Nu är Fråga Kirurgen-sektionen live! Välkommen med frågor!
Bubblegum

Bubblegum

Kvinna ·

550 cc el 600? Lite råd:)

Bröstförstoring

hej försöker mig på att starta en tråd här:) va på konsultation den 29 augusti på kkab jönköping  hos kristina, vi kom fram till mentor 550 cc hp, men nu efter jag har pratat med massor av tjejer och även läst mkt här så är det många som ångrar att dom inte gjode lite större:)? jag kommer inte hålla på att ligga under kniven bara för att byta storlekar titt som tätt, gilla inte att bli nedsövd. så va tro ni? har ammat 3 barn, har en liten a-b kupa, helt enkelt ett par urammad bröst utan nån klyfta alls:/ är 172 cm lång och väger ca 70 kg:) har former! kom gärna med egna erfaenheter/råd :) är helt ny och det är min 1 op efter 5 års längtan:) kram                                             

19

Sortera efter

3barnsmamma

3barnsmamma

Kvinna ·

Jag är 179 och väger ca 70 kg. Jag la in 500cc och är nöjd med storleken men hade nog utan problem kunnat lägga in 550 eller rent av 600:) Jag skulle nog rekommendera dig att ta 600.
Gilla
carro2002

carro2002

Kvinna ·

Hade ungefär samma utgångsläge som du och jag är 173 cm väger 67 kg. Jag lade in 550 cc hög profil, ser absolut inte för mkt ut, men hade utan tvekan kunnat tänkt mig 600cc:)

Gilla
Bubblegum

Bubblegum

Kvinna ·

tack för svar:) ja det känns som det lutar åt 600 cc, men ska kolla vad läkarn kommer med för råd på op-dagen, men när jag hade testat 550 så kändes det så naturligt, men endå tänkte jag efter att 600 känns nog ännu bättre, dom säger ju att ca 50 cc försvinner när dom väl är på plats. och att man vänjer sig fort. så hellre lite större än mindre, är det svårt med att hitta rätt bh efter sen när det väl är dags? tro ni jag hamnar på? d,e,??  

Gilla
Anonym användare

Anonym användare

d- e knappast =)
Jag la in 435 och hade bkupa innan. har idag H/I-kupa :D

Gilla
via_dolorosa

via_dolorosa

Kvinna ·

Jag tänker inte rek. dig att ta lite större, det finns massa tjejer som ångrat att de inte tog mindre eller ännu värre ångrade att de tog lite större enbart för att andra rek. dem att göra detta! Så känndes 550cc bra tycker jag du ska stanna där, boka gärna en ny konsulation för att prova storlekarna igen. Sedan är skillnaderna ganska så små mellan 50cc hoppen, skillnaden kommer bli ca 1mm mer i put och 3mm mer i bredd. Sedan så anser jag inte att 50cc försvinner, tar man 550cc så är det 550cc som man ser. Har haft både runda och anatomiska framför och bakom...

Gilla
GoldenHoney94

GoldenHoney94

Kvinna ·

Att komma ihåg är ju det här med att silikonbröst mäter större kupa. Så Bubblegum, det kommer kanske se ut som en E-kupa, men du kommer nog behöva använda betydligt större kupor. Detta pga att man ofta får bredare bröst med implantatet och därav behöver större kupor jämfört med ett naturligt bröst. Svårt att prata kupor av den anledningen! Men ja, med 600 cc kanske en visuellt stor E/F-kupa :)
Gilla
3barnsmamma

3barnsmamma

Kvinna ·

Bubblegum skrev:

tack för svar:) ja det känns som det lutar åt 600 cc, men ska kolla vad läkarn kommer med för råd på op-dagen, men när jag hade testat 550 så kändes det så naturligt, men endå tänkte jag efter att 600 känns nog ännu bättre, dom säger ju att ca 50 cc försvinner när dom väl är på plats. och att man vänjer sig fort. så hellre lite störreän mindre, är det svårt med att hitta rätt bh efter sen när det väl är dags? tro ni jag hamnar på? d,e,??

Visuellt kanske det blir D-E men i kupstorlek kommer du nog hamna på H-I.

Jag har problem att hitta snygga Bhar i G så det lär inte blir lättare för någon med H-I;)

Gilla
Anonym användare

Anonym användare

jag har H I kupa och de har fina på change
Gilla
GoldenHoney94

GoldenHoney94

Kvinna ·

Smartgirl.se och evasunderklader.se är tips om man vill handla på nätet :)
Gilla
Anonym användare

Anonym användare

Alltid svårt att rekommendera någon en specifik storlek enbart efter ett par siffror. Kan bara ge tips utifrån mina egna mått :-) Är 168cm, väger 69kg, har 75A i bh. Har kommit fram till att 580cc i ultra high profil kommer passa min kropp... Mycket tack vare att jag har rumpa ;-). Har du provat med ristest och vad tycker du om resultatet?
Gilla
Bubblegum

Bubblegum

Kvinna ·

ja vi får se lite hur jag gör, har 2 månader att fundera, men alltid kul och höra andras erfarenheter/råd. men självklart kommer jag lyssna på vad herr doktor säger!  har en ganska klar bild va jag är ute efter:) men klart man funderar på allt hela tiden, sista tiden har jag börjat drömma om mina nya tuttar:) haha.

Vad anser ni att op brösten 4 veckor innan jul?jag tänkte inte på det då när jag va på konsultation men sen när jag såg att första advent va några dagar efter så kom det över mig att det är bara 4 v till jul:) känns som tiden där mellan kommer gå så fort, hinner det mjukas upp/sjunka ner? med 3 barn så går dagarna väldigt fort,  har ordnat barnvakt dom 2 första veckorna, så jag har lite hjälp på dagarna när sambon jobbar,så man hinner läka i lugn och ro, men man ska ju hinna med allt runt julen oxå.

Missekan: tack ska definitivt spana in sidorna:)

Lillan72: jag ligger inne med lite former jag med;) men ofta är det ingen som tro på att jag fött 3 barn, men hur gör med med ristestet,har hört nåt om det? mäter man bara upp typ 550 och lägger i en påse?

Vattenmelon87: låter så stort med h/i, men dina ser ju jättefina ut på din bild:) så kan tänka mig att man kommer upp i större bhstorlek än va det igentligen är:)
Gilla
Anonym användare

Anonym användare

Angående ristestet så gjorde jag som så att jag gick och köpte en billig bh i storlek 80D. Sen fyllde jag två stycken nylonstrumpor (knästrumpor) med okokt ris. Började med 3,5 dl vilket skulle motsvara ett inlägg på ca 350cc. Knöt ihop strumpan och lade in i bh´n. Insåg ganska omgående att det var för litet för mig och fortsatte fylla på först 1 dl och sen 0,5 dl åt gången tills jag blev nöjd. Landade då på 6 dl ris dvs 600cc. Proportionerna blir ju lite skumma då det inte fyller ut riktígt på samma sätt som när man har stora bröst men jag fick iallafall ett litet hum om hur det skulle kunna se ut ;-)
Gilla
Bubblegum

Bubblegum

Kvinna ·

tack:) jag googlade fram igår hur man skulle gå tillväga, dock så hade jag bara ris till en "tutte" haha, så fyllde den andra med mjöl, men får gå ner till stan nån dag och köpa en "billig" bh plus nytt ris:)

Gilla
MissCharlotte

MissCharlotte

Kvinna ·

Vattenmelon87 skrev:

d- e knappast =)
Jag la in 435 och hade bkupa innan. har idag H/I-kupa :D

Bara en fråga, om du fick H/I utav att lägga in så lite (la själv in 700cc och hamnar på på en H/I) men då måste du haft en hel del eget också? (haha om man kan säga så)

Gilla
Anonym användare

Anonym användare

jag hade bkupa (c med pushup)
Gilla
Anonym användare

Anonym användare

ser att du har 65 i underband.. jag har 75, så hade du haft 75 du med så hade du inte haft H7Ikupa utan 2-3 st större ändå ;=
Gilla
Anonym användare

Anonym användare

skrev fel jag har 70
Gilla
GoldenHoney94

GoldenHoney94

Kvinna ·

Precis tvärtom, ju mindre omkrets desto mer måste man gå upp i kupstorlek. Så om MissCharlotte hade haft 70 eller 75 hade det kanske räckt med G-kupa.
Gilla
MissCharlotte

MissCharlotte

Kvinna ·

Vattenmelon87: Ah! Men då förklarar det saken :P. Hur menade du med att jag inte haft H/I då? Asså har det nu. Förstod inte riktigt. 
Gilla
Community

Är du redo att påbörja din resa?

Bli medlem