Nu är Fråga Kirurgen-sektionen live! Välkommen med frågor!
ELinneaHK

ELinneaHK

Kvinna ·

600 cc HJÄLP VAD STORT? Eller...? Se bild

Bröstförstoring
Hej alla bröstproffs! :)
I lördag svar jag på konsultation hos Jörg. Allt kändes jättebra och han mätte och ställde frågor och allt... och rekommenderade dessa inläggen till mig. Jag trivdes bra i inlägget men det kändes kanske lite stort... och när han då berättade att det var 600 cc så trodde jag att jag skulle smälla av! 600 CC??!?!!!!! jag hade tänkt mig 300 kanske? Jörg förklarade att jag hade breda mått i bröstbredd och att jag hade i princip 0 i egen bröstvävnad och att 600 ju kändes lagom? Att jag inte skulle hänga upp mig på antal cc...
Nu undrar jag vad ni tycker? Se bilden.
Jag har även läst att inläggen bli lite mindre bakom muskeln och att de flesta dessutom snarare tycker att brösten blir för små än för stora
19

Sortera efter

Blondie79

Blondie79

Kvinna ·

Det ser inte alls stort ut. Jag är själv 166 och väger 62 och upplevde att 400 såg ut så där på mig. Vad har du för bröstbredd? Jag har 13 cm. Kolla gärna in mina bilder i mitt galleri.
Gilla
Nallon

Nallon

Kvinna ·

Precis så sa min kirurg också, häng inte upp dig på cc, TITTA i spegeln. Det ser ju inte jättestort ut på bilden, de kommer se större ut naket. Fick du bara prova dessa? Hade han inget med lägre profil som du kunde få prova? Jag blev också förskräckt när jag insåg att jag ville ha 500cc på implantaten men det känns perfekt idag. =)
Gilla
ELinneaHK

ELinneaHK

Kvinna ·

Blondie79: 14,7! fanns alltså inte så många olika inlägg att välja på i mindre storlek.
Nallon: Provade en storlek mindre med lägre projektion (eller vad det heter) men det såg rätt så platt ut? formen kändes inte lika naturligt....
jag är bara så rädd över att vakna efter op och bara: åh nej vad har jag gjort+????
Gilla
rymd

rymd

Kvinna ·

Hallå! :)
Jag hade sjukt lite egen vävnad också, minns ej exakt, men tror det var runt 25 cc eget. Är rätt kort och smal och när jag provade inlägg på konsultation blev jag också helt chockad av antalet cc. (Har också rätt breda bröst)
Nu sitter jag är med 605 cc HP och e helt nöjd :) Kände första dagarna att dem var för stora, men nu känns dem helt perfekta, hade varken velat ha större eller mindre.
Gå efter hur det ser ut på konsultationen :)
Gilla
daria

daria

Kvinna ·

Det ser jätte bra ut!! har 375 och jag vill ha större!!! 
Gilla
ELinneaHK

ELinneaHK

Kvinna ·

Rymd: åh vad skönt att läsa! Hade varit kul att se bilder på dina!!
Gilla
ofc

ofc

Kvinna ·

Jag har nästan samma bröstbredd som dig (14,8) och funderar också på implantat på 615cc. Det känns stort men jag försöker tänka att det är den bredden jag behöver för att fylla ut och de har det putet jag vill ha, så det får nog bli så :) Försöker vifta bort alla tankar om att 600+ bara är för kvinnor som vill ha jättebomber, haha
Gilla
Mamma1969

Mamma1969

Kvinna ·

Hej! Ser inte stort ut alls tycker jag. Jag har 410 nu men ska byta till större. Sen beror det ju på vilken bh /top etc man använder.
Gilla
dr dre

dr dre

Kvinna ·

hej
jag har 650cc och jag är supernöjd, tycker inte att de är små och inte för stora heller, vi är nästan lika långa och väger lika mycket 🙂
jag hade 375cc de kändes bra men jag ville ha klyfta och större och nu är jag väldigt nöjd, hade bestämt 600cc när jag kom dit före op. men när vi kom fram till att jag kunde ha 650cc blev jag glad, väl därifrån fick jag panik och tänkte shit nu kommer det att bli superstora, först kommer boobsen, sen kommer jag, men väl boobsen på plats så kändes de inte enorma som de gjorde i mina tankar.
tycker att det passar dig det lilla man ser på bilden, det kommer att bli toppennice ska du se 👍
ser framemot uppdatering :-)
lycka till och ha det gott
Gilla
Malin88

Malin88

Kvinna ·

Lyssna på jörg. Häng inte upp dig på cc. Det är de största misstaget man kan göra när de gäller storleksval. Alla slukar olika mkt o eftersom du har en bred bröstbredd läggs de mesta på bredden. Storleken hade blivit mkt större om du hade en liten bröstkorg. Tycker inte det ser förstort ut utan de ser ut o passa dig bra.
Gilla
Impalan

Impalan

Kvinna ·

Absolut inte för stort! Ser kanon ut! 👍 Jag vart rädd för mina 450 cc först, men är supernöjd!
Gilla
rymd

rymd

Kvinna ·

ELinneaHK skrev:
Rymd: åh vad skönt att läsa! Hade varit kul att se bilder på dina!!

Ska försöka ladda upp några bilder! :)
Gilla
ELinneaHK

ELinneaHK

Kvinna ·

dr dre skrev:
hej
jag har 650cc och jag är supernöjd, tycker inte att de är små och inte för stora heller, vi är nästan lika långa och väger lika mycket 🙂
jag hade 375cc de kändes bra men jag ville ha klyfta och större och nu är jag väldigt nöjd, hade bestämt 600cc när jag kom dit före op. men när vi kom fram till att jag kunde ha 650cc blev jag glad, väl därifrån fick jag panik och tänkte shit nu kommer det att bli superstora, först kommer boobsen, sen kommer jag, men väl boobsen på plats så kändes de inte enorma som de gjorde i mina tankar.
tycker att det passar dig det lilla man ser på bilden, det kommer att bli toppennice ska du se 👍
ser framemot uppdatering :-)
lycka till och ha det gott

Tack för ditt svar, det känns bra att höra att det är fler som tänkt som jag men ändå blivit nöjda med resultatet! Dina ser jättefina ut!!
Gilla
ELinneaHK

ELinneaHK

Kvinna ·

Jag har mailat Jörg angående min oro (var även orolig över att det på en bild osm jag inte lagt upp här ser väldigt hängigt ut... som riktigt mjölkfyllda amningsbröst) och jag fick ett jättebra svar om att han förstod min oro om att de på den bilden såg hängiga ut och att han tror att inläggen låg lite fel vid den bilden (vi tog den innan han rättade till)... Vi har bokat in en till konsultation i december men han tyckte att jag kunde komma en gång innan dess och prova 550 cc också om jag ville det.

Vad jag minns så såg 550 cc lite platt ut, men jag tror jag vill prova igen för säkerhetskull.

Känner att jag är i trygga händer och jag litar på Jörg, men ni vet hur man blir... överanalyserar varje mm på brösten och bilderna och oroar sig och tänker alldeles för mycket :P

Tack för allt stöd det gör verkligen jättemycket!
Fler som har lika stora inlägg och ungefär samma mått som jag?

Gilla
ELinneaHK

ELinneaHK

Kvinna ·

Malin88 skrev:
Lyssna på jörg. Häng inte upp dig på cc. Det är de största misstaget man kan göra när de gäller storleksval. Alla slukar olika mkt o eftersom du har en bred bröstbredd läggs de mesta på bredden. Storleken hade blivit mkt större om du hade en liten bröstkorg. Tycker inte det ser förstort ut utan de ser ut o passa dig bra.

Malin88..... När jag ser bilderna på dina bröt och läser att du opererats av Jörg så blir jag så jävla lycklig för du har typ de snyggaste brösten jag har sett!
Då blir det lättare att helt lita på Jörg och inte hänga upp sig på cc :)
Gilla
Yummipie

Yummipie

Kvinna ·

Hej jag tycker att de ser varken för litet ut eller för stort! Häng inte upp dig på cc utan titta å känn och bestäm efter det. Själv hade jag bestämt mig för 375 cc men det slutade med 500 cc efter många provningar. Ock jag är super nöjd! Lycka till med valet.
Gilla
Malin88

Malin88

Kvinna ·

ELinneaHK skrev:
Malin88 skrev:

Malin88..... När jag ser bilderna på dina bröt och läser att du opererats av Jörg så blir jag så jävla lycklig för du har typ de snyggaste brösten jag har sett!
Då blir det lättare att helt lita på Jörg och inte hänga upp sig på cc :)
Tack vad söt du är! Jörg är väldigt mån man blir nöjd så det blir säkert bra! Ta det som ser bäst ut i spegeln :)
Gilla
Morot

Morot

Kvinna ·

Ser fint ut till din kropp tycker jag. Lycka till
Gilla
Lilnatty

Lilnatty

Kvinna ·

ELinneaHK skrev:
Hej alla bröstproffs! :)

I lördag svar jag på konsultation hos Jörg. Allt kändes jättebra och han mätte och ställde frågor och allt... och rekommenderade dessa inläggen till mig. Jag trivdes bra i inlägget men det kändes kanske lite stort... och när han då berättade att det var 600 cc så trodde jag att jag skulle smälla av! 600 CC??!?!!!!! jag hade tänkt mig 300 kanske? Jörg förklarade att jag hade breda mått i bröstbredd och att jag hade i princip 0 i egen bröstvävnad och att 600 ju kändes lagom? Att jag inte skulle hänga upp mig på antal cc...

Nu undrar jag vad ni tycker? Se bilden.

Jag har även läst att inläggen bli lite mindre bakom muskeln och att de flesta dessutom snarare tycker att brösten blir för små än för stora
Mina såg mycket större ut och jag hade 325cc ;) Ska op imorgon så hoppas inte mina blir för stora :/ :) Du kan nog ta högre? Eller nått? Dom kan puta ut mer :)?
Gilla
Community

Är du redo att påbörja din resa?

Bli medlem