Nu är Fråga Kirurgen-sektionen live! Välkommen med frågor!
Bullarna

Bullarna

Kvinna ·

650 cc HP rekommenderad byte till 1050 cc UHP - citadell

Bröstförstoring

Kommer nyss ifrån jörg på citadell kliniken. Jag ville korrigera det som blev fel sist och ev byta implantat. Hade tänkt mig 850 UHP men jörg gav mig kuddarna och bad mig prova. Det var 1050 cc kändes inte så stort. Han tyckte 950 cc eller 1050 och när jag frågade vad han rekomenderade osv så tyckte han 1050. Vad tycker ni? Ser det ut som två bomber? För mycket? Var ärliga.. jag är så osäker. Men vi kom väll överens om 1050, tänker att jag ska lita på han. 1050 hade 5 mm bredare och 2 cm mer projektion än den jag hade nu

24

Sortera efter

Bullarna

Bullarna

Kvinna ·

Vad får jag för bh stl efter? Har 80F nu
Gilla
jess113

jess113

Kvinna ·

Jag tycker inte det ser överdrivet stort ut på dig! Kör på det du själv tycker känns bäst :) om du vill ha 850 eller 1050 så kör på det.

Däremot skulle jag aldrig våga sätta in så stora implantat speciellt efter ett lyft,1050 är tunga implantat och risken finns kanske att dom börjar hänga igen,huden blir ju mer påfrestad av så stora implantat,jag har själv 700 i varje redan och tycker dom är ivägen när jag ska sova på sidan osv så kan ej tänka mig hur det skulle kännas med 1050!

Men det är man själv som ska va nöjd och bekväm med sina bröst :) 

Gilla
Bullarna

Bullarna

Kvinna ·

Tack för dina synpunkter. Har också tänkt på det där med huden.. alltså att dom kommer hänga väldigt mycket. Svårt det där. Men som jörg sa. Det skiljer inte så mycket även om det är med cc. Samma mått nästan eller projektioen ökade 2 cm och det låter ju inte så mycycket. Kändes inte konstigt när jag provade med t-tröjan med. Jag känner knappt av mina 650 och sover/springer osv obehindrat
Gilla
Anonym användare

Anonym användare

Jag tycker inte de ser "för stora" ut på bilden, dock så känns det svårt att avgöra när bilden är tagen lite uppifrån. Det är ju inte jättestor skillnad på 1050 och 950, så om de nu blir så som jess113 skriver med huden så tror jag inte det kommer spela någon roll vilket av implantaten det är. Min kompis la in 1050 och hennes BHstorlek blev 75K tror jag, möjligt att hon har 80 runt. Kör på det som du är trygg med, du ska ju bli nöjd och trivas i dem:)! 

Gilla
angie2

angie2

Kvinna ·

Kanske bäst att inte lägga upp en bild på ditt ansikte så alla kan se? Kanske inte spelar någon roll för dig men ville bara säga till iaf.

Tyckte inte det såg överdrivet stort ut, stort är det men inte överdrivet :) 
Gilla
booobisar

booobisar

Kvinna ·

Hmm jag tänker att de kanske blir ännu större i bh sen när de är på plats. Storleken ser bra ut på dig i kläder men om de är så du vill se ut i kläder kanske du skulle gå ner lite på storleken. Naken kommer de ju se jättestora ut ändå tror jag o går du ner lite i stl kanske de håller sig fint på plats också :)
Gilla
Bullarna

Bullarna

Kvinna ·

Jaa jag dka nog följa magkänslan. Även om det bara skiljer 100 cc så är det endå 100 cc. Tror jag kör på 950. Blev alldeles svettig när han sa 1050!! Herre gud!! Tänkte max 850
Gilla
Bullarna

Bullarna

Kvinna ·

Jaa jag dka nog följa magkänslan. Även om det bara skiljer 100 cc så är det endå 100 cc. Tror jag kör på 950. Blev alldeles svettig när han sa 1050!! Herre gud!! Tänkte max 850
Gilla
Bullarna

Bullarna

Kvinna ·

Måtten är så här på implantaten (motiva) Dom jag har idag. 650cc 14,3 bred 14.3 hög 5.8 i projektion 925 cc har 14.5 bred 11.7 höjd 7.5 i projektion 1050 cc har 15 i bred 12.1 i höjd 7.8 i projektion. Lutar att jag tar 925 men läkaren säger att skillnaden kommer knappt synas mot vad jag har idag
Gilla
Bullarna

Bullarna

Kvinna ·

Vad tror ni? Är det stor skillnad på ultra hög än hög? Ser att höjden är lägre :/
Gilla
silicea

silicea

Kvinna ·

Jag tycker att de är alltför stora! Men det är ju du som ska ha dem och vara nöjd med dem. :)

Gilla
Anonym användare

Anonym användare

Om du byter till 925 så kommer putet bli nästan 2cm mer mot vad du har nu. Hur kan läkaren säga att knappt kommer synas? Jag ser min skillnad på 3 mm!
Gilla
Bullarna

Bullarna

Kvinna ·

Jag valde 1050. Pratade med jörg igår och han sa att han rekommenderade dom till min kropp. Jag litar på han och håller tummarna att det blir bra! 7 mm bredare och 2 cm put. Ska bli spännande att se hur det blir och vilken bh kupa jag får. Har 80F idag så antar det blir 75H eller nått sånt
Gilla
Jojja

Jojja

Kvinna ·

Jag tror verkligen att det kommer att bli supersnyggt på dig! :)
Gilla
feliicia

feliicia

Kvinna ·

Kör på 1050 om det känns bra! :)

Gilla
Bullarna

Bullarna

Kvinna ·

Imorgon är det dax. Sitter på tåget mot landskrona nu
Gilla
hejhopp