speciellt märkbar men visst är det ett par tunga bröst man har skaffat sig =P