MissFiona
Kvinna ·
550cc hp eller snäppet större??
Som ovan är min fråga som jag ställer mig själv och nu er där ute, ska jag köra på 550cc hp bakom eller snäppet större? Jag vet att de flesta säger att man ska ta det större om man velar. Men är orolig att det kan bli för stort. Hmm..
Sortera efter

MissFiona
Kvinna ·
Men också att jag kommer ångra att jag inte tog det lite större.
Gilla

Lovebeauty
Kvinna ·
Jag opades av Peter och han tyckte att jag skulle ha 550cc jag blev lite skrämd och tyckte det såg himlans stort ut så jag gick ner till 500. Nu i efterhand hade jag lätt kunnat tänka mig 550 så mitt råd som så många andra brukar säga på detta forum är att ta det större. Kroppen sväljer en del av ccet ;) lycka till !
Gilla

MissFiona
Kvinna ·
På konsultationen provade jag mp 475 tror jag och 550 hp. De större kändes bäst och Peter tyckte det passade bra till min kropp. Men sen sa han att jag kunde ta snäppet större om jag ville men inte mycket. Jag glömde fråga hur mycket, för jag var så inställd på att inte ta för stora så att det inte skulle synas så mycket. Men nu börjar jag fundera igen för precis som du säger så sväljer kroppen lite.
Gilla

dakt73
Kvinna ·
Håller med Som tidigare inlägg
lyssna på din kropp och din läkare
Gilla

Lovebeauty
Kvinna ·
Han kanske menar att du kan gå från 550cc till 600cc kanske ? För om 550 kändes mest ok så kmr ungefär 50cc att försvinna per bröst när implantaten lagts på plats! :) hoppas du hittar det som känns bäst nudå. Lycka till !
Gilla

Lovebeauty
Kvinna ·
jag tror att du ska ta det större eftersom du är lite kurvig så blir det oftast snyggast ! det tkr jag iaf ;) jag är ganska kurvig och valde 500 men blev rekommenderad 550 och ångrar mig lite i efterhand :/ men fortfarande stor skillnad jämfört med innan :) Jag kmr faktiskt inte ihåg min bröstbredd. Lycka till !
Gilla

della
Kvinna ·
Hej om Peter tyckte att du kunde ta snäppet större, så hade jag gjort det! Till mig sa han att jag skulle ta det mindre och det gjorde jag, nu ångrar jag att jag inte tog det större):
Gilla

MissFiona
Kvinna ·
Tror han sa 12,5 i bröst bredd. Jag valde 550cc hp för som du skriver såg de lite platt ut med mp. Jag är kurvig ja :-). Ska skicka till honom och höra hur mycket mer jag kan lägga till. Känns bara lite dumt att skicka igen, sist jag skrev till honom var jag orolig över att det skulle bli för stort då jag trodde vi bestämt 550 uhp.
Gilla

MissFiona
Kvinna ·
Eller var det 13,5. Usch det där med minnet är inte lätt.
Gilla

Lovebeauty
Kvinna ·
Maila honom viktigast är att ni kommer fram till rätt beslut ! jag vet själv hur lätt det är att missförstå varandra.
Gilla

MissFiona
Kvinna ·
Har mailat honom nu, får se vad och när han svarar. Har 3 månader kvar till op så det är inte så brådskande. Men funderingarna snurrar för fullt :-).
Gilla

tiesta
Kvinna ·
Hej tjejer, jag har precis kommit hem efter min op på Proforma, hade valt 550 HP från början, men under operation visade det sig att det inte fick plats på mig så det blev 500 HP istället. Är också kurvig och visst känns de stora (men vad gör inte det när man knappt fyller a-kupa innan ;)) det känns ändå väldigt proportionerliga. Man vill ju ha lite på överkroppen som väger upp det man har på underkroppen! Ska försöka lägga upp bilder inom det närmsta så får ni se också.
Mitt råd är att ta det större men ha en backup-plan utifall att det inte får plats.
Gilla

dakt73
Kvinna ·
Så kan d ju va oxå att man vill ha 400 men läkaren bara fick in 350cc sen
Skiljer sig ju inte 350 cc till 400 cc så mycket ;)
Läkarenmin sa du kan ta 425 cc men lätt bara bära upp
450 cc så j valde 450 och det gick sa läkaren :):)
Som sagt läkaren ser ju under op om d går med 600 om inte tar han väl 550 cc
Good luck ;);)
Gilla

ofc
Kvinna ·
Jag har 615cc och tyckte från början att det lät groteskt stort. Men gick runt med ristestet i flera veckor och kände till slut att det var lite väl stort. Just därför valde jag den storleken :) Är så glad att jag inte tog 485cc som jag var inne på från början då jag idag kan känna att de ibland känns lite små till och med :D Så gå runt med ristestet hemma och känn efter, du har ju mycket tid på dig att testa dig fram. När det känns lite för stort så tror jag att man hittat rätt.
Gilla

MissFiona
Kvinna ·
Har mailat Peter ang storleken större, och fick svar att 580cc skulle funka. Då frågade jag om det inte blir för tight i klyftan så jag får ont när jag bär bh. Och då fick jag svaret att det finns en risk för det. Så det blir 550 som jag valt från början. Känns på något sätt skönt att han skrev att det kan bli för tight, för nu kan jag släppa mitt storleks velande :-).
Gilla