Frida_star
Kvinna ·
700 cc eller mer?
Jag har en ny op inom kort o kan fortfarande inte bestämma min storlek :( Jag ska göra min andra op och vill ha mer klyfta, är rädd för att jag inte blir nöjd :( Jag hade cirka 100cc egen vävnad innan första op, lade in 500cc o var missnöjd direkt, syntes inte ens att jag hade gjort något, fick en visuell C-kupa..
Sortera efter

PowerS
Kvinna ·

Frida_star
Kvinna ·
Nej det är jag inte :( om man ser på min kropp i helhelt, jag har kraftig benstomme, därför väger jag mer, men ser ut att väga cirka 55 kg.. och jag är 172,5 cm lång..
Det jag mest är missnöjd med är mellanrummet :(
Jag går alltid runt i vadderade bh:ar :(
Jag vet att man inte ska jämfra sig med andra, men jag börja undra om 700cc kommer ge mig stora bröst. Min kompis (cirka 184 cm lång) lade in 800cc, och det passar bra till hennes kropp men hon hade 150cc egen vävnad också.. Hon sa att mina 700cc kommer se större ut än hennes 800cc för att jag är kortare, men jag är tveksam ...

DiamondGirl
Kvinna ·
Hej!
Jag är väl ungefär byggd som du med kraftig benstomme och jag har 700 cc implantat. För min del "sväljer" min kropp väldigt mycket av storleken och just därför ser de inte så stora ut och eftersom jag är rätt bred (inte tjock) så ser implantaten mindre ut.
Om du redan nu har 500 cc och inte tycker att det är tillräckligt stort, eller inte är det resultat du är ute efter, så skulle jag rekommendera att ta större än 700 cc, för jag tror att 700 bara kommer ge dig lite mer fylligare bröst men inte så mycket större. Bara för att din kompis som är 184 cm har 800 cc och det passar bra på hennes kropp så betyder inte det att det kommer se för stort ut på dig för att du är kortare, mycket har ju med kroppsbyggnaden att göra. Jag är 166 cm och jag skulle kunna ha 900 cc utan problem just för att jag är bredare och det får plats en hel del.
Allt handlar om proportioner och om du vill ha större för att det ska se bättre ut så var inte rädd för att gå upp lite mer i storlek, speciellt inte om du vill bli av med ett för stort mellanrum.
Det här är självklart bara mina egna åsikter, sen är det ju upp till dig att bestämma hur du faktiskt gör men jag som själv har 700 cc och har kraftig benstomme, är kort och inte tjock, tycker att det är snyggare om man tar lite större för jag tror du kan bära upp det utan problem =)

Frida_star
Kvinna ·
DiamondGirl: Jag ser verkligen inte "stor ut", jag har strlk 34, 36 på mina byxor, men väger så pass pga av benstommen..
Men är livrädd för att om jag tar 800cc att jag kommer se ut som Dolly Parton, jag tror att jag har hakat upp mig på siffrorna helt enkelt :(..och för att man lyssnar så mycket på alla andra, tror att det kan vara mycket avundsjuka inblandad också...
Min kirurg sade 650cc, men vi har bestämmt 700cc..
samma kirurg ville även att jag skulle op 400cc vid försa op.tillfället..

DiamondGirl
Kvinna ·

Frida_star
Kvinna ·

DiamondGirl
Kvinna ·
Det viktigaste är väl ändå att du känner dig nöjd? Om du tvekar inför att du kommer bli nöjd med 700 cc så kör på 800 cc istället, det är ju trots allt "bara" 100 cc till men det kommer säkerligen ge dig mer fylligare bröst utan ett stort mellanrum, och det var väl lite det du var ute efter?
Man vill ju inte hålla på och operera sig om och om igen för att uppnå det resultat man ville ha från första början, så är det stora bröst du är ute efter jaa, då får du nog öka mer i cc =)

dana747
Kvinna ·
Säger samma sak som DiamondGirl jag tror nog snarare du skall gå på med 800 för att vara säker på att bli nöjd.
det är ju bara 200 till från 500 till 700. Som det känns så tror jag att du kommer att behöva de 100 till för att bli nöjd.
Men kolla inte så mycket på siffrorna. Gå efter magkänsla ist.
Skulle vara bra med en bild så ser man lättare framför sig hur det skulle bli.
Du vet det gammla ordspråket "en bild säger mer än 1000 ord"
vad tror du om profilen då? kanske det skulle vara ultra high ist för att få till mera djup?
Svårt att säga men tror att det behövs mera iaf. men gå efter magkänsla.

Frida_star
Kvinna ·

Frida_star
Kvinna ·

Frida_star
Kvinna ·

dana747
Kvinna ·
30 cm blir väll bra. Då kan du ju få plats med fjärrkontrollen och chips+ dricka dår när du kollar på tv;-)
När man kollar på deras lista så verkar det skilja ca 1 cm på de olika höjderna.
Vet inte om de har 700 i Uh men det skulle jag tro.
Orkar inte ladda ner deras Pdf fil för att kolla bredd höjd volym.
De blir ju lite smalare men längre och det blir kanske mera skillnad på "klyftan"
Konstigt det där med volymen hur det kan försvinna på vissa.
Men det beror nog mycket på utgångsläge hur mycket man har innan och vilken kroppstyp.
Axelbredd, midja, mm

PowerS
Kvinna ·
Jag vet inte om mentor har 700cc UHP, men jag har 700cc UHP av eurosilicone :-)

Frida_star
Kvinna ·
Nu har jag lagt in en bild med bh, och en som är avklädd, den granskas än så länge. Kommer försöka lägga in fler bilder nästa vecka :)

Frida_star
Kvinna ·

dana747
Kvinna ·
jag förstår vad du menar. Såg på bilderna. Hur långt är det mellan bröna? Alltså den platta delen av bröstkorgen mellan De 2?
Jag menar om det låt säga är 4 cm så det blir lätt o räkna.
Om du tar implantat som är 2 cm bredare på diametern och plaserar de på samma ställe så borde det bygga 1cm från varsit bröst innåt (och även utåt)
Alltså 2 cm mellan dem.
Tror du skall gå på Hp jag oxå.
Tror nog att 700 funkar bra, Skulle nog kunna svälja 800 utan att bli "för stort" oxå.

jarica
Kvinna ·

ida2
Kvinna ·
Är du inte nöjd med 500 bör du gå upp till minst 700 för att bli mer nöjd :-P Är vad jag tror :-)