Nu är Fråga Kirurgen-sektionen live! Välkommen med frågor!
GoldenHeart profilbild

GoldenHeart

Kvinna ·

27 mar, 2012

6 veckor efter korr, 590cc UHP

Bröstförstoring

6 veckor har gått sedan jag korrade min DB och bytte implantat till Mentors 590cc UHP. Känner mig jättenöjd med både form och storlek. Gladast är jag att min DB inte alls är lika framträdande som innan korren - och att de blivit fylligare är bara ett plus! :)

Bilderna med linne är utan BH. 
Och jag tejpar fortfarande ärren (bröstvecken), så tejpen gör att bröstveken ser lite oskarpa ut på bilderna. Tror att det ser bättre ut utan tejp :)

16

Sortera efter

Emeli

Kvinna ·

27 mar, 2012

sånna bröst vill jag med ha!! :( men få ju bara lägga in 445 :((( däremot har jag egen vävnad :) så har jag tur kanske det blir runt den strleken iaf :)

Gilla

GoldenHeart

Kvinna ·

27 mar, 2012

Jag hade i princip ingen vävnad alls innan op. så behövde lite större implantat för att få stora bröst :) Tror att 445 kommer att bli jättefint och stort på dig :)

Gilla

Emeli

Kvinna ·

27 mar, 2012

Okej :) Ja jag hoppas det blir bra! :) ska ju ha framför också, så det blir lite fylligare än om jag lagt bakom :) Men dina bröst är verkligen kanonfina! :D
Gilla

GoldenHeart

Kvinna ·

27 mar, 2012

Ja, det sägs ju att ca 50cc försvinner med bakomplacering, så framförbröst kan säkerligen upplevas som lite större :)
Gilla

Mrs V

Kvinna ·

27 mar, 2012

Snyyygga.. me liike :) Och avis :P

Gilla

GoldenHeart

Kvinna ·

27 mar, 2012

Mrs V; Tack söta! Jag tycker iofs att dina bröst är grymt snygga också! :)

Hur gick det hos Johan förresten? Sa han något vettigt? :P

Gilla

Malin88

Kvinna ·

27 mar, 2012

Vad kul o se 590cc. Va de jag själv funderade på innan. Hade tagit de om de fanns i coh 2 :) Ser iaf skitsnygga ut på dig! Kanske väljer de implantaten i framtiden. För dina ser mkt större ut än mina trots de nästan har exakt samma mått som de jag har.
Gilla

Sjörövare

Kvinna ·

27 mar, 2012

Jäklar vad fina! O storleken är sååå fin på dig! :D 
Förstår att du är nöjd  🤭

Gilla

Mrs V

Kvinna ·

27 mar, 2012

GoldenHeart skrev:

Mrs V; Tack söta! Jag tycker iofs att dina bröst är grymt snygga också! :)

Hur gick det hos Johan förresten? Sa han något vettigt? :P

Han sa han inte ville göra om mina, även om han sa att 600 borde jag haft för fylla ut min "kostym" , mina bröst.. men han sa att dem är så fina nu att han skulle känna sig så dålig om han gick in och gjorde ett ingrepp och det uppstod någon komplikation.. för han sa varje operation finns risker med infektion etc och det ville han absolut inte riskera på mina bröst.. så han sa "lär dig leva med dem".

Jag bara kände att han ville komma undan en gratis operation.. om han bryr sig sååååå mycket om andraså varför jobbar han som kirurg och gör ingrepp på friska bröst överhuvudtaget?

Så nej tyckte inte han sa något vettig... vet också nu efteråt han har nekat fler än mig som blivit operade av Ron, han fixade väl några tjejer gratis sen började säkert bli dyrt för honom.

Jag har bokat in hos Finn.. ska lägga in 650-700cc

Gilla

GoldenHeart

Kvinna ·

27 mar, 2012

Malin; Tack :) Ser kanske lite större ut på mig eftersom jag är kortare än vad du är.

Sjörövare; Tack söta du! Hur går det för dig med dina bröst? :) 

Mrs V; Det låter ju faktiskt lite som en dålig ursäkt tycker jag.. Det är väl ändå upp till dig om du vill korra och "utsätta" dig för de eventuella riskerna. Tycker att de borde ta sitt ansvar bättre - det är ju ändå Johan som har anställt Ron. Om Johan nu hade sån negativ attityd så tror jag att det blir bättre hos Finn :) Ska du fortfarande ha framför muskeln? 

Gilla

Mrs V

Kvinna ·

28 mar, 2012

Ja precis, tycker jag med men han satt och kollade mig djupt in i ögonen "jag vill verkligen inte riskera något.. dina bröst är helt naturligt perfekta, som kirurg är detta opptimalt att uppnå"

Jag svarade tillbaks men jag är ingen kirurg som är ute efter naturligt resultat.. men han fattade noll. Så sa han att han kan erbjuda mig gratis lyft i framtiden om det skulle behövas om 2-3 år... men vad ska jag med det löftet till? Vem säger att han ens jobbar/bor kvar i Sverige då ens? Eller vad han nu kan syssla med?

Han förökte bara få sig fri.. så vill man ens om jag hade lyckats påtvinga honom operera mig hos honom?

Ja jag behåller framför... för mycket risker med bakom med mitt utgångsläge tycker jag. Tillochmed bakomkirurger säger jag är ett perfekt exempel på någon som ska ha framför (fast att dem endå hade velat lägga bakom erkänner dem haha).

Gilla

GoldenHeart

Kvinna ·

30 mar, 2012

Mrs V; Verkligen tråkigt och dåligt att Johan inte vill sätta sig in i din situation och försöka förstå hur du känner för dian brsöt, och inte bara fokusera på "kirurgiska grejer". Som jag skrev innan så får jag också känslan av att han vill komma undan. D¨ligt! Jag trodde att det viktigaste var att patienterna skulle bli nöjda..
Förstår precis vad du menar.. Man vill ju inte behöva tvinga en kirurg att operera en, då kan det liksom lika gärna vara. Då hade jag vrit lite orolig också att om något hade gått fel, så hade kirurgen kunnat säga "skyll dig själv" och man hade själv fått ta allt ansvar för eventuellt misstag. Nej, då hade jag hellre valt en annna kirurg som VILL operera mig. Tycker att du gör helt rätt i att opa dig hos Finn istället! :) Framför är nog bäst för dig med tanke på att du har mycket egen vävnad. Kommer säkert att bli hur bra som helst! :D

Gilla

Maria83

Kvinna ·

20 feb, 2014

Då jag är ny inom detta område å ska operera mig den 10 mars i år. Med just den storleken. Så undrar jag om de fortfarande känns rätt med storleken eller om ni har ångrat er över något??? Känns ultra hög profil rätt? Vart hittar jag bh i storlekar sen? Måste vara super svårt. Ser ur snyggt ut på er i alla fall! :-)
Gilla

GoldenHeart

Kvinna ·

20 feb, 2014

Jag är fortfarande nöjd med brösten. Tycker att de är i största laget och vill absolut inte ha större iaf. Men jag var "tvungen" att lägga in större implantat för att bli av med DBn, och det är jag nöjd med.

Bhar är inte så himla svårt att hitta. Det finns en del butiker som har, och massor med webshoppar också, både i sveige och england.

Var ska du operera dig?

Gilla

SevenEleven

Kvinna ·

16 okt, 2014

Hejsan.

Ska opereras nu om en månad och lägga in 590cc Uhp. Har nästan inga bröst alls nu så hoppas att dom uppfyller mina krav.

Men är rädd att dom kommer se "porraktiga" ut.

Vad tror ni? Är ny här på sidan så har inte hunnit få några svar på min egna tråd.

Gilla

mimmz

Kvinna ·

26 feb, 2023

GoldenHeart- ser att du har tagit ut dina implantat helt i din profil varför? Jag funderar på att byta ut mina till 590cc som du hade är den ingen bra ide? Vad hände att du behövde ta ut de? 
Gilla
Community

Är du redo att påbörja din resa?

Bli medlem