Nu är Fråga Kirurgen-sektionen live! Välkommen med frågor!
kiwitutte

kiwitutte

Kvinna ·

600cc för stort ? (BILD)

Bröstförstoring

Jag och min kirurg velar om storleken fortfarande och det är operation dag om 2 dagar . Blir galen utav att jag velar hela tiden.

Han ska lägga snittet via vårtgården för att få bort min tendens till turbulära bröst. Sedan har jag 2 väldigt olika stora bröst som man ser på bilden.

Jag var fört rädd att vi skulle välja för små implantat och Patrik förslog 495/560 cc i mina bröst.

Implantaten som var 400cc som jag fick pröva sa jag direkt dom är för små. Fick då 500 cc att prova och kände att ja dom var bra, sengick allting så snabbt och därefter föreslog han 495/560 cc och sen fick jag bara för mig att det kommer bli för lite.

Men sen var vi inne på att lägga 50cc mer i varje så jag kommer upp i storlek lite. Sedan ser jag att folk skriver att man inte märker någon skillnad på 50 cc men något måste man väll se skillnad på?

Jag tror att jag också blir förvirrad för mina bröst är så olika stora :/ åh jag blir galen och Patrik säger att vi ska kolla upp de operation dagen. Men tänk om jag är så nervös och tar fel beslut den dagen. Känns ju som att man inte är precis i sitt fulla bruk att ta beslut precis innan man ska opereras.

17

Sortera efter

annalotta

annalotta

Kvinna ·

Förstår om du inte vill ta nått beslut på op dagen! prata med patrik igen.

Gilla
SevenEleven

SevenEleven

Kvinna ·

Jag har 590, hade dock mindre bröst sen innan men jag tycker du ska gå på din magkänsla om vad du vill ha, Jag valde och inte prova en gång till på operationsdagen pga att jag har sjukt svårt o bestämma mig, älskade storleken på konsultationen så då visste jag att jag kör på de o inget annat! Ångrar mig inte en sekund! Lycka till
Gilla
kiwitutte

kiwitutte

Kvinna ·

SevenEleven skrev:
Jag har 590, hade dock mindre bröst sen innan men jag tycker du ska gå på din magkänsla om vad du vill ha, Jag valde och inte prova en gång till på operationsdagen pga att jag har sjukt svårt o bestämma mig, älskade storleken på konsultationen så då visste jag att jag kör på de o inget annat! Ångrar mig inte en sekund! Lycka till

Men min magskännsla ärdar sig helatiden :/ men Patrik säger att det skulle passa min kropp att ha 600cc och han borde vell inte säga de om det inte var sant?

Jag älskar bröst och stora bröst. Men ändå rädd för att få för stora, men inte för att jag kommer vantrivas utan för att de blir svårt att hitta snygga underkläder :P

Men är nästan mer rädd för att vakna upp och känna att dom är för små.

Dina bröst var sjukt snygga . :) Sen är du längre och smalare än mig så jag borde nog kunna bära upp så stora tuttar ;)

Gilla
SevenEleven

SevenEleven

Kvinna ·

Ja men Säger han att de kommer bli bra så tycker jag du ska ha 600, Jag tycker det skulle passa dig bra! Mina är stora men inte för stora, kan dölja dom om jag vill och framhäva dom utan det blir "porrigt" i linnen :)
Gilla
Anonym användare

Anonym användare

Den här kommentaren har dolts eftersom den inte földe forumets riktlinjer

mmmjo

mmmjo

Kvinna ·

Beror på vad man föredrar. Så svårt att veta från början... Mina blev verkligen pluttifa utan push up, därför gör jag om dem nu. Inte kul att lägga ut 40 till. Ta hellre lite större än för små, är mitt råd. Själv ska jag ändra till 550.
Gilla
mmmjo

mmmjo

Kvinna ·

Efter operationen fick jag 75b/c beroende på bh. Utan vaddering 75b och med vaddering 75c! Min kropp svalde mina implantat! Bilderna hag lagt upp gör att brösten ser större ut, de är mindre!
Gilla
mmmjo

mmmjo

Kvinna ·

Tror man ska lyssna mer på vad kirurgen säger, det gjorde inte jag första gången! Den här gången ska jag det!
Gilla
lunsan

lunsan

Kvinna ·

Varför lägger man via vårt gården? Nyfiken bara
Gilla
Tittis

Tittis

Kvinna ·

Tänk efter vad det värsta scenariot vore bli; att de kommer kännas för stora, eller för små?:)

Sedan tror jag också att man bör lita på kirurgen, Patrik är dessutom superduktig!

Jag bestämde allt på operationsdagen, blev 600cc. Nu när svullnaden har lagt sig tycker jag de känns små, men tröstar mig med att de implantaten var de största som fått plats:)

Gilla
pm145

pm145

Kvinna ·

vill bara tipsa dig om att landstinget kan betala för korrigering om man har assymetriska eller/och tubulära bröst, isåfall ska du gå via vårdcentralen. men det kanske du visste och valt privat ändå! lycka till!

Gilla
Anonym användare

Anonym användare

Den här kommentaren har dolts eftersom den inte földe forumets riktlinjer

Anonym användare

Anonym användare

Ska du lyfta ditt ena bröst?

Gilla
kiwitutte

kiwitutte

Kvinna ·

Snittet blir via vårtgården för att man dka få bort den strutiga formen. Hängde inte med så mycket på den grejen utan tyckte att ja men Patrik vet nog vad han pratar om. Idag är jag lite lugnare och de blir att vi kollar igenom allt på operations dagen. Dock blir det motiva implantat som det ser ut nu. Spännande :) Vi pratade om att lyfta mitt ena bröst. Men valde att inte göra de. För jag vill helst avstå det fast jag vet att resultatet förmodligen skulle blivit bättre mer lyft på den ena. Patrik och jag har pratat om att om jag inte blir nöjd eller behöva lyfta så får jag komma tillbaka. Det kommer kosta då. Men de är en risk jag tar. :) så hoppas han kan fixa lina bröst så dom blir bättre Jag vet om att mitt utgångsläge inte alls är det bästa :/ men hoppas på att dom blir bättre och de kommer göra mycket skillnad för mig :)
Gilla
SevenEleven

SevenEleven

Kvinna ·

Vill inte vara den som är den men får en känsla av att du kanske ska vänta o tänka igenom operationen lite längre! Känns som du inte 100% är redo! Eller har jag bara tolkat allt fel :)
Gilla
SevenEleven

SevenEleven

Kvinna ·

Kom på att du hade op om 2 dagar så tar tillbaka mitt förra inlägg för de är typ ändå försent att ångra sig tror jag :) sorry
Gilla
kiwitutte

kiwitutte

Kvinna ·

Jag har velat länge ich vill ha stora bröst älskar stora bröst. Men gränsen till för stora är hårfin tycker jag så är rädd att dom blir för stora. Men Patrik skrev idag att den storleken ck har pratat om kommer passa mina önskemål så jag försöker lita på honom :) tror bara de är lite panik för snart är de daggs. Är sjukt nervös och nojjar över allt för har lite kontroll behov och nu kan jag ibte kontroller saker som jag vill :p Kalla fötter har jag nog. Men vet att jag vill och längtar tills allt är klart ändå :p
Gilla
SevenEleven

SevenEleven

Kvinna ·

Okej men de kommer gå galant bra! Försök inte stressa upp så mkt :) kram
Gilla
kiwitutte

kiwitutte

Kvinna ·

Tack jag hoppas de. Är sjukt stressad och tycker synd om min sambo som får stå ut med mig :p
Gilla
Community

Är du redo att påbörja din resa?

Bli medlem