Nu är Fråga Kirurgen-sektionen live! Välkommen med frågor!
newsides

newsides

Kvinna ·

Alla ni med 500cc och uppåt, snälla se hit!

Bröstförstoring

Hej tjejer! Är så taggad, min op är inte ens en vecka bort. Dock har jag fett med ångest som uppstod häromdagen. Var så himla nöjd efter min första konsultation. Storleken kändes bra och Örjan kändes bra. Valde till slut mellan 500 och 550cc. Kommer inte ihåg vad bredden är på 550 nu men de var ju bredare än mina små tuttisar innan. Nu till min fråga. Dum som. Jag var gick jag på en andra konsultation. Inte för att jag var osäker utan bara för att få höra allt igen och från ngn annan. Denna kirurg sa att man ABSOLUT ALDRIG tar ett implantat som är bredare än sin tidigare bröstbredd För då skulle man garanterat få tenting. Han ville typ inte ens lägga in 450 för det tyckte han var risky. Och enligt honom har "ingen så stora som 550". Han kändes jävligt mysko och jag vet att mycket av det han sagt inte stämmer. Men man kan ju inte låta bli att bli lite nojjig. Så. Ni med 500cc uppåt. Är era implantat bredare än eran tidigare bröstbredd?? Kram!

15

Sortera efter

bellle

bellle

Kvinna ·

Följer, ska lägga in 500 imorgon =/

Gilla
emmakk

emmakk

Kvinna ·

Opereras om två veckor. Bröstbredd på 11.5 och implantatet är 11.9 445cc hp kan även välja 500 extra hp som har samma bredd som 445cc hp. Vilket märke är det på implantatet du ska lägga? Och vad är din bröstbredf?
Gilla
Wirre

Wirre

Kvinna ·

Har 500cc och tror den passa min bröstbredd bra. Dock så ska jag antagligen göra ett implantatbyte upp till 700cc Uhp eftersom jag fått ett alldeles för "platt" resultat ovanför brösten vilken jag inte riktigt ville, min klyfta är också lite bred så kommer nog bli lite bredare implantat :) Vet flera stycken här som har bredare implantat för att tex fixa en bred klyfta eller om man gillar lite sideboob :)

Gilla
MissMc

MissMc

Kvinna ·

Eh! Vem sa detta? Det beror ju helt på hur tätt mellan brösten du har naturligt. Jag har brett mellan, har en bröstbredd på 11,7 och mina nuvarande är 12. Har fortfarande väldigt brett mellan och ska öka till ett inlägg med bredd på 13,4 efter rekommendation från min kirurg. Visst, risker ökar med bredare och STÖRRE implantat. Men det han sa till dej låter som bull.
Gilla
newsides

newsides

Kvinna ·

emmakk skrev:
Opereras om två veckor. Bröstbredd på 11.5 och implantatet är 11.9 445cc hp kan även välja 500 extra hp som har samma bredd som 445cc hp. Vilket märke är det på implantatet du ska lägga? Och vad är din bröstbredf?
Ska ha mentor! Han hävdade att 550hp var 13,7. Kan det verkligen stämma??
Gilla
emmakk

emmakk

Kvinna ·

newsides skrev:
emmakk skrev:
550 hp är 13.7 550 ultra hp är 12.0 så skulle du byta till ultra hp kan du kanske ha 550 beroende på din egen bredd?
Gilla
newsides

newsides

Kvinna ·

MissMc skrev:
Eh! Vem sa detta? Det beror ju helt på hur tätt mellan brösten du har naturligt. Jag har brett mellan, har en bröstbredd på 11,7 och mina nuvarande är 12. Har fortfarande väldigt brett mellan och ska öka till ett inlägg med bredd på 13,4 efter rekommendation från min kirurg. Visst, risker ökar med bredare och STÖRRE implantat. Men det han sa till dej låter som bull.
Ja, 'min tanke exakt. Har väldigt brett mellan brösten i dagsläget. Kan liksom nästan inte ens få till en klyfta med kraftig push-up. Nu känns det så mkt bättre. Var liksom bara tvungen att ventilera. Man börjar tänka så sjukt mycket i onödan.
Gilla
newsides

newsides

Kvinna ·

emmakk skrev:
newsides skrev:
emmakk skrev:
550 hp är 13.7 550 ultra hp är 12.0 så skulle du byta till ultra hp kan du kanske ha 550 beroende på din egen bredd?
Ja men då stämde det ju. Vad brett det låter. Hur kommer det sig att uhp är mindre breda? Ngn som vet? Är det för att volymen rört sig uppåt istället liksom?
Gilla
emmakk

emmakk

Kvinna ·

newsides skrev:
emmakk skrev:
newsides skrev:
emmakk skrev:
Ja men då stämde det ju. Vad brett det låter. Hur kommer det sig att uhp är mindre breda? Ngn som vet? Är det för att volymen rört sig uppåt istället liksom?
Projektionen på 550 hp är 5.5 och på uhp 6.1 Dey är iofs 535 i uhp men det gör ju ingen skillnad.
Gilla
Wirre

Wirre

Kvinna ·

newsides skrev:
emmakk skrev:
newsides skrev:
emmakk skrev:

Japp det stämmer. Tänk dig en plastpåse fylld med vatten och så lägger du den på bordet så kommer den bli ganska platt och bred, håller du ihopa den med händerna kommer den bli mindre i omkrets med desto högre. Samma sak här :) Det är samma volym men fördelat annorlunda :)

Gilla
CrownJewel

CrownJewel

Kvinna ·

Mina Mentor som jag har nu på 600cc HP profil är 14 cm breda och 550cc är 13,6 cm breda. Vid min första konsultation sa den läkaren att jag inte skullle ha bredare implantat än 11.5!? Nu har jag 14cm breda och det är så mycket snyggare. Hade velat ha ännu bredare, men det gick han inte med på.
Gilla
Vkac

Vkac

Kvinna ·

Jag har 2 cm bredare implantat och 495 cc. Är supernöjd!!!
Gilla
newsides

newsides

Kvinna ·

Vkac skrev:

Superfina, verkligen! känns det bättre nu med större/bredare implantat :)?

Gilla
Vkac

Vkac

Kvinna ·

newsides skrev:

Vkac skrev:

Superfina, verkligen! känns det bättre nu med större/bredare implantat :)?

Jag skrev visst lite fel, jag har 1,5 cm bredare implantat. Men det finns flera här på forumet som har 2 cm bredare implantat oxå! Känns mycket bättre nu med dessa implantat!
Gilla
Anonym användare

Anonym användare

Min kirurg sa att risken för att få rippling ökar desto bredare implantat än din egna bröstbredd du väljer, eftersom man inte har någon bröstvävnad som täcker implantaten, utan bara hud. Dock så verkar ju alla kirurger ha olika syn på hur mycket bredare implantat man kan välja, så länge de funkar för en själv så är de ju bra :) Dock så ska man vara försiktigt med att välja alldeles för breda implantat (tror jag) så att  man inte får problem med tenting och symmastia som jag har (dock beror de inte på för breda implantat i mitt fall).

Gilla
Community

Är du redo att påbörja din resa?

Bli medlem