Nu är Fråga Kirurgen-sektionen live! Välkommen med frågor!
Uniica

Uniica

Kvinna ·

6 månader 600 cc!

Bröstförstoring

Tiden går så snabbt. Allt har gått bra och inga komplikationer överhuvetaget. började med bh tidigt på grund av tygnden som tog kål på mig i början. Gick in här för att ta bort lite bilder känns ingen mening längre att ha dom här.

Sen kanske ni undrar om jag är nöjd och så.. ja det är jag väll men om jag opererar mig igen så blir det förminsking har börjat få sån avsmak för silikon bröst speciellt när dom är så stora. mindre storlekar är så mycket finare. Men det är väll alltid så att man måste testa på att ha det ett tag för att sen tröttna? nu tänker jag inte boka någon ny operation förns kanske efter barn och så vidare om jag ska förminska dom eller vad det nu blir!

Tack för mig ! hoppas jag har varit lite till hjälp i alla fall

Kommer nog inte vara inne här men ni som har fråger eller vill ha min blogg osv.. kontakta mig via pm.

13

Sortera efter

Uniica

Uniica

Kvinna ·

Måste till lägga att ärren kunde blivit finare .. svarta tycker jag dock.. antar att det har med m2 att göra även om jag inte använde det då

Gilla
Anonym användare

Anonym användare

Vad är m2? Mvh Ramina
Gilla
Uniica

Uniica

Kvinna ·

Melanota "barbie drogen"

Gilla
Anonym användare

Anonym användare

jaha okej då förstår jag :) 

Gilla
Anonym användare

Anonym användare

Uniica skrev:

Måste till lägga att ärren kunde blivit finare .. svarta tycker jag dock.. antar att det har med m2 att göra även om jag inte använde det då

Hur långt efter operationen började du med melanotanet?

Gilla
Uniica

Uniica

Kvinna ·

började innan typ 2 månader eller något tog det 3 veckor sen sluta. Men m2 sitter i kroppen längre en vad man tror.. alla ärr blir svarta spelar ingen roll om det är före eller efter

Gilla
Anonym användare

Anonym användare

Okey. Jag tar ju det också nu, inte så hög dos däremot så har inte fått några svarta ärr. Men de har blivit brunrosa typ. Inte så snyggt. Ska sluta tre månader innan operationen, hoppas det räcker...

Tror jag råkade komma in på din blogg förut, du hade skrivit ett inlägg om melanotan. Tror det var du iaf. :) Kan hålla med dig till viss del. Sjukt hur jag har tänkt egentligen... gått från att vara totalt emot att sola för hudens skull till tänka att det är normalt att sola i solarium flera gånger i veckan "för jag tar ju melanotan, då äre lugnt"...

Vad man gör för skönhet... jag har däremot inte märkt så väldigt mycket bieffekter. Inte fått så mycket prickar eller mörka ärr. Jag kanske har tur bara. Men är så klart orolig över långtidseffekten.

Fast jag tror inte att man får cancer av det ärligt talat. De pigmentfläckar jag har fått har främst varit såna jag hade innan som bara blivit mörkare, och typ dolda som jag ändå kunde ana som kommit fram.

Menmen, man vet ju aldrig...

Är vit som ett spöke annars året om så just nu känns det värt det. Men få se hur jag känner sen... måste ju sluta snart för ärrens skull.

Nu svamlar jag som vanligt totalt OT. :P Sorry. ^^

Gilla
Uniica

Uniica

Kvinna ·

ja de var säkert jag... :P Så klart man tycker att det är bra om man inte får bieffekter haha du ska se en vännina till mig så synd om henne hon fick en blåtira av en annan tjej och höll på med m2 och det var 4 månader sen.. blåtiran vid ögat är fortfarande kvar.. inte lika skarpt men den syns tydligt och såna saker kan man inte hindra om det händer olycker med mera.

jag tyckte om m2 i början jätte mycket men.. det var för mycket fel med det också... färgen vart inte heller fin och nu kan man till och med se vilka som tar m2. det är bara att svamla på

Gilla
Anonym användare

Anonym användare

Ja jag har ett blåmärke på ena låret som aldrig försvinner... haft haft i kanske 3 månader nu eller nåt.... det bleknar men aldrig helt. :S Som tur är inte kring ögat iaf! ;)

Jag tycker min färg har blivit ganska fin. I början blev jag väldigt grå däremot. Men sen började jag äta maxosol som innehåller betakaroten som färgar huden lite gulorange. Så nu har det blivit mycket finare färg. :) Men det är inte den färg jag får naturligt om jag blir brun. Inte för att jag blir särskilt brun eller särskilt ofta iförsig... Men den är fortfarande lite grå ärligt talat. Normalt blir jag gyllenbrun när jag blir solbränd (vilket tar typ tusen biljoner år i utomlandssol för mig). Nu är jag mer rödbrun med lite grått. :P Fast fortfarande bättre än så vit att folk kallar mig lik varje sommar...

Men jag skulle nog inte våga ta det här året om eller höga doser som vissa gör. Tar väldigt låg dos och tänker bara ta på sommaren. På vintern är många ljusa ändå. :) Och ljust kan också va fint. Fast fått mycket komplimanger nu, alla säger att jag passar så bra att va solbränd. Brukar som sagt va KRITvit annars. Så de undrar förstås lite hur jag blivit så brun. ^^

Men har flera negativa effekter också. Det jag stör mig på är att gamla ärr på benen (är klumpig så ramlar jämt) har blivit brunrosa. Ser typ ut som blåmärken, fast de är inte det. Och några skavsår på fötterna blev också brunrosa när de läkte... sen stör jag mig på att jag fick tre prickar mitt på näsan..... blä. :( Hade inga på näsan innan. Och så har jag blivit mörkare kring ögonen, men brukar sminka mig så då syns det ju inte. Och sist men inte minst har musen blivit alldeles mörk. :P Inte så snyggt. :P

Men känner ändå att fördelarna överväger på nåt sätt. Än så länge iaf... hoppas de forskar mer om det så man får veta om det är farligt eller inte. Har googlat massvis och det står bara att det KAN va farligt. Det KAN ge cancer osv. Men det finns inga fall där det hänt. Är typ spekulationer eftersom man experimenterar med pigmenten liksom... vilket iförsig är dumt...

Gilla
Malin88

Malin88

Kvinna ·

Hehe visst är det jobbigt o känna att om katten river en eller får ett stort blåmärke så kommer det synas tills man slutat med mela. Man får försöka o inte va klumpig, jag är dock skitklumpig :S. Men alla ärr blir inte svarta, mina ärr från op har inte ändrats nåt, däremot ett rivmärke på armen som jag gick strax innan jag började med mela är lite mörkare. Om ärren är helt läkta tror jag inte de påverkas. Fast därimot solar jag aldrig armhålorna, kan bero på det med. Om jag solat dom kanske de blivit mörkare? Kandke bäst o täcka sina ärr när man solar :)
Gilla
Anonym användare

Anonym användare

Jag är också skitklumpig... ramlar och slår i mig och gör illa mig HELA TIDEN! :P Men försöker vara försiktig. :P Men jag har inte fått några svarta ärr alls. Alla sår jag fått är brunrosa. Och gamla ärr som jag knappt såg innan har kommit fram och också blivit brunrosa. Kanske för att jag tar så låg dos och inte solar så mkt som de inte blivit svarta? Eller för att jag har dåliga pigment innan också.

Jag försöker komma ihåg att sätta sårtejp på alla sår och ärr innan jag solar. Men har så många överallt så glömmer alltid nåt ställe. :P

Gilla
Malin88

Malin88

Kvinna ·

Cookie: haha jobbigt o va klumpig :) slår mig alltid överallt. Igår lyckades man slå i höften i dörrhandtaget. Hur lyckas man med det? Så lång är jag inte haha :) Finns sårtejp på apoteket? Kanske borde skaffa det :)
Gilla
Anonym användare

Anonym användare

Jaa det gör det. :) Är som en liten vit tejprulle med vit tejp på. :) Brukar ha med mig när jag solar och sätta på tejp lite här och var. ^^

Gilla
Community

Är du redo att påbörja din resa?

Bli medlem