Nu är Fråga Kirurgen-sektionen live! Välkommen med frågor!
Katek

Katek

Kvinna ·

7 månaders 700 cc har sjunkit för mycket. Återbesök snart!

Bröstförstoring

Hej Tjejer! Opade mig i augusti -13 450 cc framförplacering, då jag hade lite häng (notera lite) Och var ej nöjd pga av storleksskillnad och inte önskat resultat och bytte dessa  mot 700 cc framför placering och vad jag var nöjd med detta! Var ju i himmelriket de första 2-3 månaderna.

Nu är det dags för återbesök och är väl inte så där väldigt nöjd med utvecklingen de senaste månaderna. Då tyngden på implantaten har börjat tala sitt tydlig språk och dem letar sig längre ner var dag... Det är som att dem tynger ner hela bröstet, hade knappt någon vävnad innan op fyllde inte upp en b kupa.

Vad finns det för lösning på detta.

Ska tillägga att jag vid både op nummer 2 påtalade att jag ville ha en bakomplacering av just denna rädsla. Vid flera tillfällen.

Vad ska jag göra nu??

Har ju inte direkt någon stor lust att slänga ut mera pengar på dessa bröst... 

Bilderna talar för sig själv.

Gud så pinsamt att komma och gnälla en 3e gång!!! 

13

Sortera efter

Anonym användare

Anonym användare

Den här kommentaren har dolts eftersom den inte földe forumets riktlinjer

Katek

Katek

Kvinna ·

Jag hade ytterst lite häng innan alla operation, mest tomma. Ville ha en bakom placering första gången men blev rekommenderad en framför. Och resultatet blev bra, men med storlekskillnad och inte riktigt som vi tänkt. Så då ville jag ha 700 cc, korren var gratis betalade bara för de nya implantaten, och han tyckte inte att vi skulle göra en bakomplacering. Även fast jag ville.

Och ett lyft behövde jag varken första eller andra gången heller. Så mycket häng hade jag inte.

Utan man ser ju att det är implantatet som tynger ner och vandrar neråt .

Men om jag sätter bakom då borde ju brösten stanna kvar ''där uppe'' som jag vill och var nöjd med som på bild 1.

jen6 skrev:
Men det är ju rätt logiskt att set skulle bli mer häng om du redan hade och gjorde framför, du skulle kunnat gjort ett minilyft lr lagt bako , tror tyvärr det är en ny OP med lyft som behövs, varför stod du inte på dig ang placering, eftersom du ändå valde själv så blir det nog ny kostnad

Gilla
Katek

Katek

Kvinna ·

Ska tillägga att så här ''tunga'' och långt ner var dem inte när jag hade 450 cc... Jag är helt förfärad att dom vandrat så långt ner, herregud.

jen6 skrev:
Men det är ju rätt logiskt att set skulle bli mer häng om du redan hade och gjorde framför, du skulle kunnat gjort ett minilyft lr lagt bako , tror tyvärr det är en ny OP med lyft som behövs, varför stod du inte på dig ang placering, eftersom du ändå valde själv så blir det nog ny kostnad

Gilla
Courtesy

Courtesy

Kvinna ·

Men vad konstigt att han vägrar lägga bakom om du påtalat din önskan om bakomplacering vid två tillfällen. Jag tycker att du ska ta upp det med honom och stå på dig.
Gilla
Katek

Katek

Kvinna ·

Antar att han vid första tillfället gjorde bedömningen av mitt lilla häng att en framförplacering vad bäst. Men vid andra operation vad jag helt inne på en bakomplacering för att få det resultatet jag ville ha. Och sen nu har dem säckat neråt. För HADE vi satt bakom hade dem inte tygnt ner så här..... Sa även vid op nummer 2 att jag ville ha bakom för att dem ''var så lösa'' och hade motorväg när jag låg ner. Och var rädd för större häng. Men han stod på sig att en framförplacering vad bäst, strax innan operation nummer 2 när jag satt i oprummet med rocken på sa jag igen att finns det inte någon chans att vi kan göra en bakomplacering istället. Svaret var att nej detta blir bäst.

Courtesy skrev:
Men vad konstigt att han vägrar lägga bakom om du påtalat din önskan om bakomplacering vid två tillfällen. Jag tycker att du ska ta upp det med honom och stå på dig.

Gilla
Katek

Katek

Kvinna ·

Jag känner även implantaten (det bubblar och prasslar)  i nederkant på både brösten pga att implantaten tynger.

Gilla
Courtesy

Courtesy

Kvinna ·

Katek skrev:

Jag känner även implantaten (det bubblar och prasslar)  i nederkant på både brösten pga att implantaten tynger.

Kan du inte ta upp det och försöka få korr och passa på att flytta dom då? Har du sparat något skriftligt, mejl eller liknande där det framgår att du ville ha bakom från början. Jag tycker att det låter sjukt tråkigt. Självklart gör kirurgen alltid en bedömning men i slutänden borde ju ändå patientens önskan väga tyngst. Jag var först på en konsultation där kirurgen hade ett "förslag" om vad som absolut blev bäst för mig. Nu handlade det inte om placering utan om implantat, både storlek och typ. Kändes som att vi inte hade samma bild av hur slutresultatet skulle bli och vågade därför inte chansa så jag bytte klinik och kirurg och fick precis de jag ville. Nu fungerar det ju inte i ditt fall då du redan opats där men tycker absolut att du ska stå på dig och förklara. Det måste vara otroligt jobbigt psykiskt att gå omkring och må dåligt över något som man längtat efter och betalat för att få ett bra resultat och inte ett sämre.
Gilla
Katek

Katek

Kvinna ·

Jag håller med! Jag har betalat första op 39 och andra på 26! Så nöjd ska jag ju vara! Jag har haft fullt förtroende för min kirurg och har det fortfarande, är övertygad om att han vill hjälpa till med detta! Allt går ju inte att förutspå. Så ska ta och boka mitt återbesök får vi se vad vi ska göra.

Man tycker ju att alla med bakom bröst som får framflyttat pga av olika anledningar, borde ju samma gälla framför till bakom. Vi får se helt enkelt.

Men visst är det otroligt stor skillnad mellan bilderna eller är det jag som är tokig? Ja menar de första månaderna vad jag verkligen super nöjd och lycklig och sakta har implantaten vandrat neråt...

Courtesy skrev:
Katek skrev:

Jag känner även implantaten (det bubblar och prasslar) i nederkant på både brösten pga att implantaten tynger.

Kan du inte ta upp det och försöka få korr och passa på att flytta dom då? Har du sparat något skriftligt, mejl eller liknande där det framgår att du ville ha bakom från början. Jag tycker att det låter sjukt tråkigt. Självklart gör kirurgen alltid en bedömning men i slutänden borde ju ändå patientens önskan väga tyngst. Jag var först på en konsultation där kirurgen hade ett "förslag" om vad som absolut blev bäst för mig. Nu handlade det inte om placering utan om implantat, både storlek och typ. Kändes som att vi inte hade samma bild av hur slutresultatet skulle bli och vågade därför inte chansa så jag bytte klinik och kirurg och fick precis de jag ville. Nu fungerar det ju inte i ditt fall då du redan opats där men tycker absolut att du ska stå på dig och förklara. Det måste vara otroligt jobbigt psykiskt att gå omkring och må dåligt över något som man längtat efter och betalat för att få ett bra resultat och inte ett sämre.

Gilla
Anonym användare

Anonym användare

maja2

maja2

Kvinna ·

Betalade du 26 för ett par nya implantat? Om det är så låter det väldigt mycket. Jag har betalat mellan 10-15. Jag har tom fått nya gratis.

Gilla
Katek

Katek

Kvinna ·

Ja, jag betalde 26 för en ny op. Och första kostade 39. Det är olika överallt. Men för mig var det värt det. 

Gilla
Katek

Katek

Kvinna ·

Ja jag hoppas det löser sig på ett eller annat sätt, det är ju varken hans eller mitt fel. Men vi kommer säkert på en lösning.

Gilla
Anonym användare

Anonym användare

MissMc

MissMc

Kvinna ·

Jag måste bara få hoppa in och fråga.. Hur mycket fick du betala för fettsugning av bh valken?
Gilla
Courtesy

Courtesy

Kvinna ·

Katek skrev:

Ja jag hoppas det löser sig på ett eller annat sätt, det är ju varken hans eller mitt fel. Men vi kommer säkert på en lösning.

Skriv gärna och berätta hur det gått när du varit på återbesöket. Jag håller alla tummar för dig! Kram
Gilla
Katek

Katek

Kvinna ·

MissMc skrev:
Jag måste bara få hoppa in och fråga.. Hur mycket fick du betala för fettsugning av bh valken?

Det ingick i korrigeringen. Jag fick nya implantat+fettsugning av bh valken+korrigering för 24.000 kr! Fick det som en liten bonus

Gilla
Community

Är du redo att påbörja din resa?

Bli medlem