Nu är Fråga Kirurgen-sektionen live! Välkommen med frågor!
guldskor profilbild

guldskor

Kvinna ·

28 nov, 2010

510 mp eller 500 hög profil?

Bröstförstoring

Ja vad fasiken ska man välja? Kollade pdf filen här på pof och trodde att brösten skulle bli "toppigare" vid högprofil men såg nu att jag får tydligen ännu toppigare av 510 mp som peter cosmo rekommenderade först. finns det några för/nackdelar med de ena eller andra inplantatet? någon som vet?

jag såg även att om man väljer högprofilen blir mellanrummet 6 mm större mellan brösten.. kan inte mina mått men 6 mm blir rätt mycket mer mellanrum.. vill ju inte ha en motorväg?!

Tips? 

6

Sortera efter

guldskor

Kvinna ·

29 nov, 2010

Ingen?
Gilla

Anonym användare

29 nov, 2010

Det går inte att säga om du inte vet dina egna bröstmått.

det ena implantatet är 13,8 o det andra 13,2

men det kan ju vara så att ditt eget bröstmått ligger närmare det ena måttet (exempelvis mått på högprofilen) o att det då skulle bli bättre. dessutom har jag fattat det som att de kan justera lite mer när man samtidigt skall göra ett lyft. Högprofilen har i ditt fall 1 mm MINDRE projektion än MP:n.

Men eftersom MP:n är bredare så kommer det visuellt sett att se toppigare ut med högprofilen i alla fall.

Kontakta Peter och förhör dig om dina egna mått.

Gilla

guldskor

Kvinna ·

29 nov, 2010

Tack så mycket! Ska nog in och prova implantaten i januari igen inför operationen. Är ju helt velig! Men det känns som jag ändå ska satsa på högprofilen pga att jag har tubulära bröst. Då ska man gärna ha en lite högre profil. Men jag ska maila lite till med Peter. Tack!
Gilla

Anonym användare

29 nov, 2010

Vil bara sige lycka till

Skal opereres på citadell om 22 dage 😛

Vil ochså ha HP, idet det ser bedre ud på profilen :)

Men bara 400 cc da jeg har en del eget väv och vil ende med UF. 600 CC ialt 

Gilla

guldskor

Kvinna ·

29 nov, 2010

Lycka till! Jag har fyra månader kvar!! Då kommer du ligga ner drogad på julafton! Fint ju! Haha!
Gilla

Anonym användare

29 nov, 2010

Ja det er tyvär nackdelen ved det. Men jag har kun julen hvor jeg jeg kan få fikset operationen. Det har ochså väret jätta svårt och plane julen med familen.

:)

Gilla
Community

Är du redo att påbörja din resa?

Bli medlem