Nu är Fråga Kirurgen-sektionen live! Välkommen med frågor!
Lina81

Lina81

Kvinna ·

6 mån sen op (400cc) *BILD*

Bröstförstoring

Nästan 6 mån sen op o har lagt upp en före o efter bild för den intresserade :-) (400cc HP, Motiva Ergonmix) Förändrades era bröst något mer efter 6 mån? Mina är fortfarande rätt konformade undertill, men hoppas att detta ska snygga till sig med tiden. Finns det något hopp om att dem kommer göra detta?

18

Sortera efter

muffin_

muffin_

Kvinna ·

Hej! Jag satte in implantat samtidigt som dig ungefär.. Men jag stod inte ut, och tog ut dem i januari.. crazy, men jag är nöjd med beslutet :) Men undrar ändå, hur upplever du att det känns att ha implantat nu när det har gått 6 månader, känns dom som en del av dig?
Gilla
Lina81

Lina81

Kvinna ·

muffin_ skrev:

Hej! Jag satte in implantat samtidigt som dig ungefär.. Men jag stod inte ut, och tog ut dem i januari.. crazy, men jag är nöjd med beslutet :) Men undrar ändå, hur upplever du att det känns att ha implantat nu när det har gått 6 månader, känns dom som en del av dig?

Vad var det med dem du inte stod ut med? Jag är jättenöjd fortfarande o ångrar inte en sekund :-) Dock känns det till o från som att inläggen, framför allt det vänstra (som är lite större än det andra), skaver undertill lite till o från. Detta ska dock försvinna enligt min kirurg men skulle höra av mig om det inte gått över till början på april
Gilla
Emmis 88

Emmis 88

Kvinna ·

Wow vad fina dina bröst är
Gilla
Lina81

Lina81

Kvinna ·

Tack snälla :-D
Gilla
Linnea

Linnea

Kvinna ·

Fina!! Vilken resa de gjort sedan de var nybakade! :) känns de som en del av dig? Eller att något "sitter där"?
Gilla
Marie

Marie

Kvinna ·

Så fina de blivit! Hoppas mitt som inte har lika mkt underpol kommer hänga till sig! Härligt att se vilken förändring de faktiskt gör. Vet inte vad jag förväntade mig, att de ska se ut som nu om 6 månader? :) Får väl ha tålamod.:)
Gilla
Lina81

Lina81

Kvinna ·

Linnea skrev:

Fina!! Vilken resa de gjort sedan de var nybakade! :) känns de som en del av dig? Eller att något "sitter där"?

Tack :-) För det mesta känns dem som en del av mig, men till o från känns det som att inläggen skaver undertill. Har detta inte försvunnit inom ett par veckor ska jag träffa min kirurg o se vad han säger om det
Gilla
Lina81

Lina81

Kvinna ·

Marie skrev:

Så fina de blivit! Hoppas mitt som inte har lika mkt underpol kommer hänga till sig! Härligt att se vilken förändring de faktiskt gör. Vet inte vad jag förväntade mig, att de ska se ut som nu om 6 månader? :) Får väl ha tålamod.:)

Jag har heller inte så mycket underpool även om det kanske ser så ut på bilderna. Så jag hoppas det ska hänga till sig mer
Gilla
Haneen

Haneen

Kvinna ·

Såg att snittet är lagt i armhålorna, var det ett självklart val eller någon särskild anledning? (Hittade din profil genom bildsökningen)
Gilla
Lina81

Lina81

Kvinna ·

Haneen skrev:

Såg att snittet är lagt i armhålorna, var det ett självklart val eller någon särskild anledning?
(Hittade din profil genom bildsökningen)

Det är där min kirurg oftast lägger snittet, och enligt honom är riskerna inte större att lägga det under armarna än under brösten :-) Så jag valde det han rekommenderade o brukade göra helt enkelt :-) Har inte haft några problem o idag syns ärren nästan inte alls :-)
Gilla
Plazatiken

Plazatiken

Kvinna ·

Lina81 - Jättefina o naturliga bröst har du fått! Förstår att du är nöjd! ; ) Ser verkligen bra ut på dig! Jag op:ades 16 nov, så snart 6 mån. Är också jättenöjd men mitt vänstra bröst känns lite större än det andra. Var ditt större från början, eller upplever du att det blivit det efter op? Kanske inte låter så märkvärdigt, men för mig blir det blir en extra "bulle" upptill och gör att vänstra bh-kupan blir för liten. Alltså när jag har bh:n på mig trycks vänstra bröstet ut och det blir en till bubbla. Ska lägga ut en bild så snart jag kan. Känns som jag kan ha slarvat med bröstbandwt på vänster sida.. :/ Hoppas ditt skavande försvinner snart.
Gilla
Lina81

Lina81

Kvinna ·

Plazatiken skrev:

Lina81 - Jättefina o naturliga bröst har du fått! Förstår att du är nöjd! ; ) Ser verkligen bra ut på dig! Jag op:ades 16 nov, så snart 6 mån. Är också jättenöjd men mitt vänstra bröst känns lite större än det andra. Var ditt större från början, eller upplever du att det blivit det efter op? Kanske inte låter så märkvärdigt, men för mig blir det blir en extra "bulle" upptill och gör att vänstra bh-kupan blir för liten. Alltså när jag har bh:n på mig trycks vänstra bröstet ut och det blir en till bubbla. Ska lägga ut en bild så snart jag kan. Känns som jag kan ha slarvat med bröstbandwt på vänster sida.. :/ Hoppas ditt skavande försvinner snart.

Mitt vänstra var lite större innan op och är det nu med. Hade jag varit mer "vaken" på konsultationen hade jag bett honom lägga in lite mer i det högra. Men jag hade bara storleken o massa annat i huvudet att jag inte ens kommer ihåg att kirurgen sa att mitt vänstra bröst är lite större. Detta är inget jag hade funderat på så mkt innan. Vänster bröst skaver fortfarande till o från men det har blivet bättre. Där emot har formen undertill ännu inte blivet mjukare i formen. Väntar på att få tid till ultraljud då min kirurg misstänker att jag kan ha vätska mellan implantatet o egna bröstet
Gilla
Plazatiken

Plazatiken

Kvinna ·

Oj kan man få vätska mellan implantatet och bröstet? Skönt att du ska få en tid för ultraljud iaf! Hoppas det löser sig på bästa sätt för dig! : )
Gilla
Lina81

Lina81

Kvinna ·

Plazatiken skrev:

Oj kan man få vätska mellan implantatet och bröstet? Skönt att du ska få en tid för ultraljud iaf! Hoppas det löser sig på bästa sätt för dig! : )

Ja det var så jag förstod honom iaf :-)
Gilla
Haneen

Haneen

Kvinna ·

Lina81 skrev:

Haneen skrev:

Såg att snittet är lagt i armhålorna, var det ett självklart val eller någon särskild anledning?
(Hittade din profil genom bildsökningen)

Det är där min kirurg oftast lägger snittet, och enligt honom är riskerna inte större att lägga det under armarna än under brösten :-) Så jag valde det han rekommenderade o brukade göra helt enkelt :-) Har inte haft några problem o idag syns ärren nästan inte alls :-)

Jag förstår. Får väl se vad som sägs på min konsultation, armhåleplaceringen känns nämligen lockande. Är det någon skillnad i läkningstid/sjukskrivning? Hur länge var du hemma efter?
Gilla
Lina81

Lina81

Kvinna ·

Nej jag tror inte det är någon skillnad på hur länge man får vara sjukskriven. Kan tänka mig (men vet inte) att det kanske tar längre tid att läka med snitt under brösten med tanke på att man ju då har bh'n på eller precis under snittet o det borde ju irritera snittet tycker jag? Jag var sjukskriven 4 v pga att jag har ett ganska tungt arbete (hemtjänsten). Annars brukar man bli sjukskriven 2-3 v
Gilla
Siri70

Siri70

Kvinna ·

Ser att du op dig på reformedica i örebro . Är du nöjd med kliniken och operationen?
Gilla
sarahh

sarahh

Kvinna ·

Önskar jag kunde se bilder! snart hoppas jag :)
Gilla
Community

Är du redo att påbörja din resa?

Bli medlem