Nu är Fråga Kirurgen-sektionen live! Välkommen med frågor!
Silicon dream profilbild

Silicon dream

Man ·

10 aug, 2014

75 c i bombshell och 550 cc

Bröstförstoring

Vad kommer jag tänkas få för BH-storlek? 65 i underband men bokstav?

42

Sortera efter

Flisan69

Kvinna ·

10 aug, 2014

Tips! Mät dig med ristetet över bysten. Skriv in måtten på www.change.com Voila! Där har du storleken. :D Däremot tror jag att du som jag får 70 i underbandet. Jag har samma mått som du 77 :))
Gilla

Silicon dream

Man ·

10 aug, 2014

Bra tips funkar det med mjöl istället för ris?
Gilla

Flisan69

Kvinna ·

10 aug, 2014

Silicon dream skrev:
Bra tips funkar det med mjöl istället för ris?
Vet inte!? Blev rekommenderad ris ej packad utan löst men går säkert med mjöl om du låte påsarna vara mjuka och följsamma!
Gilla

Silicon dream

Man ·

10 aug, 2014

Har inte så mycket ris hemma men får väl köpa det nån dag snart och sen mäta. Tänker att jag borde få 3 kupstrl större och då vlir det 70 F i BH-strl.
Gilla

minis

Kvinna ·

10 aug, 2014

Vet inre om det stämmer men har för mig att jag läst härinne att 100cc = 1 kupa ungefär :)
Gilla

minis

Kvinna ·

10 aug, 2014

Så om du har 75c (70d) nu borde du mer hamna på G-h kupa med 550cc..
Gilla

Saendra

Kvinna ·

10 aug, 2014

Fast satsa på 65 som du sa först! Bh-arna töjer ju sig en del. Eventuellt får du ju gå upp när bhn är ovanligt liten i storleken :)
Gilla

Silicon dream

Man ·

10 aug, 2014

minis skrev:
Vet inre om det stämmer men har för mig att jag läst härinne att 100cc = 1 kupa ungefär :)
Jo har hört att 1 kupastrl är 11-150 cc och räknade på 150 cc nu.
Gilla

Silicon dream

Man ·

10 aug, 2014

minis skrev:
Oj så stort, är det verkligen lätt att hitta BH:ar? Antar att dom kostar väldigt mycket mer. Jag kan inte begripa att jag äntligen ska få dom stora bröst jag drömt om så länge. När jag provade 560 g Allergan TRF såg dom så små ut på mig och nu på denna konsultation sp såg 550 cc silimed vet ej vilken profil det var perfekt och lagom stort ut. Inte groteskt stort utan snyggt stort ut på det sätt jag önskar, men så kom jag på att 10% av volymen försvinner ca 45-50 ccc med delvis bakom.å så kanske ska välja lite större men tror nog jag väljer det vid bestämde ska bara bestämma profilen och ytan på det och hoppas kirurgen får in det bakom.
Gilla

Silicon dream

Man ·

10 aug, 2014

Saendra skrev:
Fast satsa på 65 som du sa först! Bh-arna töjer ju sig en del. Eventuellt får du ju gå upp när bhn är ovanligt liten i storleken :)
Gå upp en strl till vaddå? Är helt kass på detta. Menar du till i-kupa?
Gilla

minis

Kvinna ·

10 aug, 2014

Silicon dream skrev:
minis skrev:
Oj så stort, är det verkligen lätt att hitta BH:ar? Antar att dom kostar väldigt mycket mer. Jag kan inte begripa att jag äntligen ska få dom stora bröst jag drömt om så länge. När jag provade 560 g Allergan TRF såg dom så små ut på mig och nu på denna konsultation sp såg 550 cc silimed vet ej vilken profil det var perfekt och lagom stort ut. Inte groteskt stort utan snyggt stort ut på det sätt jag önskar, men så kom jag på att 10% av volymen försvinner ca 45-50 ccc med delvis bakom.å så kanske ska välja lite större men tror nog jag väljer det vid bestämde ska bara bestämma profilen och ytan på det och hoppas kirurgen får in det bakom.
Det är verkligen jättesvårt med storleken tycker jag. Köpte första bhn i 70f efter op. Men den blev för liten efter bara någon månad så nu har jag 65h men hade behövt i. Och då har jag 415 full profil och 300 low samt 500 i egen vävnad
Gilla

Silicon dream

Man ·

10 aug, 2014

Åh jädrar jag kommer ha noll koll, men ska sätta mig in nästa djungel bh världen när jag är opad. Bara jag har rätt strl på läk bh så. Den finns bara i 2 strl så det ska jag förhoppningsvis fixa ha ha. Hur kommer det sig att du har två olika strl och profiler? Hur fort töjs en BH? Tycker inte nån ab mina BH trots atg många är skitgamla är uttöjda
Gilla

Saendra

Kvinna ·

10 aug, 2014

Silicon dream skrev:
Saendra skrev:
Nej i underband menade jag. Om du utgår från att du har 65. Står det på beskrivning av en bh att indervandet är tight kanske du kan köpa 70 istället. Om du har tex 65D och byter underband till 70 går du ner en kupstorlek - alltså får du 70C i en sån BH. Rekommenderat att typ mäta på change och sedan beställa bh-ar från England :) Mycket billigare!
Gilla

Silicon dream

Man ·

10 aug, 2014

Saendra skrev:
Silicon dream skrev:
Saendra skrev:
Nej i underband menade jag. Om du utgår från att du har 65. Står det på beskrivning av en bh att indervandet är tight kanske du kan köpa 70 istället. Om du har tex 65D och byter underband till 70 går du ner en kupstorlek - alltså får du 70C i en sån BH. Rekommenderat att typ mäta på change och sedan beställa bh-ar från England :) Mycket billigare!
Ok så 75 C är samma som 70 D eller 65 E? Ha ha jösses vad svårt, men man lär väl sig detta efter ett tag. Nackdelen med engelska beställningar är att deras strl är annorlunda än svenska och allt på engelska och jag kan ingen bra engelska så vet inte hur jag ska lyckas ha ha. Var ligger priserna på där i jämförelse med här? Jo jag får ta mig till nån change butik men finns bara 2 i sthlm vad jag vet norr i sthlm som Täby C och Sollentuna C möjligtvis Nacka forum och jag bor på helt andra sidan, men ska absolut åka dit sedan och få det utprovat. Har även läst att man kan sy in underbandet men vet inte hur man gör det.
Gilla

Saendra

Kvinna ·

11 aug, 2014

Precis helt rätt! Du kan mäta via deras hemsida också om du har ett måttband :) du har en förklaring här på sidan någonstans. Men 65 motsvarar 30 i underband där tror jag :) allt från 150-500kr här ligger dom flesta på 400 och över. Vill du börja beställa i Sverige finns Evas underkläder och la leia tex :) Nej, mina sykunskaper har jag inte tränat på sen jag gick i skolan så jag kan inte heller! :kr
Gilla

Silicon dream

Man ·

11 aug, 2014

Saendra skrev:
Precis helt rätt! Du kan mäta via deras hemsida också om du har ett måttband :) du har en förklaring här på sidan någonstans. Men 65 motsvarar 30 i underband där tror jag :) allt från 150-500kr här ligger dom flesta på 400 och över. Vill du börja beställa i Sverige finns Evas underkläder och la leia tex :) Nej, mina sykunskaper har jag inte tränat på sen jag gick i skolan så jag kan inte heller! :kr
Har 77 cm nu stramt mätt under brösten. Tolkar det som jag ska till 75 då samt dra av 10 då landar jag på 65 i underband, sen att jag inte kommer kunna andas och tycka det är bekvämt är en annan femma
Gilla

Flisan69

Kvinna ·

11 aug, 2014

Rekommenderar inte att du tar 65 utan 70. Du ska ju trots allt dra ihop 7 cm normalt då och med 65 ska du försöka dra ihop 12 cm.

Det vill du inte. Bh banden töjs inte huxflux. Min älsklingsbh som jag använder så ofta det bara går tjödes först efter 8 månader.

Gå till en butik och prova....känn efter vad som känns bäst.

Gilla

Silicon dream

Man ·

11 aug, 2014

Flisan69 skrev:

Rekommenderar inte att du tar 65 utan 70. Du ska ju trots allt dra ihop 7 cm normalt då och med 65 ska du försöka dra ihop 12 cm.

Det vill du inte. Bh banden töjs inte huxflux. Min älsklingsbh som jag använder så ofta det bara går tjödes först efter 8 månader.

Gå till en butik och prova....känn efter vad som känns bäst.

Du har rätt men efter vad jag läst mig till här på pof så ska 80% av stödet komma ifrån underbandet och det ska sitta tight och då fick jag uträknat att underbandet ska vara 10 cm mindre än bystmåttet stramt mätt under brösten. Men funderade ju själv hur jag ska kunna ha 65, men 70 låter ju bekvämare än 65. Men blir det rätt stöd då med 70? Vill ju inte sabba något.
Gilla

Mandelblom

Kvinna ·

11 aug, 2014

Jag var i Gustaf Mellbin, affären på Mariatorget på Södermalm och de är jättehjälpsamma. Det finns en i Gamla stan också. Tyvärr är det svindyrt med bra bh:ar i våra storlekar.

Gilla

Silicon dream

Man ·

11 aug, 2014

Mandelblom skrev:

Jag var i Gustaf Mellbin, affären på Mariatorget på Södermalm och de är jättehjälpsamma. Det finns en i Gamla stan också. Tyvärr är det svindyrt med bra bh:ar i våra storlekar.

Låter bra med gullig personal. Jo har förstått att behåar i den storleken är svindyra men inte hur dyra! Ska alltid ha så dyra hobbies ha ha
Gilla
Community

Är du redo att påbörja din resa?

Bli medlem