Nu är Fråga Kirurgen-sektionen live! Välkommen med frågor!
Smarrig

Smarrig

Kvinna ·

550cc bröst 2 månader. Ställa mig in på korr?

Bröstförstoring
Hej alla glada vackra tjejer!
Idag fyller mina bröst 2 månader, eller 8 veckor rättare sagt.
Jag har börjat träna som vanligt (förutom allt som har med bröstmusklerna att göra) och det går toppen! Har ett pyttelitet obehag när jag ligger på höger sida ibland men inget jag stör mig på speciellt mycket. 
Har hittils klarat mig från märkbar muskelpåverkan, enbart pyttelite när jag spänner brösten. Absolut inget jag stör mig på om det håller sig som det är :)
MEN... Jag har börjat diskutera med min sambo och vi är båda lite kluvna. Jag är fullkomligt medveten om att det gått väldigt kort tid. Men mitt högra bröst är så olikt det vänstra. Det syns självklart bäst när man tar kort, och jag antar att det är sanningen. 
Det högra bröstet är större, går ut mer mot sidan och det ser ut som att det är db? Det konstiga i det hela är att det inte verkar vara db när man känner, eller ens konturer av db. Det är faktiskt bara en skugga, som att min hud fortfarande är blå. Sjukt konstigt.. 
Jag ska efter att jag lagt upp denna tråd maila Gunnar och höra med honom vad han tycker.
Men jag undrar mest just nu vad ni tycker? Hade ni nöjt er? väntat några månader tills efter sommaren så man får ett mer rätt resultat? eller gjort om rätt snart? 
Jag är ju nöjd.. verkligen jättenöjd, men samtidigt tycker jag dom är för olika och vill inte ha alltför stor skillnad på dom. Det vänstra ser så mkt bättre ut och har hängt till sig väldigt fint. 
Självklart har jag märkt att det högra ändras från dag till dag, men bara väldigt långsamt. Har dock svårt att se att det kan bli som det vänstra då det är så mkt större...
Skulle jag tagit olika storlek på implantat??
Just nu vet jag varken ut eller in men vore tacksam för något svar med lite feedback :)
Kram till er alla! <3
15

Sortera efter

Plattutten

Plattutten

Kvinna ·

Hubba hubba vilka snygga bröst! Jättefin form! Har du gjort ett lyft också? Jag tänker att en kant kanske har med snittet att göra, att ärren läker lite olika?
Gilla
MissFiona

MissFiona

Kvinna ·

Hej. Jag ser faktiskt ingen större skillnad. Tycker de ser jätte fina ut. Som jag nämnt i någon annan tråd, tycker jag att de som lagt in olika storlekar får en synbar skillnad trots liten storleksskillnad.
Gilla
Taxörat

Taxörat

Kvinna ·

Nu är väl jag inte den rätta att uttala mig, mina är inte ens två veckor 💡 Men efter vad jag läst här så kan det ta upp till ett halvår innan bakningsprocessen är klar.
Gilla
Indira

Indira

Kvinna ·

Jag tycker också dom är jättefina och ser ingen storleksskillnad mvh Indira
Gilla
Candycane

Candycane

Kvinna ·

Fina bröst! Jag förstår faktiskt inte vad du ska korra eller hur du ska få Gunnar att korra det. Att dina bröst inte är likadana när du fotar med blixt är nog väldigt vanligt. Inga bröst är exakt likadana! Mina är inte heller likadana när jag fotar med blixt men det är inte så de ser ut i den verklighet som jag ser dem i. Hur som kommer korren inte att ske förrän troligen efter 6 månader så det är inget att fundera över nu! Njut av dina fina bröst istället!
Gilla
Smarrig

Smarrig

Kvinna ·

Tack fina! :) <3
Ska försöka ta en till bild om det kanske syns lite dåligt haha. Det är ju så himla svårt att ta bilder, har ni tänkt på det? att i verkligheten ser det helt annorlunda ut?

Ja det kan bli galet också med olika storlekar om man dessutom inte har nån storleksskillnad innan :) Det var ju inte nåt som jag tänkte på innan heller så men man nojar lite över allting emellanåt och tänker på vad man skulle gjort annorlunda.. Jag la upp en liknande tråd förut och då var det några som skrev att det såg ut som db. 
Tusen tack för svar!! 

Plattutten, jag gjorde lollipop lyftet :) Tog bort min förebild då jag la upp min blogg här. som inte är anonym sen ångrade jag mig och nu finns ingen förebild kvar! Sjukt dumt av mig att jag inte sparade.
Gilla
GoldenHeart

GoldenHeart

Kvinna ·

Jag ser inte heller någon direkt storleksskillnad. Möjligen pyttelite skillnad i form om man kollar noga, men å andra sidan så är det sällan man har eller får ett par bröst som är 100% symmetriska! Jag tycker att dina bröst är superfina, och jag hade iaf avvaktat ett par månader till för att se hur de förändras. Kram på dig!
Gilla
Smarrig

Smarrig

Kvinna ·

Tack Indira och Candycane :) Värmer enormt. Och jag känner mig enormt lugn nu. Jag har nog hakat upp mig lite på när jag hört att det kan vara db. Innan det var jag faktiskt väldigt nöjd. Gunnar lär nog svara detsamma som ni har gjort. Ni är bäst!

Gilla
Smarrig

Smarrig

Kvinna ·

GoldenHeart skrev:
Jag ser inte heller någon direkt storleksskillnad. Möjligen pyttelite skillnad i form om man kollar noga, men å andra sidan så är det sällan man har eller får ett par bröst som är 100% symmetriska! Jag tycker att dina bröst är superfina, och jag hade iaf avvaktat ett par månader till för att se hur de förändras. Kram på dig!

Helt rätt! :) Ni får fram mitt tankesätt som det var fram tills för några veckor sen :) 
Ser framemot att köpa bikini och åka utomlands nu. Tusen kramar! 

Gilla
Baylis

Baylis

Kvinna ·

Men HOHO !!! Skit fina ju 👍 Blir ju bara bättre ju mer tiden går..
Men jag har ju samma "problem" att dom är olika, men försöker tänka som så att det inte finns några symetriska bröst. Seb är vi ju bara inne på månad 2 så tror vi har ett tag kvar i läkning ;)
Försöker kika efter db:n men ser inte, tror iaf inte att det någon fara för det :)

Nu får vi allt ta och njuta av våra fina bröst och sluta leta "fel" ;)

Fortsätt att vara nöjd, du har fått ett fantastiskt resultat.. <3 

Kraaam
Gilla
Smarrig

Smarrig

Kvinna ·

Haha tack gulliga du :)) du är så snäll!! Nä men det är helt rätt tänkt! Jag har verkligen inte haft nåt problem förrän detta att det troddes vara dB haha. Man kan bli galen av alt tänk! Men man ska nog var glad att det ser bra ut och att alt gått bra! Och du min vän ska vara nöjd med storleken ;) svårt om man inte är det i slutändan så klart men försöka iaf :) Yes! Nu slutar vi leta fel!
Gilla
sussipussi

sussipussi

Kvinna ·

Jag själv har ju varit väldig noga och tittat här o där o läst och studerat andras bilder för jag tycker det behöver fixas o trixas mer med mina tuttar tills jag är nöjd!

Nu har det gått 4 mån snart och herregud vad de förändras fortfarande...
Nu förstår jag vad alla de som var före mig menar med TÅLAMOD!! 😉
Men jag ska iaf korra 13 maj-sänka bröstvecken eftersom det redan syns att det behövs 😕

Så ge det tid och försök att inte "överstudera" dina bröst som jag gjort...
Efter 5-6 mån kan man se resultat iaf

Lycka till
Gilla
Smarrig

Smarrig

Kvinna ·

åhh tack :) 
Haha alltså det kanske är svårt att se, ska försöka lägga upp lite bilder nu när det gått över 3 månader också. Hur går det för dig bynn? :)

Sussipussi - Förändras dom fortfarande mkt?? Haha alltså känns som att det stått still, men det har det ju såklart nte! 
Har också en korr fundering nu, men ska inte bestämma mig förrän på återbesöket och efter sommaren. Tack! :)
Hoppas det går bra för dig med att sänka vecken! Lycka till :D
Gilla
9April

9April

Man ·

Jag går också o oroar mig för att mina inte ska bli lika. Nu är det bara två veckor sen op men det högra är lite mindre utstående om man tittar uppifrån... Det vänstra är lite mer "svullet" o lite hårdare än det andra. Är det vanligt att de läker i otakt? Hade jämnstora små bröst innan op. Känns bara lite störigt att de inte e lika nu när man gjort dem större. Kanske måste jag ha is i magen??
Gilla
Camy77

Camy77

Kvinna ·

Känner precis som er och jag har oxå 550cc, men däremot så hade jag en liiiiten storleks skillnad innan men inte så att han ville lägga in olika storlekar på implantaten, för då sa han att det var mycket mer risk för väldigt synlig skillnad på tuttarna. Så jag får väl oxå ha is i magen innan de är färdigbakade ;) men man känner sig bara så löjligt nojig :) inte höll jag på och syna mina boobs så här innan op :)) men det är ju som sagt en stor investering och man vill ha det så perfekt som möjligt, men samtidigt när jag får dessa tankar så vet jag att min kirurg gjort det bästa för mig :)) så jag får sluta syna mig själv så mycket och börja njuta av mina "kompisar" istället<3
Gilla
Community

Är du redo att påbörja din resa?

Bli medlem