newsides
Kvinna ·
Alla ni med 500cc och uppåt, snälla se hit!
Hej tjejer! Är så taggad, min op är inte ens en vecka bort. Dock har jag fett med ångest som uppstod häromdagen. Var så himla nöjd efter min första konsultation. Storleken kändes bra och Örjan kändes bra. Valde till slut mellan 500 och 550cc. Kommer inte ihåg vad bredden är på 550 nu men de var ju bredare än mina små tuttisar innan. Nu till min fråga. Dum som. Jag var gick jag på en andra konsultation. Inte för att jag var osäker utan bara för att få höra allt igen och från ngn annan. Denna kirurg sa att man ABSOLUT ALDRIG tar ett implantat som är bredare än sin tidigare bröstbredd För då skulle man garanterat få tenting. Han ville typ inte ens lägga in 450 för det tyckte han var risky. Och enligt honom har "ingen så stora som 550". Han kändes jävligt mysko och jag vet att mycket av det han sagt inte stämmer. Men man kan ju inte låta bli att bli lite nojjig. Så. Ni med 500cc uppåt. Är era implantat bredare än eran tidigare bröstbredd?? Kram!
Sortera efter

bellle
Kvinna ·

emmakk
Kvinna ·

Wirre
Kvinna ·
Har 500cc och tror den passa min bröstbredd bra. Dock så ska jag antagligen göra ett implantatbyte upp till 700cc Uhp eftersom jag fått ett alldeles för "platt" resultat ovanför brösten vilken jag inte riktigt ville, min klyfta är också lite bred så kommer nog bli lite bredare implantat :) Vet flera stycken här som har bredare implantat för att tex fixa en bred klyfta eller om man gillar lite sideboob :)

MissMc
Kvinna ·

newsides
Kvinna ·

emmakk
Kvinna ·

newsides
Kvinna ·

newsides
Kvinna ·

emmakk
Kvinna ·

Wirre
Kvinna ·
Japp det stämmer. Tänk dig en plastpåse fylld med vatten och så lägger du den på bordet så kommer den bli ganska platt och bred, håller du ihopa den med händerna kommer den bli mindre i omkrets med desto högre. Samma sak här :) Det är samma volym men fördelat annorlunda :)

CrownJewel
Kvinna ·

Vkac
Kvinna ·

newsides
Kvinna ·
Superfina, verkligen! känns det bättre nu med större/bredare implantat :)?

Vkac
Kvinna ·
Superfina, verkligen! känns det bättre nu med större/bredare implantat :)?

Anonym användare
Min kirurg sa att risken för att få rippling ökar desto bredare implantat än din egna bröstbredd du väljer, eftersom man inte har någon bröstvävnad som täcker implantaten, utan bara hud. Dock så verkar ju alla kirurger ha olika syn på hur mycket bredare implantat man kan välja, så länge de funkar för en själv så är de ju bra :) Dock så ska man vara försiktigt med att välja alldeles för breda implantat (tror jag) så att man inte får problem med tenting och symmastia som jag har (dock beror de inte på för breda implantat i mitt fall).
Följer, ska lägga in 500 imorgon =/