Anonym användare
600 cc, stor skillnad från person till ?
Förstår att det ser olika ut beroende på hur man lägger implantatet osv, men att det kan bli så stor skillnad på size, är riktigt förvirrande! Vissa bröst ser ENORMA ut, och andra ser typ hälften så stora ut, med exakt samma cc!
Funderar själv på att lägga in 600 cc, men verkar svårt att bedöma hur det blir innan.
Någon med erfarenhet kring detta? Hur säkra var ni innan OP om storlek?
Sortera efter

kiss
Kvinna ·
Hej, beror ju på vad personerna haft för storlek innan op! Då kolla på det å sen beror det på massa olika saker, om man e bred,smal,lång,kort om man lagt bakom/framför mm
Jag funderar på att byta från 450cc till 600cc nu! Å mina ser obetald så stora ut som många andras 450bröst!
Gilla

sussipussi
Kvinna ·
jag har 595cc,trodde mina skulle bli mycket större.
Men jag trodde oxå att jag skulle få runda "snygga" med stor underpol oxå 😉
Sådär som mina drömbröst ser ut...
Men det är mycket man inte tänker på innan,inte jag iaf.
Som kiss skriver ovanför: bredd vikt,hur mycket bröst man har själv innan och formen på dessa,hur bröstvårter/gårdar ser ut innan mm...mm...
Gilla

GoldenHeart
Kvinna ·
Klart att det blir skillnd pga vikt, längd, hur mkt vävnad man har innan op..
Jag har 590cc UHP och hade inte velat ha större. Men så är jag väldigt kort och smal också. Dock hade jag nästintill obefintliga bröst innan op.
Gilla

sussipussi
Kvinna ·
bynn skrev:
Hej hej:-) jag har 615cc:-) du kan kika på min sida(varnar för blåslagna när jag opa mig för nara 1v sedan +att jag lyft och flyttat vårtgårdarna) Jag jade suuupee svrt att bestämma mig.. men att gå på flera konsultationer och läsa å kika runt mkt här så bestämde jag mig tillslut.. Först av allt tänkte jag mentors moderat plus 350-375 oj så besviken kag blivit En 550-600 mentor coh 2 hp..men de kändes int heller hundra Tillslut så hade jag valt märke och de jag kunde ha då va 545,560 eller 615.. Men sen några dagar innan börja jag panik vela och tånkte gå upp till 700,va så orolig att de skull bli för litet.. Och tur va de att jag inte gick upp..tycker nästan de blev för stort å tungt nu Men jag är nöjd...hoppas bara de kommer kännas lite lättarr snart..när jag älskar att va på gymmet:-) Vad är du ute efter? Valt profil ell märke??:-)Bynn: Dina kommer ju bli grymt snygga 😀
Grattis
Gilla

Smarrig
Kvinna ·
Fint det är redan nu Bynn! Kommer bara bli snyggare och snyggare. Liknar lite mina haha :D
Och till rouge - 600cc blir nog inte gigantiskt stort, tror det blir fint. Jag har 550 cc, är 178 cm, och mina ser bara normalstora ut. Förutom nakna då dom ser ganska stora ut :P
Gilla

Smarrig
Kvinna ·
Thank yoou! :) Ärren är lite vågiga, har så mkt tejp så ser inte igenom riktigt men dom är då inte så fina än, å andra sidan vågade jag inte pilla bort blodet som torkat fast när jag bytte tejp så får se när dom trillar bort. Ska ta kort nästa gång jag byter :)
Hur ofta ska du byta tejp?
Ja jag var där för några år sen! Missade att du gjort där! :) Flyttade från umeå innan jag hann göra, men sen föreslog han bara förstoring för mig så ville kolla vidare :)
Gilla

sussipussi
Kvinna ·
bynn skrev:
Sussipussi..tusen tack vad glad jag blir för ditt medelande:-) De gjorde min dag..man stå ju själv å hitta fel å att de ser olika ut.. Dina va oxå fina:-) Vad hade du för märke??:-)Jag har Arion runda texturerade extra hög profil 595cc 😀
Jag vill ju få till en ordentlig underpol på mina men får se hur mycket det blir när allt läkt ordentligt.
Hade ju inte bästa utgångsläget heller och 595 cc var max vad han fick plats med på mig 😉 första operationen oxå jue (och sista hoppas jag)
Trodde mina skulle bli lite större men det får duga 😎
Gilla

Smarrig
Kvinna ·
Det är snart 3 veckor sen. 19 Dagar sen :))
Haha jag bytte min tejp efter 2 veckor. Då okejade jag det med sköterskan på kliniken! Höll på att dö/svimma. Mest för att det kändes så konstigt, men gjorde inte ont :) Jag duschade innan, sen var tejpen lätt att försiktigt dra av. Sen luftade jag en stund innan jag satte på ny.
Jag behövde inte rengöra enligt sköterskan men jag vet att vissa använder tvål och vatten. Jag tänkte rengöra nästa gång, om typ en vecka :)
Ja egentligen är det ju så att dom ska lossa av sig själv. Eller att dom ska vara smutsiga. Dock hade jag tejp över hela brösten i 9 dagar innan jag fick se dom så därför så tror jag inte dom lossnade av sig själv, fick ju inte duscha eller så. Men ska vänta tills det blir så nästa gång :)
Jag tror han hette anders? är du nöjd med klinik?
Haha ja jag älskar umeå. Är egentligen från piteå dessutom , men kanske flyttar tillbaks till umeå sen när jag är färdig i sthlm :) min kille är lite sugen också!
Gilla

sussipussi
Kvinna ·
Gilla

Anonym användare
Bynn :) Härligt 👍 Bra val!
Överlåter det mesta till läkaren, blir så jäkla roddigt annars, i fall jag väljer fel bara för att man är envis typ, INTE så kul!
Men storleken blir nog som sagt ca 600 cc, och bakom muskeln, och så vill jag ha en fin underpol såklart, och INGA bollar! :)
Ska kika på dina kaboombas nu 🤭
Oooohla laaaa, FINA, trots att dom är så nya, Grattis! 👍
Gilla

sussipussi
Kvinna ·
bynn skrev:
Sussipussi...nu har jag kikat på tråden..hade faktiskt aldrig hört talas omd det förut..
Vad va de som fick dej att välja just det?? Är de mjukt som perthese typ?
Blev de specialbeställning..eller va de i bassortimentet på kliniken..??Gilla

sussipussi
Kvinna ·
Jag är nöjd änsålänge 😀
Op mig 19 dec -12, ska tebax i slutet av mars för 3 mån koll.
Känns bra hittils förutom muskelkramperna som jag hoppas ska ge med sig 😉
595cc var max som fick plats,annars hade jag nog valt 700cc minst.
Men jag nöjer mig såhär,vill inte op i onödan igen.
Det har varit en jädra pers med smärtan o allt,och jag är annars tålig som sjutton.
Så klarar jag mig utan komplikationer så är jag jättenöjd 😎
Hur går det för dig?
Dina är ju bara såå snygga 👍
Gilla

Smarrig
Kvinna ·
bynn skrev:
Smarrig...okej de lät lite läskigt...skulle aldrig våga skölja med tvål å de.....inte än..de lät jätte läskigt. Jag tro nästan att jag låter tejpen sitta kvar till några duschar till..våga fan int nu://// Okej du träffade anders:-) Polarkliniken är hur underbara som helst man känner sig jätte trygg i deras händer,man fick ett hotellrum där och så. Kom dom in å gav medicin när man hade ont:-) Kändes jätte bra att bara ha dom ett samtal bort.att dom vaka natt, och dom svarar alltid dirr man skickat sms:-) fast de varit mitt i helgen ell på kvällen.. Så kunde int valt bättre..nästan tråkigt de är över snart hihi:-) Vars va de du opa dej? Va de bra? Jasså:-) ha du kvar dialekten..ja är egentligen ännu högre uppifrån:) De tyck ja ni ska göra.. De är ju norröver man ska bo:-)Ja, lite läskigt kan jag hålla med om. Vågar inte heller skölja med tvål :P Men det kommer gå fint, det brukar ha läkt bättre än man tror. Jag trodde det skulle vara öppet men det var det ju inte alls . Var mest psykiskt jobbigt :)
Jaa jag har som hört att dom är bra! Kommer ihåg att jag tyckte det va så skönt om jag skulle opa mig där för jag bodde precis runt hörnet haha.
Skönt att stanna över natten ändå :D På ett sätt hade det nog varit bättre!
Jag var på plastikakademin i linköping. Hur bra som helst måste jag då säga. Såklart har jag inget att jämföra med men tror det var rätt val för mig :D
Haha jag märker på hur du skriver att du kommer högre uppifrån. Jag har aldrig haft så grov dialekt men man hör när jag pratar med nån uppifrån i telefon :) Sen massa småord har jag ju såklart kvar. Jag får typ för mig att du är från kiruna eller gällivare ;P
Gilla

sussipussi
Kvinna ·
det är en koll efter 3 månader, då ska det mesta läkt iaf.
Jag är nästan full tatuerad och fött 2 barn...detta var mycket värre ja 😉
De som klarat sig undan med lite "träningsverk" är lyckligt lottade, sen finns det de som tyvärr får tampas med om operationer infektioner mm... lider med dem.
Är nog lyckligt lottad som jag haft det ändå,finns ju alltid dem som har det värre.
Mina bröst stelnar och ömmar ofta,och på en annan tråd här på pof fick jag veta att det är musklerna som krampar,och det är precis så det känns. lite obehagligt och jag hoppas det försvinner snaaaart 😕
Tejpen fick jag ta bort tidigast efter 2 veckor eller tills den började lossa själv.
Man ska ju inte byta för ofta för då irreterar man ärren..
Jag byter tejp i duschen så den lossnar lättare,jag använde ingen tvål för det räckte att det sved lite med vatten 🙁
Jag svimmar nästan varje gång jag byter tejp oså...inte för att det ser äckligt ut men det känns i magen och jag mår illa.
Nej...detta hoppas jag att vi slipper gå igenom på lååång tid framöver iaf 😎
Sambon väntar ju på att få klämma o känna men ICKE säger jag..hahahaha...det dröjer nog ett tag till
Gilla

Smarrig
Kvinna ·
bynn skrev:
Smarrig.... Okej då kanske jag våga me tvål nästa gång.. Njaa jag vet int ångra mejj redan låter så fel å ont...hehe Okej ja de hade ju vari smidigt om de va så nära:-) Tur de va bra där du va å:-) Hur mådde du efteråt? Fick man sova över?? Jasså säg du de...de hörs fast man skriver..hehe I början så har jag skrivi verkligen ordagrannt...(är de ett ord ens?:) Jamen så man sku va lite anonym...men nu orka ja int nå mer.. Skylle på att ja skriv från mibilen å vill använda så lite bokstäver som möjligt:-) Ja du är ju int helt ute å cykla...lite anonym vill man va...int kiruna men samma bokstav;-) då vet du heheKan uppdatera hur det gick för mig, när jag väl vågar byta igen ;P
haha kommer gå fint! Lovar!
Jag hade hemskt ont och låg i frossa direkt efter operationen men fick nåt sjukt smärtstillande så jag svävade på moln och efter det har jag inte haft så mkt smärta. Mest tryck över brösten och stelhet. samt nån känsla av att brösten ska explodera :P Åkte hem på eftermiddagen vilket gick jättebra. Skönt att komma hem :)
Haha ja det är ett ord, om än lite konstigt sådant när man upprepar det :P Nä men ingen vet väl ändå vem man är :P ahah jag tror jag förstår vart du är ifrån :) typ
Gilla

Anonym användare
Ska Op den 5 Mars, GULP! :)
Ja, det är ett HAV av olika val och varianter, och som sagt --- samma val ser extremt olika ut?! Svårt trixigt och förvirrande :)
Vänta snällt, den som vill va fin ... :)))
Gilla

Anonym användare
Bynn - telefonkonsultation . . . JA NU J-RRRR hahaha!
Gilla

sussipussi
Kvinna ·
bynn skrev:
Sussipussi..ja vi som ska va hårdingar...inga veklingar här inte..hehe ...eller... hur blev de!?:-)
Jasså men du de lät ont...känner du de hela tiden???
Ska de bara försvinna av se själv eller v säg kliniken din!??:/
Hehe..få han int klämma...kan säga de finns någon i denna familj som är måttlit sugen på de me..men de kan han ju glömma...han få byta tejpen de få han göra..haha...
Men alltså dom ha väl mjuknat sen du hedde in dlmväl???:-)Gilla

Opticruise
Kvinna ·
Ts tänk på att mkt handlar om hur personerna fotar sina bröst,ett par 300 kan se gigantiska ut medans ett par 700 kan se mindre ut allt beroende på vinkel och avstånd vid fotografering..
Sen handlar det ju om hur man är byggd,jag är kort och smal ,på mig ser 550 större ut,medans på en längre större tjej kan dom rent utav se små ut.Särskilldt om man har hull.. Men på dig som är smal kommer det nog bli perfa ;)
Gilla

Anonym användare
Opticruise Tack!
Hade en HEMSK mardröm i natt ... jag vaknade efter op och såg att brösten var samma storlek som innan, och läkaren var jätte elak :( Huu!
Så du tror att 600 kan bli bra då, inte för stort?
Lite ängslig nu ... bara 3 v kvar!
kram<
Gilla