Nu är Fråga Kirurgen-sektionen live! Välkommen med frågor!
Anonym användare

Anonym användare

590cc UHP eller 700cc HP Snälla hjälp!

Bröstförstoring

Hej tjejer!

Jag har letat som en tok efter bilder där det framgår implantatsstorlek och profiler på nätet men har haft svårt att hitta det jag söker efter.

Jag ska op:a mig den 6 december hos Dr. Oya på Strandkliniken och jag väljer mellan 590cc Ultra High Profil samt 700cc High Profile.

Hon hade av någon konstig anledning inga bilder att visa på hur brösten ser ut vid de olika profilerna och storlekarna och hon förklarade fint att ultra high 590 projicerar en halv cm längre ut än 700 men är ungefär 2cm mindre i diameter.

Hon sa också att jag med min kroppsform skulle kunna ha båda storlekarna utan att det skulle se konstigt ut,  men hon föreslog att jag ska ta 590cc UHP för att det då skulle se "mer näpet ut"...

Jag har dock ingen aning om vad det hon pratar om ser ut som! Har bara mina bilder i huvudet att gå efter och det känns inte så bra att göra ett kvalificerat beslut utan att ha en aning om hur de olika alternativen kan se ut.

Jag är så kluven nu så vet inte vart jag ska ta vägen.

Har hört att kirurger alltid trycker på att tjejer ska ta mindre implantat bara för att de vill att man ska komma tillbaka och göra större senare, så vet inte om det bara därför hon säger så eller inte..

Blää, blir tokig! Och till råga på allt måste jag bestämma mig till i övermorgon eftersom de måste beställa in implantaten till kliniken.

Finns det någon här som har någon av de storlekarna? Någon som har valt mellan dem? Hur har ni resonerat?

Uppskattar verkligen svar!

:)

5

Sortera efter

Malin88

Malin88

Kvinna ·

Du kan testa ristestet. Men fick du inte testa 590 och 700cc på konsultationen? Det brukar man få göra. Sen skiljer det väldigt mkt på de två. Tycker det är konstigt du kan välja båda. För man bör hålla sig till sin bröstbredd +-5mm. Så vilket du borde ta beror på bröstbredden. Om du har ca 12.5 bör du inte välja 700cc då de kommer sticka ut mit åt sidorna. Och om du har bredare Bröstbredd kanske 590cc blir strutigt med stort mellanrum.
Gilla
Anonym användare

Anonym användare

Vad är du ute efter ?? Som Malin säger är det ju stor skillnad på storlekarna. Jag har 800cc hp och Malin har 495cc och våra inplantat skiljer endast 0.1 cm i put!!!!!! Sen är mina mkt bredare. Du och jag har ju samma mått kroppsligt sen beror det på hur du är i bröstkorg , axelbredd osv... Och vad du är ute efter ! Lycka till!
Gilla
Anonym användare

Anonym användare

Ååh Malin och Chrizzy, är så glad att ni svarar!
Jag har precis lagt upp två förebilder på mina bröst i mitt silvergalleri! :)

Ja, jag tyckte också att det var konstigt att kirurgen sa att jag kan ta vilket som egentligen. Hon sa att hon rekommenderar att jag tar 590cc UHp men att det går bra med 700cc Hp, dock så skulle 700 sticka ut minst en halv cm på sidorna.

Mitt bröst är ca 13,5 cm i diameter, 590 implantatet är 12,4 cm och 700 implantatet är 14,7cm i diameter.

Så vitt jag har förstår spelar det ingen roll på klyftan vilket implantat jag tar eftersom hon ändå måste lägga dem på samma avstånd pga muskelfästet.

Har gått omkring hemma med ris i BH:n och kännt efter, vet verkligen inte vad jag ska välja, båda känns bra för mig.

Vet inte vad som är snyggast, om det i profil är mer toppigt eller om det framifrån är bredare...

Vill ha stora bröst, men ändå inteså att det enda folk tänker på när de ser mig är att därkommer ett par jättepattar gående...

Sen tänker jag att folk säger att man ska ta den större storleken om man velar mellan två storlekar...

Men vilken är större då? 590 är ju mindre i volym, men har 0,5cm mera projecktion, och 700 har ca en deciliter mer i volym men det ligger på sidorna i stället...

Någon mer tanke någon?

All hjälp uppskattar verkligen!

Har legat sömnlös i natt ^^

Gilla
Malin88

Malin88

Kvinna ·

Du har ett perfekt utgÅngsläge :) Men jag hade inte valt nåt av alternativen för inget av dom passar din bröstbredd. Det kommer påverka klyftan, konstigt hon påstår det inte gör det. För om du väljer mjt smalare implantat och då fyller du ju inte ut bröstkorgen. Och de går inte lägga implantaten mer åt ena hållet för då skule inte bröstvårtan bli centrerad. Så jag hade gått till en annan för att få en annan åsikt. Du är tunn med så tror inte de blir bra att ta så mkt bredare. Risken för rippling ökar då med. Så jag hade lagt i runt 600hp istället. Eller bytt märke till allergan då de har andra storlekar att välja på
Gilla
Anonym användare

Anonym användare

Du har ju idag lite bredd emellan och bröstvårtorna pekar ju lite utåt redan i utgångsläget, min åsikt då så borde du ta ett bredare inplantat för att fylla ut? men som Malin säger det finns ju mer än just dom två.
Gilla
Community

Är du redo att påbörja din resa?

Bli medlem