Nu är Fråga Kirurgen-sektionen live! Välkommen med frågor!
undefined profilbild

Anonym användare

19 jan, 2011

550cc för mycket?? :S

Bröstförstoring

Jaha, då har jag kommit till det stadiet där man blir nojjig över alla beslut man var så säker på efter konsultationen. Känns som att jag lever här inne på forumet nu haha. Innan konsultationen så bestämde jag mig för att ta lite större än vad jag tänkt, eftersom dem flesta skriver att de skulle ha lagt i mer. Nu börjar jag dock vela. Det känns som majoriteten här har mellan 300-450cc, så det känns som att jag tar så mycket mer.. Jag är 1.70 lång, väger 58kg, ganska breda axlar men ändå kvinnlig kropp. Kommer 550cc passa på mig? Det är väl lika bra att köra på mycket så att man inte ångrar sig och vill ta mer sen, eller? :) Tacksam för svar :)

12

Sortera efter

Maria_S

Kvinna ·

19 jan, 2011

Hej.

Nu vet jag inte hur du ser ut i kroppen eller så. men jag är 165 och vägen 55kg och jag ska lägga in 500 el 550 nästa vecka, jag tror att det kommer se bra ut på mig, och eftersom du är lite längre och väger några kg mer så borde det absolut inte se förstort ut på dig =)

Lita på dig själv ocg vad du valde på konsultationen, det kommer säkert bli jättebra =)

Gilla

Anonym användare

19 jan, 2011

Hej :) Åh vad skönt att höra någon som ska göra ungefär likadant. Ja jag tror att det kommer bli jättebra, men man blir helt nojjig såhär innan. Vet nästan att jag kommer ångra mig om jag tar för lite, så det är nog lika bra att köra på :P

Lycka till nästa vecka :)

Gilla

Anonym användare

19 jan, 2011

kör på med 550, jag la in 500 förra veckan och kan vissa fall tycka dom vart små. jag är 176 och väger 69. Fast min läkare fick inte plats med mer sa han.

Gilla

Anonym användare

19 jan, 2011

Okej :) ja jag tror jag gör det! det känns som att det kan bli bra, man vill ju inte ha för stora men inte heller små :P så tar faktiskt hellre lite större :)

Min sköterska sa att det nog skulle bli jättebra med 550cc på mig, valde även ganska breda implantat så jag tror jag kan bära upp det ganska bra :)

Gilla

Anonym användare

19 jan, 2011

jag har mentor gelehallon runda 500 cc mp+ cov 1

Gilla

Anonym användare

19 jan, 2011

Jag la in 440 cc eftersom alla sa att man skulle ta den större storleken om man valde mellan två. Nu i efterhand hade jag tagit en storlek mindre då jag tycker mina är i största laget. Så den största är inte alltid den bästa.

Gilla

Uniica

Kvinna ·

19 jan, 2011

Även om man känner att man är rädd att dom ska bli för små.. så är det inte så jäkla lätt om man upplever dom för stora. Jag har precis lagt in 600 cc jag är nöjd men jag börjar känna att dom är lite väl stora. självklart är det en smak sak men när man väll har brösten på plats så måste man tänka.. aa dom här ska jag gå runt tills det är dags för ett byte.

Gilla

Anonym användare

19 jan, 2011

Jo precis, förstår hur du menar. Magkänslan min säger att 550cc kommer bli jättebra och passa till min kropp :) Dock har jag tyvärr en tendens till att lyssna mer på andra än på mig själv, så det är därför jag börjat vela om det blir för stort. Jag måste helt enkelt se till vad jag vill ha, det är ju trots allt jag som ska gå med dom där brösten varje dag:)

Jag kommer självklart vela fram och tillbaka miljontals gånger innan operationen, men det gör nog alla. Så får jag se vad jag känner för i slutändan :P

Gilla

Anonym användare

19 jan, 2011

jag trur inte det ar for mycket. jag tyckte 440 var stort når jag gjorde min OP, men man vanner sej med storleken och efter kvart tycker man det blir for litet. så ta heller lite større en du ønskar.

Gilla

Mrs V

Kvinna ·

20 jan, 2011

Ska man välja stora implantat så får man tänka längre fram också. Är det något man kan tänka sig leva med i flera år? Eller tror man att det bara kommer bli, man tycker det är kul nu ha stora bröst som syns.. och som säkerligen kommer uppmärksammas.. men efter något år kanske man tröttnar för man fått uppleva denna grejen med stora bröst.

För en hel del (och jag förstår) har ju inte haft stora bröst och aldrig fått ha den känslan och när man operarer sig så vill nog många uppleva det. Men vill man leva med det också? Det kan många glömma.. många av de tjejer som gör stora bröst nu väljer att göra mindre sen. Dem har fått "leka av sig".

Och därför man ska tänka.. är det något man vill uppleva eller vill man leva med det i flera år.. "är det jag?" lixom. Jag har redan nu stora bröst.. jag har upplevt hela detta konceptet stora bröst medför. Jag kan varenda trix för få dem riktigt stora och jag trivs med det.. det är därför jag väljer att op. och göra dem i den storleken typ jag brukar trixa upp dem till :P Jag personligen skulle inte trivas i små bröst, det har aldrig varit min personlighet.

Men man ska tänka sig för, har även jag gjort. Och min läkare sa med att dem kommer inte alltid va runda upptill..även silikonbröst börjar hänga med tiden och lägger man in mycjet cc så går det snabbare med.

Men jag sa till honom att det kanske inte gör något för om 10 år (då är jag 35) då kanske jag inte vill ha "fejklooken" då kanske jag vill ha dropp på dem :)

Men gå på din magkänsla och tänk även längre steg framåt i tiden. För stora bröst kan va jobbigt, inte bara all uppmärksamhet och samhällets alla negativa och positiva reaktioner. Men också för kroppen och ens egna psyke.

Gilla

Uniica

Kvinna ·

20 jan, 2011

Mrs v ska alltid förklara lite bra som vanligt haha.
Gilla

Sandrah

Kvinna ·

20 jan, 2011

Jag är 167 och väger 60kg... har 600/650cc utan att det är stort på något sätt :) Don´t worry!

Gilla
Community

Är du redo att påbörja din resa?

Bli medlem