Nu är Fråga Kirurgen-sektionen live! Välkommen med frågor!
Kristina1995

Kristina1995

Kvinna ·

725 cc för stort?

Bröstförstoring

Jag ska operera mig på nordiska kliniken 26/10. var på konsultation hos patrik Höijer i fredags och vi kom fram till 725cc motiva round corse. Antingen så lyssnade jag inte alls eller så har jag uppfattat det som att round är formen & corse är put på profilen? i alla fall, detta kom vi fram till. Han sa till mig att inte börja googla på andra som har 725cc då jag troligen skulle få se skräckbilder på jätte bröst. och jag har inte så mycket bröst själv. men nu börjar jag undra om detta är för stort för mig. jag vill ha fylliga relativt stora bröst, men inte något som ser alldeles groteskt ut. vill ha nåt som passar min kroppstyp (ca 170 lång & väger ca 70 kilo) så tror ändå att jag kan bära upp ett par stora bröst. men är det någon som också valt 725cc med rätt så liten byst själv sen innan som kan berätta lite om era erfarenheter? hade ni mycket ont?

11

Sortera efter

Loppa

Loppa

Kvinna ·

Det som spelar roll är bl. a hur man är byggd, hur mycket vävnad man själv har från början och hur bred din bröstbredd är. Sen är frågan vilket resultat du vill uppnå: vill du ha stora bröst som syns eller bara en liten förstoring? Prova ristestet och känn efter! 725 cc är väldigt mycket på någon men lagom på någon annan. Ett tips är att gå på flera konsultationer. Corse är putet och det finns: mini, demi,full och corse. Det sista är det största putet i Motiva.
Gilla
Tuttlisaan

Tuttlisaan

Kvinna ·

Tänk inte så mycket på siffrorna. Jag har 400cc i nu och byter till 700 den första september. Är inte ett dugg orolig för att dom ska bli förstora då jag vet hur små jag tycker mina är nu haha! Men förstår att du blir orolig när du inte har något att gå på. Jag är 163 och väger cirka 63. Så tvivlar på att 725 skulle bli för stort för dig! Känn efter ett tag och se hur du känner. Men tror inte han skulle rekommendera något som han inte tror du skulle passa i :)
Gilla
Kristina1995

Kristina1995

Kvinna ·

Tack! Ja jag tror att jag kan bära upp rätt så stora bröst med tanke på min längd och vikt. Ska testa med ris för att få lite känn på storleken hade jag tänkt. Kommer nog att ta 725cc med tanke på att det kändes så bra på konsultationen, när jag testade mindre kändes de inte alls bra. Är bara så rädd att det kommer göra ont för att det är ett sånt stort hopp från den storleken jag har idag.
Gilla
Tuttlisaan

Tuttlisaan

Kvinna ·

Har du implantat i nu? Tror inte det ska göra ondare bara för att man lägger i mer! Tänk inte på smärtan så mycket i förväg utan ta det spm det kommer :*
Gilla
elenatiana

elenatiana

Kvinna ·

Håller verkligen med om att samma implantatstorlek kan se väldigt olika ut på olika personer. Jag har 400/450 idag och ska byta till större, det lutar åt 725 eller 825, men tycker det låter sååå stort. Å andra sidan tycker jag att mina bröst idag är ganska små så jag tror egentligen att att jag kommer få det resultat jag önskar med 725 eller 825cc. Jag tyckte mina bröst var för små direkt när all svullnad efter operationen lagt sig, det var verkligen en enorm skillnad i storlek mellan hur de såg ut den första tiden efter operationen och sen när man såg det slutgiltiga resultatet (så oroa dig inte om de känns gigantiska i början!). Jag tycker du gör helt rätt som väljer ett större implantat, tycker det är väldigt många som väljer runt 300-400cc som verkar önska att de valt större implantat. När det kommer till smärta så tror jag inte det blir mer smärtsamt för att det är ett större implantat. Det är så otroligt olika hur ont man får. Min kirurg varnade mig direkt efter operationen och sa att jag skulle få väldigt ont för att mina bröstmuskler varit så starka och det fick hon rätt i. Nu hoppas jag på att "fickorna" jag har idag rymmer de större implantaten så jag slipper ha så ont den här gången.
Gilla
Kristina1995

Kristina1995

Kvinna ·

Nej min operation är den 26/10. Läkaren sa bara att det finns risk för mer smärta när man väljer så stora implantat och inte har så mycket egna bröst sedan innan. Mina förväntningar är nämligen att va Tillbaks på jobbet inom 10 dagar :d
Gilla
FloEmi

FloEmi

Kvinna ·

Alla är så olika. Jag fixade att börja jobba efter 2 veckor från jobb.
Gilla
elenatiana

elenatiana

Kvinna ·

Ja, håller med om att det är olika - jag hade aldrig kunnat vara tillbaka på jobbet efter två veckor :) Men tycker inte att du ska avstå från ett större implantat för att du är rädd att du ska ha såpass ont att du inte kan vara tillbaka på jobbet när du sagt. Jag har ju "bara" 400 idag och hade fruktansvärt vidrigt ont och var helt handikappad i tre hela veckor (alltså kunde inte ens öppna kylskåpet). Andra lägger in mycket större och säger att de bara har typ träningsvärk.
Gilla
Kristina1995

Kristina1995

Kvinna ·

Försöker förvänta mig något men det blir väl som det blir :) Jag tror nog inte att jag kommer välja ett mindre implantat, det kändes så rätt under konsultationen. Jag är inte så vältränad så hoppas på en mild smärta. Tack tjejer ni har verkligen lugnat mig kring mitt val av storlek. Längtar nu till min operation och att läketiden går fort :D
Gilla
Bellie

Bellie

Kvinna ·

Jag har bytt från 425 till 725. Jag har inte haft ont denna gången heller när jag gjorde förutom direkt när jag vaknade :-) Är själv 167cm o väger 55kg, men jag är bred.
Gilla
Kristina1995

Kristina1995

Kvinna ·

jag har förstått att samma implantat på olika människor helt enkelt kan se otroligt olika ut. men det är ett stort implantat så det är läskigt. gud va skönt att du inte har haft ont, det är jag väldigt rädd för. jag har hög smärttröskel och är ej så vältränad så hoppas på något milt. men jag har reumatism och därav väldigt ont i leder/stel ont i rygg osv, så ännu mer av detta är ju inget jag ser framemot.
Gilla
Community

Är du redo att påbörja din resa?

Bli medlem