Nu är Fråga Kirurgen-sektionen live! Välkommen med frågor!
Majmaj profilbild

Majmaj

Kvinna ·

12 aug, 2019

505cc Silimed ska gå upp till 800cc mentor osäker på strl?

Bröstförstoring

Hej alla fina där ute! Så som rubriken lyder har ja litet problem. Opererade mig för snart 6 år sen och la då i 505cc av märket Silimed. Även om ja blivit rekommenderad av kirurgen att lägga i 650cc men tyckte de lät så stort just då. Mina bröst är SUPER fina ser helt naturliga ut. Och kirurgen nekade mig ny operation 1 år efter ja gjorde den första! Nu va ja på konsultation igen och han sa samma sak även denna gången men sa även : ja vet att du vill ha större och då kan vi lösa de men de blir ingen större skillnad o gå upp mindre än till 800cc så vi bestämde det. Men nu i efter hand har ja gjort ristestet vilket ja tkr är värdelöst egentligen. Men när ja hade gjort de tvekar ja nu på om ja vill ha större än 800cc :-/ Ja är 1.77cm lång o väger 78kg Behöver hjälp o tips om de e så mkt större skillnad i storlekarna om man väljer tex gå upp till 925cc? Kraam på er

3

Sortera efter

TyTy

Kvinna ·

12 aug, 2019

Jag skulle tänka såhär, även om det på måtten bred/projektion bara skiljer nån centimeter så är ju ändå 925 nästan dubbelt så stort som det du har nu. Stort i all ära (love the look), men det kommer mycket annat med de lite större storlekarna, svårt med stöd, kläder, bilbälte, rygg. Kan du kanske få komma dit igen och testa inlägg i en bh eller nåt så du känner dig trygg med det du väljer? Och 800 är inte litet heller, det är ju mer än hälften till sv det du har idag. Hoppas du hittar din perfekta storlek, vad den än blir!
Gilla

Majmaj

Kvinna ·

12 aug, 2019

Tack för ditt svar! Jo jag förstår allt de där med stöd osv ja har alltid älskat stora bröst och ja vet med mig att man blir strl blind i allt man förändrar på sig själv. Men de känns nästan som min kropp "svalt" implantaten som ja har nu och är inte den strl jag e ute efter annars hade ja behållit dom som dom är för dom är verkligen super fina. De e svårt asså :-( Men ska försöka få tag på dom imorgon och kolla om dom kan beställa in om dom inte har på lager runt 900cc oxå för de ligger nästan 3 timmar ifrån mig så blir 6 timmar fram o tillbaka blir lite jobbigt när ja ska operera mig den 26e september och ja jobbar 14timmars pass på mitt jobb man e ganska slut på sina få lediga dagar tyvärr :-(
Gilla

TyTy

Kvinna ·

13 aug, 2019

Ja, men det är väl en bra idé, ring och kolla med dem så har ni alla alternativ iaf!
Gilla
Community

Är du redo att påbörja din resa?

Bli medlem