Nu är Fråga Kirurgen-sektionen live! Välkommen med frågor!
smary

smary

Kvinna ·

500cc vilken bh strlk?

Bröstförstoring
Ja som rubriken lyder, så undrar jag vilken strlk jag kan förvänta mig om jag tar 500cc (allergan)? Jag var typ helt platt innan min första op 70A. se bild. Jag har läst i andra trådar att vissa fått g,h-kupa (låter ju jättestort?!)men är det g,h-kupa enligt changemått som menas? Alltså vad motsvarar det i vanlig typ hm-strlk? Ni som har 500cc eller däromkring måste ni gå till specialaffärer för att det inte finns i dem strlk? //glad för svar :)
12

Sortera efter

via_dolorosa

via_dolorosa

Kvinna ·

E-F kupa skulle jag tippa. Visst låter det stort men jag upplever min "F-kupa" mer som en D...
Gilla
smary

smary

Kvinna ·

okej tack för svaret. Går inte köpa bh på hm då :(

Förresten ser att du är op på art clinic i gbg, vet du var de har för garantier och försäkringar vid komplikationer? har kollat, men inte hittat det någonstans..:S
Gilla
GoldenHoney94

GoldenHoney94

Kvinna ·

Jag har fått typ 70H i genomsnitt tror jag. Måste till specialaffär. 80D på Cubus som motsvarar 70F i kupan är alldeles för liten och täcker inte bröstvårtan + att det väller ut på sidan. Så det är inte bara i de dyrare märkena jag har så stor storlek. Jag hade lite egen vävnad innan dock, så du kommer ju förmodligen inte få riktigt lika stora som mig. Men sen har jag hört att Allergans är större än Mentors (kanske har att göra med att de är maxfyllda?). Dock har Cubus börjat med F-kupor nu! Så deras kommer du säkert få plats i! Lindex har nån F-kupa i alla fall, har provat en men den var alldeles för liten. Men även om jag mäter H-kupa tycker jag inte att mina ser större ut än E/F, så får du en F-kupa kommer det säkert se ut som en D, som via_dolorosa skrev :)
Gilla
Nallon

Nallon

Kvinna ·

Jag har 500CC perthese, i Change har jag 65H-70G. Jag har kommit fram till att Lindex Basic sortiment har en DD storlek, vilket skulle innebära att 70F motsvarar 70G och det verkade stämma för jag kan ha 70F från det sortimentet. I allmänhet är det svårt att hitta BH på HM eller Lindex med så små underband och så stora kupor.
Gilla
AlmostFamous

AlmostFamous

Kvinna ·

Hej! Jag lade in 450hp och hade inte mycket innan och jag har 75D är precis så att jag kan köpa alla fina BH:ar i de flesta affärer, men måste vänta en månad innan jag får börja med bygel bh:ar. Vet ej vad jag har för storlek i Change BH:ar
Gilla
GoldenHoney94

GoldenHoney94

Kvinna ·

Nallon vad har du för storlek i andra märken? Change måste man väl gå upp i kupa på? Har aldrig testat deras.
Gilla
smary

smary

Kvinna ·

Tack för alla svaren.

AlmostFamous, vilken tur då :) funderar på om jag kanske ska ta 435 ändå, vill helst slippa spendera en förmögenhet på bh:ar... Kan du lätt få en klyfta med 450cc eller hur mkt mellanrum har du?
Gilla
GoldenHoney94

GoldenHoney94

Kvinna ·

Men alltså... Det går ju att beställa rätt billigt. Jag skulle nog ta det för att få de bröst man vill ha. Vattenmelon87 här på POF har väl typ 485 cc Allergan och har fått H-kupa tror jag - så att du går ner till 435 är nog ingen garanti på att du kommer kunna köpa billiga bh:ar på H&M. Du har ju 300 cc och jag antar att du tycker det är alldeles för litet eftersom du opererar om dig? Då kanske du behöver gå upp 200 för att få ut nåt av det.
Gilla
villhamer

villhamer

Kvinna ·

Hade precis tänkt starta en tråd om BH-storlekar när jag såg den här...var på jakt efter en BH för att göra ristestet på ett lite mer verklighetstroget sätt. Gick in på HM och Lindex och upptäckte att det var helt omöjligt att hitta BH:ar i storlek 75E. Däremot fanns det nåt som hette 75DD - vad är det för storlek? Är det en mittimellanstorlek mellan D och E, eller vad är vitsen?
Kunde inte med att fråga expediterna med mina små A-kupor till bröst :)

En helt ny värld har öppnats för mig när det gäller BH:ar - visste inte att det var så himla avancerat, men jag har ju å andra sidan aldrig behövt bry mig om rätt stöd osv. 

Har Change andra typer av storlekar? 
Gilla
Nallon

Nallon

Kvinna ·

Jag har inte så många BH-ar ännu, beställde en BH från Bravissimo i 32F men nästa gång ska jag nog testa 30F eftersom kupan kändes en aning glappig och bandet kanske aningens för bekvämt på innersta haken. 
Det var länge sen jag var ute och provade BH nu men här är det svårt att hitta något i de "billiga" affärerna som är 70-75 i bandet och större än D i kupan.
Gilla
Sockerpörlan

Sockerpörlan

Kvinna ·

Man kan aldrig säga att " 500cc ger X stl"
Beror på utgångsläget och hur mycket egen fettvävnad som fanns från start. Men generellt så brukar man räkna att 125cc = en stl upp. Så 500cc blir ju OMKRING 4 stl upp från din stl du hade innan. Du borde hamna nånstans 70E, och har du 70 i vanliga affärer så har du ANTAGLIGEN 65 hos Change, vilket ISÅFALL då blir  65F  ;)

Gilla
AlmostFamous

AlmostFamous

Kvinna ·

smary skrev:
Tack för alla svaren.

AlmostFamous, vilken tur då :) funderar på om jag kanske ska ta 435 ändå, vill helst slippa spendera en förmögenhet på bh:ar... Kan du lätt få en klyfta med 450cc eller hur mkt mellanrum har du?

Hallå där🙂 De är fortfarande lite hårda så jag måste vänta tills muskeln släppt mer och att det mjuknat till sig lite mera. Men det ska nog inte vara några problem att få till en snygg klyfta, men just nu går det inte...😉
Gilla
Community

Är du redo att påbörja din resa?

Bli medlem