Nu är Fråga Kirurgen-sektionen live! Välkommen med frågor!
MiNiMiNi

MiNiMiNi

Kvinna ·

520 cc it is - lycka!! för dem med storleksångest

Bröstförstoring

Hemma nu efter gårdagens operation!!! Wiiiii :-) ( bild upplagd redan i min profil och fler på väg) 😛

Först och främst, har ju länge nojjat över storleken, spannet var mellan 400 - 500. Kan bara säga att det känns sååååå rätt med 520 mellan hög profil och jag är glad jag lyssnade på kirurgen som gör ett antal bröstop och ser massor med kroppar varje dag.

Har ont i bröstmusklerna, lite yr, men väldigt lycklig över mitt beslut. Sköterskan sa att jag kommer att ha mest ont 3 dgr efter, alltså lördag.. någon annan som också haft det så?

Måste även säga att Johan Nordqvist var oerhört proffesionell, samt narkosläkaren + alla sköterskorna, speciellt Siv som mer eller mindre agerade som en extra mamma. Min kille kom efter op med blommor och present och höll mig sällskap i 5 timmar, jag har världens bästa kille, LOVE HIM.

Tjejer därute, storlek är individuellt. Den första sköterskan som tog emot mig hade sjäv 510, hon var 170 cm och ca 60 kg och det såg mycket snyggt ut på henne, hon berättade att hon har gjort 2 op, då första gången kändes för litet. Jag är glad att jag valde det "största" alternativet, känns konstigt, men det är som om de alltid har funnits där på nåt sätt. Tips till er alla som funderar över storlek, välj gå åt större, 50 cc försvinner bakom muskeln ändå + att man slipper opereras igen pga att man tycker de är för små.

Nu hoppas jag på en bra läkning och inga dubbelpattar, keep you posted 👍

18

Sortera efter

Delvisbakom600cc

Delvisbakom600cc

/ ·

Grattis till de nya vännerna :)! Har sj 600 cc och är otroligt nöjd:)!!!

Gilla
MiNiMiNi

MiNiMiNi

Kvinna ·

Tack DelvisBakom :-)

Gilla
Anonym användare

Anonym användare

Grattis till de nya vännerna!
Gilla
Rosamoln

Rosamoln

Kvinna ·

Grattis och underbart och höra hur nöjd du låter:)

Gilla
MiNiMiNi

MiNiMiNi

Kvinna ·

Tack båda Rosamoln och Arya, ser att du också är nyoppad. Hoppas att du också mår bra!
Gilla
Anonym användare

Anonym användare

Jodå de är la bra, men delger ont så fort man rör sig upp o ner eller när man går. Iaf för min del. De gör ont mest i klyftan typ hehe.
Gilla
Sanela

Sanela

Kvinna ·

Gratiss, men det är inte nemt at finde kläninger som passer, om man har stora tutter och man anvender str S 😐

Gilla
titttut

titttut

Kvinna ·

Grattis, du ska se att det kommer gå bra. För mig gjorde de ont de första 3-4 dagarna, men de har blivit bättre å bättre för varje dag som går. Så fortsätt hålla humöret uppe så ska du se att de kommer gå bra :)

Gilla
nami

nami

Kvinna ·

Grattis :) Var glad över att du tog större, hade inte tvekan för en eller två storlekar större ;P

Gilla
MiNiMiNi

MiNiMiNi

Kvinna ·

@ nani hehe... verkligen.. för mig fr B/C till F upps... fast bye bye alla vaderade BHar för att balansera upp min kropp och byst såå trött på dem, kanske dags för bål😈

@ tittut tack för grattis, yes helt sjukt hur bra jag mår, hoppas det håller i sig.. och att de sjunker pronto...

@ sanela eeeh ja och jag är L, ska jag leta xxxl då eller.. men känns att det får jag ta..👍

@ arya precis när man går upp och ner, igår efter op var det värst, men nu är det bättre... sitter dina ganska högt upp?

Fråga till alla? Hur lång tid tar det ca att de börjar sjunka ner?

Gilla
Anonym användare

Anonym användare

Nej de känns som om de sitter normalt faktiskt, ser snygg ut i profilmed bandaget. Men har märkt att jag är lite mer svullen på ena bröstet. Men som sagt de är jättesvårt att se nåt med bandaget. Har du lagt framför eller bakom?
Gilla
MiNiMiNi

MiNiMiNi

Kvinna ·

Jag har lagt bakom, men inget bandage. Har bygelbh + brösttejp som trycker ner dem. I profil ser det bara platt ut... 

Var ligger dina? Bakom eller framför?

Gilla
Anonym användare

Anonym användare

Framför :) ser ut som en skidbacke med det, men vet inte hur jag ska reagera när jag får se de på måndag. Hoppas de blir fina!
Gilla
MiNiMiNi

MiNiMiNi

Kvinna ·

Skidbacke låter ju toppen! Så vill jag också att mina ska se ut. Därför BH + bröstband över.. som du ser på bilden. Let me know på måndag :-)
Gilla
Anonym användare

Anonym användare

I'll Do That ;)
Gilla
MiNiMiNi

MiNiMiNi

Kvinna ·

Hej allesamman, det var ett tag sedan jag var här! Men jag funderar på omoppa till ännu större.. Herregud! Fr att ha tänkt på 375 cc, till 400, till 475 och det blev 520 cc. Ett år senare så är jag nöjd och de ser sjukt naturliga ut, men i profil ser det "trötta" ut... trodde aldrig jag skulle tänka så, MEN jag vill gå större i profil, absolut inte bredare. Alternativen är att lyfta ( 13') eller nya imp (30')... känns stört att betala så mycket igen och jag önskar att jag hade vetat bättre... men det är så svårt med storlekarna. 
Min fråga, vem är i liknande sits och vad känner ni? Byta eller bli skuren i och lyfta. Tack för input <3
Gilla
Magicadehex

Magicadehex

Kvinna ·

Då jag var på återbesök så menade sköterskan att den största förändringen sker de första 3 månaderna och vid 6 månader ska de vara klara. Så de ska trilla ner under de 3 första månaderna uppfattade jag det som. Sen är det två olika operationer så under läkningsprocessen skiljer det sig på när de trillar ner och sätter sig. Det var bra att höra då det skiljer sig mellan brösten nu i början.
Gilla
Vinterlilja

Vinterlilja

Kvinna ·

Åh, så underbart att allt verkar ha gått bra! Låter även bra att du valde den större storleken! (:
Gilla
Community

Är du redo att påbörja din resa?

Bli medlem