Nu är Fråga Kirurgen-sektionen live! Välkommen med frågor!
mijo profilbild

mijo

Kvinna ·

29 mar, 2015

600-700 cc framför eller bakom?

Andra bröstoperationer

Hej!

Om man vill ha stora implantat, ca 600-700 cc, vilken placering är då att rekommendera?

Jag har läst jättemånga trådar om framför vs bakomplacering, och som många andra blir man mindre klok för varje tråd man läser haha.

Jag förstår att alla har olika förutsättningar när det gäller placeringen, och att det finns nack- och fördelar med båda.

Men om jag vill ha stora implantat, vad är bäst då? Har läst att bakom är att rekommendera pga av implantatets tyngd, men samtidigt så kanske framför är bättre för muskeln när man har 600-700 cc?

Ja som sagt, blir inte så mycket klokare! Så ni får gärna komma med era erfarenheter och tips.

Tack för svar!!

13

Sortera efter

sockerdricka

Kvinna ·

29 mar, 2015

Jag tänker att när det är så stora implantat så bör en bakomplacering vara skonsammare för huden. Men har egentligen ingen anign, intressant att se fall någon har egen erfarenhet om vad som är bäst! :)

Gilla

Midnattsfrost

Kvinna ·

29 mar, 2015

Det finns några tjejer här inne som har stora framför men minns inte deras användarnamn. Kan ju hoppas att de svarar! Ser att du ska till plastikakademin - har du i förväg diskuterat din storlek via mail? För Gunnar är liite svår att få att lägga in stora implantat - eller det är iaf vad jag upplever. Visst han sa att han kunde trycka in 550 på mig men jag fick intrycket av att han ogärna gjorde det...
Gilla

Anonym användare

29 mar, 2015

Bakom.. Jag har haft framför och bakom. Tyckte framför kändes påfrestande och tungt för huden. Bakombrösten känner jag inte av

Gilla

mijo

Kvinna ·

29 mar, 2015

Midnattsfrost:

Nej, jag har inte diskuterat någonting med Gunnar. Jag har endast gått efter bröstvidden när jag kollat implantat, och eftersom jag har ganska bred bröstvidd, typ 15-16cm så blir det ju runt 600-700cc(gått efter mentors MPP implantat). Nu har jag ju som sagt BARA gått efter bröstvidden, så jag vet ju fortfarande inte vad som skulle passa för mina önskemål, men jag vill ffa ha klyfta och då behöver man väl ha ganska breda implantat?

Så jag hoppas att han inte är alltför omöjlig! Men å andra sidan tror jag inte att han vägrar, eller?

Tin:

Du upplever inte att muskeln känns väldigt spänd eller så jämfört med framförbröst?

Gilla

Midnattsfrost

Kvinna ·

29 mar, 2015

mijo skrev:

Midnattsfrost:

Nej, jag har inte diskuterat någonting med Gunnar. Jag har endast gått efter bröstvidden när jag kollat implantat, och eftersom jag har ganska bred bröstvidd, typ 15-16cm så blir det ju runt 600-700cc(gått efter mentors MPP implantat). Nu har jag ju som sagt BARA gått efter bröstvidden, så jag vet ju fortfarande inte vad som skulle passa för mina önskemål, men jag vill ffa ha klyfta och då behöver man väl ha ganska breda implantat?

Så jag hoppas att han inte är alltför omöjlig! Men å andra sidan tror jag inte att han vägrar, eller?

Tin:

Du upplever inte att muskeln känns väldigt spänd eller så jämfört med framförbröst?

Vägrar gör han nog inte, men han kanske kommer fram till något mindre. Hur som helst lycka till :)
Gilla

LuckyBoobs

Kvinna ·

13 apr, 2015

Snor tråden lite, vad blir det för synlig skillnad mellan framför å bakom?

Gilla

Vinna

Kvinna ·

13 apr, 2015

CCunt skrev:

Om du har liten egen vävnad syns kanterna lätt på implantatet vid framför placering. Har du egen vävnad blir det ofta snyggt o naturligt tycker jag. Jag väljer bakom för att min kirurg tycker det blir bäst på mig (spara på huden och för att jag vill ha ett hållbart resultat som inte blir hängigt framöver. Och för att muskeln håller implantatet på plats)
Gilla

super123

Kvinna ·

13 apr, 2015

Vinna skrev:
CCunt skrev:

Om du har liten egen vävnad syns kanterna lätt på implantatet vid framför placering. Har du egen vävnad blir det ofta snyggt o naturligt tycker jag. Jag väljer bakom för att min kirurg tycker det blir bäst på mig (spara på huden och för att jag vill ha ett hållbart resultat som inte blir hängigt framöver. Och för att muskeln håller implantatet på plats)

Hur ska man tänka med egen vävnad? Kan man bara "plusa" sin egen vävnad med implantatet eller hur funkar det?

Gilla

Vinna

Kvinna ·

13 apr, 2015

Ingen aning! Maila din kirurg och fråga! Tror att egen vävnad i cc och silikon cc är helt skilda åt i den här frågan!
Gilla

9April

Man ·

13 apr, 2015

Din egen vävnad kan du inte plussa på bara eftersom den inte är gjord av samma material. Din vävnad lägger sig om du har tur runt om implantatet men de flesta har väl mer vävnad på något ställe på brösten o då lägger det sig inte jämt fördelat.
Gilla

tokstolle

Kvinna ·

13 apr, 2015

Hej! Jag ska lägga framför, har liten egen vävnad. Vägrade få någon typ av muskelpåverkan..känns som att Patrik borde ha total nekat mig om han trodde att det skulle bli fruktansvärt fult trots att jag har en A kupa nu..Får hoppas det blir bra :)
Gilla

Vinna

Kvinna ·

13 apr, 2015

tokstolle skrev:
Hej! Jag ska lägga framför, har liten egen vävnad. Vägrade få någon typ av muskelpåverkan..känns som att Patrik borde ha total nekat mig om han trodde att det skulle bli fruktansvärt fult trots att jag har en A kupa nu..Får hoppas det blir bra :)
Han upplyste säkert dig om riskerna med både framför och bakomplacering eller?!Men om du vägrade bakom så fanns det ju bara det andra alternativet att gå på. Fruktansvärt fult har jag svårt att tro det blir! Blev det anatomiska maa att du har lite vävnad? Jag litar på honom i ur och skur vilket du också verkar göra, tummen upp! Mvh
Gilla

tokstolle

Kvinna ·

14 apr, 2015

Har länge velat mellan släta eller texturerade framför, men litade på Patrik och ska ta texturerade (Var orolig för rippling) Han föreslog mentor eller silimed, men sista alternativet kunde ge väldigt bolligt och rund utseende så det gick bort. Vägrade inte bakom men han lät mig motivera mig varför jag ville ha framför :) Är inte inne på anatomiska..blir nog runda mentor coh1 texturerade. Får hoppas jag slipper massa rippling och synliga kanter!
Gilla
Community

Är du redo att påbörja din resa?

Bli medlem