Nell
Kvinna ·
07 maj, 2014
65E i tortyren med 225cc??
Jag lade in 225 cc (perthese) i måndags på Citadellkliniken och har 65 E i den sk tortyrbhn. Jag hade väldigt små utammade a-kupor innan. När jag läser här på forumet verkar det som om många som har lagt in betydligt mer cc (och som har varit ganska platta innan) har fått denna storlek i tortyren....Hur är detta möjligt undrar jag? Är mina bröst mycket mer svullna än vad som är normalt tro? Kirurgen sa inte något om det. Jag hoppas i alla fall att det inte är denna storlek jag kommer att landa på i slutändan. Jag ville ju bara ha en 70c max... (jag vet att silikonbröst drar större storlekar, men en ökning med 3-4 storlekar av 225 cc hade jag inte räknat med:).
Sortera efter

Opticruise
Kvinna ·
07 maj, 2014

Hanagh
Kvinna ·
07 maj, 2014

Opticruise
Kvinna ·
07 maj, 2014

Hanagh
Kvinna ·
07 maj, 2014

Hanagh
Kvinna ·
07 maj, 2014

turisten
Kvinna ·
07 maj, 2014
Hanagh: men om du använder 75e så har du ju två storlekar större än Nell med 65e. Om du är 71 cm under bysten så är din riktiga underbandsstorlek dock varken 70 eller 75 utan 60 eller 65 beroende på modell och då måste du även ha en större bokstav i kupan.

Opticruise
Kvinna ·
07 maj, 2014

Pygme
Kvinna ·
07 maj, 2014

Nell
Kvinna ·
07 maj, 2014
Ja, där ser man... Jag hoppas i alla fall på att brösten minskar något när svullnaden lagt sig något... Vet att en del upplever det så medans andra istället upplever att brösten blir större, "ploppar", efter ett tag. Jag tycker ändå det känns lite märkligt att jag skulle öka 3 storlekar på 225 cc (om man utgår från att jag istället för 70a borde ha haft 65b innan op, vilket jag inte heller tror då jag blivit mätt i en "riktig" underklädesaffär där damen mätte mig till 74-75 mkt hårt åtdraget och ordinerade 70 i underband). Hoppas på att jag i likhet med dig Pygme, kommer att uppleva att brösten känns lite mindre efter ett tag!
Undrar hur lite man ska lägga in om man bara vill gå från obefintliga till små bröst.... Jag var först inne på att lägga in 185 cc men ändrade mig delvis för att det enligt kirurgen var så smått att det måste specialbeställas och han hade aldrig lagt in så lite på någon (det var dock inte så att han avrådde mig från att ta den storleken). Missförstå mig inte, jag är egentligen inte missnöjd. Brösten ser redan ganska fina ut och inte gigantiska. Blr det e-kupor av dem så får jag ta det. Helt klart bättre än innan op! Jag är väl mest förvånad antar jag:)

Smika
Kvinna ·
07 maj, 2014
intressant...jag inser nu när svullnaden lagt sig lite mer att jag har fel storlek.

Opticruise
Kvinna ·
07 maj, 2014
Ja, där ser man... Jag hoppas i alla fall på att brösten minskar något när svullnaden lagt sig något... Vet att en del upplever det så medans andra istället upplever att brösten blir större, "ploppar", efter ett tag. Jag tycker ändå det känns lite märkligt att jag skulle öka 3 storlekar på 225 cc (om man utgår från att jag istället för 70a borde ha haft 65b innan op, vilket jag inte heller tror då jag blivit mätt i en "riktig" underklädesaffär där damen mätte mig till 74-75 mkt hårt åtdraget och ordinerade 70 i underband). Hoppas på att jag i likhet med dig Pygme, kommer att uppleva att brösten känns lite mindre efter ett tag!
Undrar hur lite man ska lägga in om man bara vill gå från obefintliga till små bröst.... Jag var först inne på att lägga in 185 cc men ändrade mig delvis för att det enligt kirurgen var så smått att det måste specialbeställas och han hade aldrig lagt in så lite på någon (det var dock inte så att han avrådde mig från att ta den storleken). Missförstå mig inte, jag är egentligen inte missnöjd. Brösten ser redan ganska fina ut och inte gigantiska. Blr det e-kupor av dem så får jag ta det. Helt klart bättre än innan op! Jag är väl mest förvånad antar jag:)

Pygme
Kvinna ·
07 maj, 2014

Hejsan123
Kvinna ·
06 mar, 2019