AliciaLoke
Kvinna ·
26 sep, 2013
575cc utan lyft och tre barn?
Hej,
Jag har precis varit på min andra konsultation och kirurgen har gett mig två olika alternativ.
1. Lägga in implantat och se hur det blir, eventuellt ett lyft efter 6 månader. (Han menar att ärret blir finare om jag gör det efter)
2. Göra lyftet först och sedan efter en tid lägga in implantat..
Jag har urammade bröst som hänger(lagt upp en bild så ni kan se)
Implantaten som ska läggas in är 575cc anatomiska med högprofil. delvis bakom eller helt bakom det ville han inte helt bestämma nu.
Vad tror ni? Han har förklarat att jag har ett dåligt utgångsläge och att db är risken på mig... vad tror ni andra? Nån som gjort liknande?
Han menar att jag inte har något att förlora på att lägga implantaten först och se hur det blir..?
Sortera efter

via_dolorosa
Kvinna ·
26 sep, 2013
Din bild syns inte. Men varför inte ta allternativ nr1 men lägga framför muskeln istället. Om man vill undvika lyft så gör man det bäst meden framförplacering.
Gilla

AliciaLoke
Kvinna ·
26 sep, 2013
via_dolorosa skrev:
Din bild syns inte. Men varför inte ta allternativ nr1 men lägga framför muskeln istället. Om man vill undvika lyft så gör man det bäst meden framförplacering.
Har lagt upp bilden på nytt:) Vet inte varför den inte syntes.. jag vet inte riktigt varför han vill lägga bakom...eller inte helt bakom men delvis sa han..jag är väldigt ny på detta område så har inga meningar eller kunskap om vilken placering som är bra. Frågade honom bara varför och som jag förstod det var delvis bakom bäst för mig..?
Gilla

Anonym användare
26 sep, 2013
Har du varit till en kirurg som är öppen för både bakom och framförplacering? Om han/hon alltid lägger bakom annars är det ganska självklart att du också blir rekommenderad det. :) Men det kan ju vara så att du blivit rekommenderad bakom för att din hudkvalite kanske inte klarar attt bära upp framförbröst.
Gilla

via_dolorosa
Kvinna ·
26 sep, 2013
AliciaLoke skrev:
via_dolorosa skrev:
Har lagt upp bilden på nytt:) Vet inte varför den inte syntes.. jag vet inte riktigt varför han vill lägga bakom...eller inte helt bakom men delvis sa han..jag är väldigt ny på detta område så har inga meningar eller kunskap om vilken placering som är bra. Frågade honom bara varför och som jag förstod det var delvis bakom bäst för mig..?
Gilla

AliciaLoke
Kvinna ·
26 sep, 2013
via_dolorosa skrev:
AliciaLoke skrev:
via_dolorosa skrev:
Nej han lägger framför också.. han var inte helt stängd för det heller. Han ville inte bestäma det nu sa han men om jag frågar mer om det så är det inga problem. Han sa att om jag absolut vill ha framför så gör han det.
Gilla

AliciaLoke
Kvinna ·
26 sep, 2013
Har varit på två ställen .. och på första stället vill han lägga framför men göra lyftet samtidigt,, vilket jag inte vill då jag hört att ärren blir oftast finare om man gör det före eller efter med så passs stora implantat..? eller så är det en skröna som inte stämmer heller:)
Gilla

AliciaLoke
Kvinna ·
26 sep, 2013
Vad tror ni efter att ha sett bilden på mina fantastiskt hängande bröst då? Dum som inte gör lyft innan?
Gilla

via_dolorosa
Kvinna ·
26 sep, 2013
Dina bilder syns inte eftersom du ännu inte blivit silvermedlem. Har du läst på ordentligt om vad en bakomplacering innebär? Och vad en framförplacering innebär. Vissa komplikationer kan man utesluta med valet av placering 🙂
Gilla

AliciaLoke
Kvinna ·
26 sep, 2013
via_dolorosa skrev:
Dina bilder syns inte eftersom du ännu inte blivit silvermedlem. Har du läst på ordentligt om vad en bakomplacering innebär? Och vad en framförplacering innebär. Vissa komplikationer kan man utesluta med valet av placering 🙂
Ahh det förklarar bilderna...:(
har inte läst på om placeringen...
Gilla

AliciaLoke
Kvinna ·
26 sep, 2013
via_dolorosa skrev:
Har nu pratat med kirurgen igen och frågat varför han valde delvis bakom muskeln.. men han sa att jag kan välja vart jag vill ha den. BÅde för och nackdelar med båda placeringarna:) Nu blev det genast svårt när man ska välja saker själv.. har ingen kunskap om detta förutom det jag nu läst om bakom och framför placering...
Gilla

AliciaLoke
Kvinna ·
26 sep, 2013
nu ska det gå att se bilder som jag lagt upp.. bara en på hur mitt fina häng ser ut..:(
Gilla

via_dolorosa
Kvinna ·
26 sep, 2013
Personligen skulle jag ha valt framför men det är DU som ska avgöra detta. det finns massa trådar om för och nackdelarna med de båda placeringarna. Det största problemet med bakom är muskelpåverkan och det största problemet med farmför är rippling även på ovansidan.
Gilla