Nu är Fråga Kirurgen-sektionen live! Välkommen med frågor!
Anonym användare

Anonym användare

550 cc för stort?

Bröstförstoring

Ska om 2 veckor genomgå en bröst förstoring, jag har alltid älskat stora bröst och har inget emot "fejt looken", men är ganska kort och liten, är 160 och väger 54 kg. blir 550 aldelles för stort för mig isf? Och sen undrar jag om någon kan sätta ord på vilken slags smärta man har efter operationen :p?

7

Sortera efter

lalle

lalle

Kvinna ·

jag är 165 och väger 55 och jag la bara i 390cc men jag hade C kupa innan och idag har jag G :)

Gilla
Rosamoln

Rosamoln

Kvinna ·

Svårt och säga utan bilder osv;) Men jag är 169 och väger 55 kg och jag ska minst ha 500cc, och helst 600 om det går! Men jag älskar stora bröst som ser "fejk" ut;) Så allt är ju tycke och smak:)

Gilla
Anonym användare

Anonym användare

hur ont du har kan man aldrid säga, det beror på din smärttröskel samt kropp.. själv hade jag aldrig ont.. att sova kvar på kliniken var ju som att vara en prinsessa.. jag kunde veva med mina armar likt en väderkvarn 4h efter min op.. andra som låg vägg i vägg med mig låg och spydde av smärta typ :P

Gilla
mimmis_02

mimmis_02

Kvinna ·

Jag är 175 och hade ca 200-300 i egen vävnad och la in 550! Från första stund tyckte jag dom var helt enorma men nu har jag börjat vänja mig och tycker inte alls dom är så stora! Vet att några av mina vänner som vet om min op tycker att dom är förstora men det är ju inte deras bröst utan mina och det är ju jag som skall trivas med dom och med min kropp!!

Smärtan går aldrig att jämföra med någon annas men för mig var det helt fruktansvärt, värre än min förlossning.. Tyckte mig ha väldigt hög smärtgräns innan men kommer aldrig säga det igen! Men dom jag känner som har genomgått en bröstförstoring har inte haft så ont.. Kanske är det bara jag! Hoppas du slipper!!! =)

Gilla
Anonym användare

Anonym användare

mimmis_02 skrev:

Jag är 175 och hade ca 200-300 i egen vävnad och la in 550! Från första stund tyckte jag dom var helt enorma men nu har jag börjat vänja mig och tycker inte alls dom är så stora! Vet att några av mina vänner som vet om min op tycker att dom är förstora men det är ju inte deras bröst utan mina och det är ju jag som skall trivas med dom och med min kropp!!

Smärtan går aldrig att jämföra med någon annas men för mig var det helt fruktansvärt, värre än min förlossning.. Tyckte mig ha väldigt hög smärtgräns innan men kommer aldrig säga det igen! Men dom jag känner som har genomgått en bröstförstoring har inte haft så ont.. Kanske är det bara jag! Hoppas du slipper!!! =)

Ja smärtan går verkligen inte och jämföra. När jag läst här, endel har knappt ont dagarna efter, endel lite grann osv. så jag ahde förväntat mig nått sånt, men faan vad ont jag också har haft. Dom första 4 dagarna var hemska. Trodde aldrig jag skulle få så ont. Inte värre än min förlossning men förjävla ont har jag haft och min pojkvän tkr jag har varit mesig, men han vet fan inte hur det kännts!!

Gilla
Anonym användare

Anonym användare

Var på konsultation idag, opereras nu den 29/11 så det är snabba ryck. Men tror det blir 550 .. :)

Okej, jag förbereder mig på det värsta så kan det ju bara bli bättre smärtmässigt! .. :P

Gilla
Anonym användare

Anonym användare

Var på konsultation idag, opereras nu den 29/11 så det är snabba ryck. Men tror det blir 550 .. :)

Okej, jag förbereder mig på det värsta så kan det ju bara bli bättre smärtmässigt! .. :P

Gilla
Community

Är du redo att påbörja din resa?

Bli medlem